Početna Magazin 1652 pregleda

The Kentucky Kid: Kako je iz blata Nicky osvojio svijet GP-a

1

Amerikanac je zapamćen kao istinska legenda sporta i "dobri duh grida", o čemu svjedoči i činjenica da je 2015. upisan u "Hall of Fame", dvoranu slavnih MotoGP vozača...

1 | Author: Nicky Hayden Family foto: Nicky Hayden Family

U danima vrućeg američkog ljeta, 30. srpnja 1981., u gradiću Owensborou u saveznoj državi Kentucky, rodio se Nicky Hayden. U krvi te katoličke američke obitelji tekla je jedna posebna stvar – utrkivanje. Nickyjev stariji brat prvi je među njima trojicom počeo sudjelovati u utrkama dirt track tipa, a pridružili su mu se i Nicky i najmlađi brat Roger Lee.

1 | Author: MCN foto: MCN

Cijela obitelj na neki je način sudjelovala u svijetu utrka, što je do danas ostala prava rijetkost među profesionalnim vozačima. Nickyjev otac Earl dvadeset se godina natjecao u dirt track utrkama, a majka Rose također je bila vozačica u utrkama, doduše u slabijoj dirt track Powder Puff klasi. Obitelj s takvim pedigreom i ustrajnošću dobila je svojeg istinskog dragulja koji je uspio osvojiti motociklistički svijet, koji je srušio dotada nepobjedivoga Valentina Rossija. 

1 | Author: Nicky Hayden Family foto: Nicky Hayden Family

Krenimo od legendarne 2006. godine. Zadnja je utrka u sezoni u Valenciji i Valentino Rossi ima prednost s velikih devet bodova i čak četiri uzastopne titule iza sebe. Svaka je statistika na Dottoreovoj strani, a pritisak je na mladome Amerikancu, koji je na prethodnoj utrci morao odustati nakon što ga je momčadski kolega Dani Pedrosa srušio za ulaska u jedan zavoj. Haydenovi snovi tada su se srušili, ali je bila ostala još jedna utrka u kojoj mora dati sve od sebe kako bi preuzeo titulu iz ruku nepobjedivoga Rossija.

Upravo je veliki Valentino pao u početnoj fazi utrke pa nevjerojatno završio tek na 13. mjestu. Nicky je kroz cilj prošao treći, što je bilo dovoljno da bi čovjek kojemu su se utrku prije srušili snovi, uzeo titulu svjetskog MotoGP prvaka. To je najveće postignuće u ovome sportu, jednako zlatnoj olimpijskoj medalji. Samo je odabranima to pošlo za rukom, a u tu se knjigu legendi upisao i Kentucky Kid, mladi Amerikanac s prepoznatljivim naglaskom i širokim osmijehom.

No, vratimo se početku. Nicky je karijeru, po uzoru na oca i cijelu obitelj, započeo na blatu. Odabrao je broj 69 za koji je uvijek šaljivo govorio kako ga je odabrao upravo stoga što se isto čita i kada je motor preokrenut, odnosno prilikom pada. U disciplini dirt track Nicky je osvajao brojne utrke, ali je pravu strast pronašao na asfaltu.

1 | Author: Pinterest foto: Pinterest

Nakon prelaska u brzinski motociklizam vozio je Hondine tvorničke motocikle RC45 već u dobi od samo 17 godina, a 1999. osvojio je titulu prvaka u AMA Supersportu. Na pravi je način zabljesnuo u sezoni 2002., kada je osvojio utrku Daytona 200 i cjelokupno američko prvenstvo u Superbikeu, srušivši Mata Mladina, u to vrijeme aktualnog i trostrukoga prvaka.

1 | Author: Pinterest foto: Pinterest

Nakon 2002., na iznenađenje cijeloga motosvijeta, potpisao je ugovor s tvorničkim timom Repsol Honda u MotoGP prvenstvu, timom koji je godinu prije s Valentinom Rossijem osvojio titulu prvaka svijeta. Tako se mladi Hayden našao na najboljemu motociklu i na potpuno mu nepoznatome kontinentu. U svojoj prvoj sezoni bio je peti, a ni godinu potom nije ostvario zapažen rezultat.

1 | Author: Motor Sport Magazine foto: Motor Sport Magazine

Ljudi su počeli prigovarati zbog ostanka Amerikanca u Repsol Hondi, no Hayden je prvo uzvratio pobjedom u Laguna Seci 2005., te titulom prvaka svijeta 2006. Pod okriljem Honde ostao je do 2009., a potom prešao u Ducati. U naredne četiri godine ostvario je tri treća mjesta na lošemu Ducatiju, a 2014. ponovno je zasjeo na Hondu.

1 | Author: Mustangworld.com foto: Mustangworld.com 1 | Author: AutoEvolution foto: AutoEvolution

Taj put to nije bila tvornička, već satelitska Aspar Team Honda RCV1000R. Naredne godine ostao je u istome timu, no nije ostvario značajne rezultate. Lani je Kentucky Kid prešao u svjetsko Superbike prvenstvo i zasjeo na WSBK Ten Kate Hondu. U sezoni je ostvario i prvu pobjedu u Superbikeu i to na VN Malezije. Također, 2016. je obilježio povratak na MotoGP Hondu u dva navrata, dok su vozači bili ozlijeđeni.

1 | Author: MCNews.com.au foto: MCNews.com.au 1 | Author: WorldSBK foto: WorldSBK

Prošle je sezone ostao u Superbikeu, a tim se preimenovao u Red Bull Honda Team. Manjak razvitka motora odrazio se ‘samo’ solidnim rezultatima na novoj CBR-ki, a svoju posljednju utrku u životu odvezao je do 12. mjesta samo osam dana prije smrti.

1 | Author: WorldSBK foto: WorldSBK

U srijedu, 17. svibnja 2017., Nicky je teško nastradao u naletu automobila, dok je vozio svoj bicikl ulicama Riminija u Italiji. Nakon pet dana u kritičnome stanju, podlegao je teškim ozljedama glave, u dobi od 35 godina.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.