U proljeće 2000. godine predstavljena je prva generacija Pola GTI. U početku je bilo teško povjerovati kako će ovaj mali kompakt uživati performanse slične onima u većem, ali i skupljemu Golfu. No, stvari su se kroz nekoliko godina promijenile, tržište su preplavili maleni 'hothatchevi', a Polo je svoje mjesto pri vrhu osigurao modelom iz 2005. Danas, 13 godina poslije, novi Polo GTI spreman je za novu tehnološku jurnjavu, no koliko se toga promjenilo?
Volkswagen Polo 1.8T GTI (2005.)
U nas je i dan-danas popularni Polo iz 2005. godine moguće vidjeti na cestama, a samo poneki primjerak brza je varijanta GTI. Po uzoru na za broj većega brata Golfa, ugrađeni su crna prednja maska i aluminijski 17-colni naplaci. Na stražnjoj su strani dva auspuha i oznaka GTI, što ga je izgledom svrstalo među suptilnije male trkače. Agregat je turbobenzinski, preuzet iz tadašnjega Passata, a zapremnina 1,8-litara omogućavala mu je 150 KS i sprint do 100 kilometara na sat 8 sekundi. U moru atmosferskih benzinskih motora u Fiesti, Cliju ili Puntu, Polo se istaknuo kao jedan od rijetkih u klasi s turbopunjačem, što su cijenili svi željni prave jurnjave.
Polo je ostalim automobilima u klasi uvijek bio uzor po ponudi prostora i kvaliteti interijera, a inačice GTI nisu izuzetak. Sportski kožni volan i ručica mjenjača odlično leže u ruci, a pregledna ploča s instrumentima i dan -danas izgleda moderno.
Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI (2018.)
Novi Polo iz šeste generacije stigao je koncem prošle godine, a inačicu GTI nije se dugo čekalo. To što mu se često tepa da iz generacije u generaciju raste i sve više korača putevima Golfa svakako je ponukalo VW da ovoga mališana oplemeni snažnim benzinskim motorom 2.0 TSI. Ima ravno 200 KS, a unatoč odličnim performansama, ovaj motor može biti vrlo štedljiv, kako s ručnim tako i s automatskim sedamostupanjskim mjenjačem. Sigurnosnih sustava ima napretek, no revni nadzor vozila u traci i aktivno kočenje paljenjem tipke Sport ipak padaju u drugi plan.
Nova generacija donijela je potpuno digitalizirane instrumente, veliki 8-inčni dodirni ekran i visoku razinu kvalitete interijera koji se može dodatno personalizirati različitim bojama. Teza kako je novi Polo samo korak daleko od većega Golfa svakako je potvrđena.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.