U Hrvatskoj, električni romobili su sve prisutniji, ali zakonodavni okvir još uvijek nije u potpunosti prilagođen ovom obliku "mikromobilnosti"
U svjetlu sve češćih nesreća i sigurnosnih izazova povezanih s električnim romobilima, gradovi diljem svijeta, uključujući Denver u SAD-u, Pariz u Francuskoj i München u Njemačkoj, uvode strože regulative kako bi osigurali sigurnost svih sudionika u prometu.
U Denveru gradske vlasti su ovih dana odlučile o uvođenju strožih mjera za električne romobile i e-bicikle nakon što su podaci pokazali porast od 43,5 posto u broju nesreća povezanih s ovim vozilima između 2021. i 2024. godine. Nove regulative uključuju obaveznu ugradnju tehnologije za detekciju vožnje po pločnicima, obavezno parkiranje u označenim zonama te edukaciju korisnika. Vozači bi stoga bili ograničeni samo na vožnju po biciklističkim stazama ili cestama, gdje je to dozvoljeno. Ove mjere, koje stupaju na snagu 2026. godine, imaju za cilj povećati sigurnost bez eliminacije "mikromobilnosti".
U Parizugrađani su na referendumu odlučili zabraniti iznajmljivanje električnih romobila, s čak 89 posto glasova za zabranu. Odluka je donesena nakon što su zabilježene 408 nesreće s tri smrtna slučaja u 2022. godini. Zabrana se odnosi na iznajmljivanje, dok privatni romobili ostaju dozvoljeni, ali strogo regulirani.
München je pak zabranio unos električnih romobila u javni prijevoz nakon incidenata s požarima baterija u drugim europskim gradovima. Slično tome, London je zabranio električne romobile u javnom prijevozu nakon što je došlo do zapaljenja romobila u podzemnoj željeznici.
U Hrvatskoj, električni romobili su sve prisutniji, ali zakonodavni okvir još uvijek nije u potpunosti prilagođen ovom obliku "mikromobilnosti". Trenutno se vozači većine romobila tretiraju slično biciklistima, ali nedostatak specifičnih pravila i regulacija stvara pravnu nesigurnost. Potrebno je uspostaviti jasne propise koji će definirati pravila vožnje, sigurnosne standarde i odgovornosti korisnika kako bi se osigurala sigurnost svih sudionika u prometu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.