Početna Magazin 25500 pregleda

Uvozom auta iz zemalja izvan EU-a ušteda do 10 tisuća eura

Uvoz auta iz zemalja izvan Europske unije
FOTO: Jalopnik

Iako je uvoz standardniih vozila iz zemalja izvan EU-a prilično skupa opcija, kupovina 'klasika' i oldtajmera može se itekako isplatiti

EGZOTIKA Aukcija svih aukcija: Nećete vjerovati što se sve prodaje u Japanu

Za ulaska Hrvatske u Europsku uniju, 2013. godine, svi su počeli pričati o tzv. unosu automobila iz zemalja EU-a, a sve manje o uvozu iz ostalih zemalja. Kako je postupak unosa iz EU-a postao jednostavniji, izgubile su se informacije o postupcima uvoza automobila iz ostalih zemalja. Zbog toga se danas malotko usudi i pomisliti na takav pohod, a da se ne informira o tomu. Odlučili smo za vas istražiti kada je isplativ uvoz iz zemalja poput SAD-a, Japana ili BiH te jednostavno saznati kakav je postupak. 

Uvozom auta iz zemalja izvan EU ušteda do 10 tisuća eura | Author: Facebook foto: Facebook

Za početak, valja razjasniti kakve automobile se isplati unositi iz zemalja EU-a, a kakve uvoziti iz zemalja izvan EU-a. Dok tržište u Uniji cvjeta odličnom ponudom svakodnevnih vozila, poput relativno novih VW Golfova, BMW-a Serije 3 i sličnih, ponuda rijetkih i specifičnih vozila poprilično je slabija.

Prema tome, iz Europske unije isplati se unositi novije automobile koji imaju više opreme, čistu povijest servisiranja i manje ispušnih plinova. Kada je riječ o rijetkim, 'egzotičnim' vozilima poput američkih 'muscle automobila', japanskih legendi ili europskih klasika, vrijedi dobro promotriti ponudu u zemljama izvan EU-a.

Dodge Charger | Author: AutoClassics foto: AutoClassics

 

Uvoz automobila iz SAD-a

Koji je postupak takvog uvoza? Počnimo primjerom uvoza iz SAD-a, koji je najkompliciraniji zbog homologacije vozila, ali svejedno može biti isplativ. Ovakva operacija najisplativija je za starodobna ili poprilično skupa vozila poput Porschea, Lexusa.. 

Automobil kakav vas zanima pronađite u oglasniku, kontaktirajte prodavača pa se s njime dogovorite u vezi sa svim detaljima. No za to se najviše isplati angažirati agencije koje se isključivo bave cijelim postupkom kupovine, papirologije i dovoza automobila na europsko tlo. S obzirom na to da će automobil putovati brodom, u kontejneru, postoji mogućnost organiziranja prijevoza do Luke Rijeka.

Uvozom auta iz zemalja izvan EU ušteda do 10 tisuća eura | Author: AB Plant Shipping foto: AB Plant Shipping

Kad automobil stigne u Hrvatsku, otiđite ga pregledati na carinu, obvezno uzmite knjižicu vozila i fotografirajte naljepnice proizvođača (Manufacturer/Certification Label, a nalazi se na otvoru vozačkih vrata) i naljepnicu s podacima o emisiji štetnih tvari (Vehicle Emission Information), koja se nalazi u prostoru motora.

Tu dokumentaciju treba odnijeti u Laboratorij za motorna vozila na Fakultetu strojarstva i brodogradnje pa ondje dogovoriti izradu elaborata o tome što je sve na vozilu potrebno izmijeniti da bi se prošla homologacija. Potom je red da preuzmete vozilo na carini i odvezete ga pouzdanom automehaničaru, koji vam može napraviti nužne preinake. U pravilu je riječ o drukčijim svjetlima, pokazivačima smjera i još nekoliko eventualnih sklopova. 

Uvozom auta iz zemalja izvan EU ušteda do 10 tisuća eura | Author: AutoEvolution foto: AutoEvolution

Nakon što je automobil 'popravljen', odvezite ga na pregled u Centar za vozila Hrvatske pa ako je sve prema propisima, bez problema ćete dobiti potvrdu o homologaciji.

S izdanom potvrdom automobil je spreman za plaćanje troškova uvoza. Na ukupnu cijenu vozila plaća se klasični PDV 25 % u Hrvatskoj ili manji PDV u drugim zemljama EU-a. Bitno je znati da ako jednom platite PDV u nekoj od zemalja EU-a, više ga ne trebate plaćati drugdje. Stoga, ako automobil doplovi brodom u Njemačku, možete platiti tamošnji PDV u iznosu 19 % pa ga u Hrvatskoj nećete trebati platiti.

Nakon PDV-a, plaća se carina. Iako je za automobile uvezene iz Amerike u EU trenutno 10 %, pitanje je vremena kada će se to promijeniti zbog nedavnih povećanja carina s Trumpove strane.

Uvozom auta iz zemalja izvan EU ušteda do 10 tisuća eura | Author: Davor Puklavec/PIXSELL foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Potom slijedi plaćanje PPMV-a koji će zapravo biti najveći trošak. U njega su uključeni cijena, starost vozila i prosječna emisija CO2 pa se prema tomu računa naknada. Naime, ako uvozite starodobno vozilo (starije od 30 godina), PPMV se ne uračunava nego samo plaćate naknadu dvije tisuće kuna.

Iako je cijeli postupak poprilično kompliciran i na putu se nađu dodatni troškovi, nemojte se obeshrabriti jer na nekim automobilima možete uštedjeti od pet do deset tisuća eura

 

Uvoz automobila iz Japana

Postupak uvoza automobila iz Japana može biti poprilično jednostavniji, pogotovo zato što danas postoje tvrtke koje se time isključivo bave, pa čak i u Hrvatskoj imamo tvrtku Top Classics. Japan je specifičan po svojim aukcijama na kojima se dnevno prodaje i po 35.000 vozila.

Osim što je izbor automobila za nas nezamislivo velik, Japanci su strogi pa čak i najmanja ogrebotina smanjuje konačnu ocjenu vozila, a svaki korak održavanja mora biti zabilježen.

Uvozom auta iz zemalja izvan EU ušteda do 10 tisuća eura | Author: Japan Quality Exports foto: Japan Quality Exports

Tako je Japan postao 'meka' za nabavku klasika poput Mercedesa 500E, Lancije Delte Integrale, različitih Porschea, Ferrarija i sličnih.

Kako bismo vam dali primjer uštede, možemo pogledati BMW 850i s motorom V12 iz već spomenute tvrtke Top Classics. Automobil u savršenu stanju, iz 1991. godine, sa samo 47.000 prijeđenih kilometara i cijelom dokumentiranom poviješću, prodaje se za 28.500 eura te je na vama da nakon toga platite samo PPMV. U njemačkom oglasniku Mobile.de cijene za BMW 850i u sličnome stanju kreću se od 35.000 do 40.000 eura. Ušteda je očita.

Uvozom auta iz zemalja izvan EU ušteda do 10 tisuća eura | Author: Japan Quality Exports foto: Japan Quality Exports

Aukciji mogu prisustvovati jedino agenti iz Japana, koji će za vas posebno ocijeniti stanje vozila, dobro ga dokumentirati, kupiti i čak ga poslati u Europu. Njihove usluge, začuđujuće, nisu preskupe pa, osim što platite automobil, usluge i prijevoz do Njemačke stajat će vas od oko 1800 do 2100 eura.

Potom automobil može ići u ruke vama ili vašem agentu te odmah u Njemačkoj se može platiti manji porez na automobil. Carina za automobile iz Japana je bila 10 %, ali od 1. veljače ove godine je Europska unija ukinula carinu za vozila iz Japana. 

S obzirom na to da su automobili u Zemlji Izlazećeg Sunca jednaki kao u Europi, nema potrebe za homologacijom pa vam tako preostaje platiti samo PPMV. 

Uvozom auta iz zemalja izvan EU ušteda do 10 tisuća eura | Author: RM Sotheby's foto: RM Sotheby's

 

Uvoz iz susjednih država

Za kraj nam ostaju susjedne države poput BiH ili Srbije, iz kojih se najviše isplati uvesti 'starodobna' vozila, ali i poneki “klasik” ako se nađe po prihvatljivoj cijeni. Kako se cijene novih modela kreću slično kao i u nas, takva vozila se ne isplati uvoziti. 

Nacionalna klasa bila je rasadnik vozača i popularnija nego Formula 1 | Author:

S obzirom na to da imamo jednaka vozila, nema potrebe za homologacijom, a cijeli postupak je onda jednak kao da uvozite iz Japana, samo što nema potrebe plaćati agente i skup prijevoz.

Prilikom uvoza se plaća PDV 25 % ako uvozite u Hrvatsku, klasičnu carinu za EU 10 % te PPMV, koji može biti prilično manji ako uvozite 'starodobna' vozila.

Zaključak je jednostavan. Ako želite neki rijedak ili poseban automobil, a nema ga jeftina na tržištu Europske unije, pogledajte kako se cijene tih modela kreću i u zemljama izvan EU-a. Osim što možete prilično uštedjeti, povećava vam se šansa da konačno postanete vlasnik automobila kakav ste oduvijek željeli. 

Uvozom auta iz zemalja izvan EU ušteda do 10 tisuća eura | Author: Pinterest foto: Pinterest

 

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Lux

    Pa u Japanu se vozi LIJEVOM stranom, dakle vozila NISU ista. Halo????

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.