Početna Magazin 6657 pregleda

Statistike ADAC-a: Teško je povjerovati koji auto ima najviše kvarova

FOTO: Igor Šoban/PIXSELL

Trenutačna statistika kvarova za 2025. analizira podatke o kvarovima za ukupno 159 serija modela i daje detaljnu procjenu najpouzdanijih i najosjetljivijih modela vozila svih vrsta pogona

ADAC je objavio svoje godišnje izvješće svojim intervencijama i najčešćim kvarovima zbog kojih su ih vozači zvali u pomoć. ADAC je u 2024. ukupno zabilježio 3,6 milijuna intervencija, što porast u usporedbi s 2023. godinom. Broj kvarova električnih automobila porastao je za 46 posto zbog sve većeg broja električnih automobila na cestama, ali ne u istoj mjeri kao broj električnih vozila na cestama koji je porastao za 97 posto.

Podaci pokazuju da su električna vozila manje sklona kvarovima od vozila s unutarnjim izgaranjem iste dobne skupine. Među vozilima starim dvije do četiri godine, automobili s unutarnjim izgaranjem imaju dva i pol puta više kvarova od električnih automobila. Stopa kvarova za automobile s unutarnjim izgaranjem u 2024. godini je bila 9,4 kvara na 1000 vozila, dok je za električne automobile bila samo 3,8 kvara na 1000 vozila. 

Author: Jens Büttner /DPA/PIXSELL foto: Jens Büttner /DPA/PIXSELL

Trenutačna statistika kvarova za 2025. analizira podatke o kvarovima za ukupno 159 serija modela i daje detaljnu procjenu najpouzdanijih i najosjetljivijih modela vozila svih vrsta pogona. Nekoliko Toyotinih modela, koji su inače u prošlosti smatrani vrlo pouzdanima, pokazalo se posebno sklonima kvarovima, doduše prilično bezazlenim koje je lako i relativno jeftino otkloniti. 

Iznenađujuće, ali model s najvećom stopom kvarova je Toyota C-HR 2020. godišta sa 63,1 kvara na 1000 vozila. Ali i drugi Toyotini modeli, odnosno Toyota RAV4, Yaris i Yaris Cross imaju problema prema ADAC-u. Često su uzrok kvarova za sve ove modele bili problemi s startnim akumulatorom, a Toyota je već odgovorila uvođenjem novih, snažnijih akumulatora. Opčenito je poznato da  mnogi hibridni automobili imaju problema s 12V akumulatorima koji su često premalog kapaciteta za njihovu povećanu potrošnju energije. 

Hibridna vozila | Author: Toyota foto: Toyota

Dva modela s unutarnjim izgaranjem Mini (0,3 od 1000 vozila) i Audi A4 (0,4 od 1000 vozila) pokazali su se najboljima među vozilima starim do dvije godine. Najboljim električnim automobilom "proglašen je" Tesla Model 3  sa stopom 0,5 na 1000 vozila. Ukupno je dvanaest modela imalo stopu kvara manju od 1. Osim Toyotinih modela (Yaris Cross sa stopom 40,0; Yaris s 29,2; C-HR s 16,4; RAV4 s 18,4), negativnu pozornost u kategoriji auta do dvije godine starosti privukao je i jedan električni automobil, Hyundai Ioniq 5 s 22,4 kvarova na 1000 vozila. Njegovi problemi integrirana kontrolna jedinica punjenja (ICCU) što je već rezultiralo opozivom njemačke Savezne uprave za motorni promet.

Author: Canva foto: Canva

Ukupno gledano, kao i prethodnih godina, glavni uzrok kvara bio je neispravan startni akumulator. Neispravni akumulatori su činili 44,9 posto svih kvarova u 2024. godini. Motori s unutarnjim izgaranjem pokazali su da imaju manje problema s 12 V akumulatorom. U električnim automobilima, postotni udio starter baterije u stopi kvara veći je (50,5 posto), nego u automobilima s motorom s unutarnjim izgaranjem (44,6 posto). 

Detaljne podatke kako koja marka stoji s kvarovima po ADAC-u možete provjeriti na njihovoj stranici.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.