Početna Magazin 2518 pregleda

Up! GTI 'duhovni' je nasljednik neponovljivoga Golfa 'jedinice'

Volkswagen up! GTI
FOTO: Slavko Midžor/PIXSELL

Mali up! je nevjerojatno zabavan i u mnogočemu podsjeća na originalni Golf GTI. Sportski auto konačno je opet dostupan ‘malome čovjeku’

 

Novi up! GTI je automobil koji nas je oduševio i zabavio kao rijetko koji prije njega. S jedne strane jednostavan je, nenametljiv i ne previše skup, druge strane nevjerojatno zabavan u vožnji i poprilično brz. 

Volkswagen up! GTI | Author: Slavko Midžor/PIXSELL foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Ovaj crveni brzi mališan neodoljivo nas je podsjetio na jednu od najvećih legendi XX. stoljeća, prvi originalni Golf GTI i na razdobje kad su mali sportski auti još bili 'razumni' i dostupni 'malome čovjeku'. Kada pogledamo tehničke podatke, nevjerojatno je koliko sličnosti ima s Golfom 'jediniciom' GTI.

Volkswagen up! GTI | Author: Slavko Midžor/PIXSELL foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Danas je Golf dvije klase iznad up!-a, no tada je to bio automobil s podjednakim dimenzijama, gotovo jednako prostran, podjednako snažan i s performansama kao u današnjem up!.-u. I njihove cijene nisu se puno razlikovale. Golf je 1976. stajao 13.850 maraka. Uzmemo li u obzir inflaciju i preračunamo u današnju vrijednost u kunama, to je malo manje od 130.000 kuna. Ako tako gledamo, današnji up! je čak i povoljniji.

Volkswagen up! GTI | Author: Slavko Midžor/PIXSELL foto: Slavko Midžor/PIXSELL

No današnji GTI za 'maloga čovjeka' je nemjerljivo 'sposobniji', luksuzniji i brži automobil (na zavojitoj cesti ili trkaćoj stazi). Mali GTI je otrov koji se čuva u malim bočicama. Oduševio nas je već na prvi pogled. Vrlo dobro izgleda, no pravo oduševljenje uslijedi kada krenete u vožnju. Mali up! je vrlo lagan, okretan, ima 'sposoban' ovjes, krutu konstrukciju i vrhunske kočnice pa kada na sve to dodate umjerenih 115 KS, zabava je mnogo veća nego što to sugerira snaga motora.

Volkswagen up! GTI | Author: Slavko Midžor/PIXSELL foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Garantirano, u današnjemu Golfu sa 150 KS nećete se ni približno tako dobro zabaviti i imati taj osjećaj brzine. Zavoje up! GTI svladava suvereno, na komande upravljača reagira trenutačno, a pritom može biti i poprilično 'sirov'' i u mnogočemu podsjećati na gradske sportaše od prije 15 ili 20 godina. I još je mnogo 'sposobniji' i brži od njih kada je riječ o jurnjavi u zavojima. Sve to prati odličan zvuk koji je dijelom umjetno generiran iz zvučnika. No malotko će to primijetiti, sve zvuči prirodno. Sve u svemu, up! GTI ima sve što prosječan vozač može tražiti od sportskog auta. Brže nije potrebno, ovo je sportaš budućnosti po receptu iz prošlosti.

Volkswagen up! GTI | Author: Slavko Midžor/PIXSELL foto: Slavko Midžor/PIXSELL

 

Simpatično i funkcionalno

Sjedala imaju presvlake u dizajnu originalnoga GTI-ja, upravljač izgleda impresivno, sve je puno ukrasa, a oprema je kompletna. Tu je i automatski klima-uređaj. Instrumenti su pregledni, a sve je vrlo jednostavno, ergonomično i funkcionalno. 

Volkswagen up! GTI | Author: Slavko Midžor/PIXSELL foto: Slavko Midžor/PIXSELL

 

Tehnički podaci:

VW up! GTI
masa: 1070 kg
dimenzije: 360 x 165 x 148 cm
obujam: 999 ccm
snaga: 85 kW/115 KS  
od 0 do 100 km/h: 8,8 s
najveća brzina: 196 km/h
potrošnja: 4,8 l/100 km
cijena: 119.274 kune (osnovni model) 121.321 kuna (testni model)

 

Tehnički podaci:

VW Golf I GTI
masa: 851 kg
dimenzije: 373 x 163 x 140 cm
obujam: 1588 ccm
snaga: 81 kW/110 KS  
od 0 do 100 km/h: 9,2 s
najveća brzina: 182 km/h
potrošnja: 8,0 l/100 km
cijena: 52.612 kune (preračunato 1976. godine) 129.497 kuna (uključena inflacija do danas)

 

Pogledajte naš test luksuzne Toyote Camry:

Auto start YouTube kanal | Author: Auto start foto: Auto start

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Automoto25

    Gti sa žutim lampama...žalosno
  • Marin

    Likvor ti sigurno curi na nos ako ides dat 120tkn za 115ks u smijesnoj izvedbi opreme. Klotara zesca, inace vozim 6gti i svjestan sam manjkavosti FauVe grupacije, al ovo je krs. Za ove noce se dobije testni primjerak Swift sporta

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.