Mali up! je nevjerojatno zabavan i u mnogočemu podsjeća na originalni Golf GTI. Sportski auto konačno je opet dostupan ‘malome čovjeku’
Novi up! GTI je automobil koji nas je oduševio i zabavio kao rijetko koji prije njega. S jedne strane jednostavan je, nenametljiv i ne previše skup, druge strane nevjerojatno zabavan u vožnji i poprilično brz.
Ovaj crveni brzi mališan neodoljivo nas je podsjetio na jednu od najvećih legendi XX. stoljeća, prvi originalni Golf GTI i na razdobje kad su mali sportski auti još bili 'razumni' i dostupni 'malome čovjeku'. Kada pogledamo tehničke podatke, nevjerojatno je koliko sličnosti ima s Golfom 'jediniciom' GTI.
Danas je Golf dvije klase iznad up!-a, no tada je to bio automobil s podjednakim dimenzijama, gotovo jednako prostran, podjednako snažan i s performansama kao u današnjem up!.-u. I njihove cijene nisu se puno razlikovale. Golf je 1976. stajao 13.850 maraka. Uzmemo li u obzir inflaciju i preračunamo u današnju vrijednost u kunama, to je malo manje od 130.000 kuna. Ako tako gledamo, današnji up! je čak i povoljniji.
No današnji GTI za 'maloga čovjeka' je nemjerljivo 'sposobniji', luksuzniji i brži automobil (na zavojitoj cesti ili trkaćoj stazi). Mali GTI je otrov koji se čuva u malim bočicama. Oduševio nas je već na prvi pogled. Vrlo dobro izgleda, no pravo oduševljenje uslijedi kada krenete u vožnju. Mali up! je vrlo lagan, okretan, ima 'sposoban' ovjes, krutu konstrukciju i vrhunske kočnice pa kada na sve to dodate umjerenih 115 KS, zabava je mnogo veća nego što to sugerira snaga motora.
Garantirano, u današnjemu Golfu sa 150 KS nećete se ni približno tako dobro zabaviti i imati taj osjećaj brzine. Zavoje up! GTI svladava suvereno, na komande upravljača reagira trenutačno, a pritom može biti i poprilično 'sirov'' i u mnogočemu podsjećati na gradske sportaše od prije 15 ili 20 godina. I još je mnogo 'sposobniji' i brži od njih kada je riječ o jurnjavi u zavojima. Sve to prati odličan zvuk koji je dijelom umjetno generiran iz zvučnika. No malotko će to primijetiti, sve zvuči prirodno. Sve u svemu, up! GTI ima sve što prosječan vozač može tražiti od sportskog auta. Brže nije potrebno, ovo je sportaš budućnosti po receptu iz prošlosti.
Simpatično i funkcionalno
Sjedala imaju presvlake u dizajnu originalnoga GTI-ja, upravljač izgleda impresivno, sve je puno ukrasa, a oprema je kompletna. Tu je i automatski klima-uređaj. Instrumenti su pregledni, a sve je vrlo jednostavno, ergonomično i funkcionalno.
Tehnički podaci:
VW up! GTI
masa: 1070 kg
dimenzije: 360 x 165 x 148 cm
obujam: 999 ccm
snaga: 85 kW/115 KS
od 0 do 100 km/h: 8,8 s
najveća brzina: 196 km/h
potrošnja: 4,8 l/100 km
cijena: 119.274 kune (osnovni model) 121.321 kuna (testni model)
Tehnički podaci:
VW Golf I GTI
masa: 851 kg
dimenzije: 373 x 163 x 140 cm
obujam: 1588 ccm
snaga: 81 kW/110 KS
od 0 do 100 km/h: 9,2 s
najveća brzina: 182 km/h
potrošnja: 8,0 l/100 km
cijena: 52.612 kune (preračunato 1976. godine) 129.497 kuna (uključena inflacija do danas)
Pogledajte naš test luksuzne Toyote Camry:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Automoto25
Marin
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.