Europski automobilski klubovi, među kojima je i naš HAK, testirali su neke od najpopularnijih zimskih autoguma i otkrili je li najskuplja guma i najbolja na testu
Približavanjem studenoga sve više vozača hrli vulkanizerima kako bi svoje ljetne gume zamijenili zimskima. Oni koji se posljednjih sezona nisu pobrinuli za kupnju novih zimskih guma pred teškom su odlukom, koju marku i model odabrati, mora li zaista biti skupo ili je dovoljna i najjeftinija guma, koliko je koji model zaista dobar.
U brdu novih zimskih guma poznatih i potpuno nepoznatih proizvođača koje se mogu naći kod vulkanizera, ali sve više i u supermarketima te u internetskim prodavaonicama, naizgled je nemoguće donijeti pravu odluku. Je li neka guma dobra ili nije ne može se utvrditi pogledom ili dodirom, za to je potreban detaljniji test, piše portal 24sata.
Rezultate najopsežnijeg testa zimskih guma u Europi, koji već tradicionalno obavlja njemački ADAC u suradnji s drugim autoklubovima, donosimo vam na sljedećim stranicama. testirane su gume u dvije dimenzije, a ponovo se kao glavno pravilo pokazalo da ne valja kupovati gume nepoznatih proizvođača, kakve često nalazimo u supermarketima ali i u internetskim trgovinama. Egzotični Aeolus, Linglong, Mentor koji su pali na testu potvrda su pravila, no ima i iznimaka.
Izbjegavajte nepoznate marke
Među gumama koje su potpuno podbacile tako se našao i dosta poznati Avon, a nisu briljirali i neki proizvođači koje kupci tradicionalno smatraju kao “vrh vrhova”. No krenimo redom. Loša zimska guma može osjetno produljiti put kočenja, slabije držati u zavoju, biti opasnija po kiši, prebrzo se trošiti ili pak proizvoditi veliku buku. Sve ove karakteristike, kao i potrošnja goriva, uzeti su u obzir na testu.
Već dugi niz godina na ovim testovima među zimskim, ali i ljetnim, gumama dominira Continental. Tako je i sada, ali samo u jednoj kategoriji. Među gumama manjih dimenzija Continentalov predstavnik se pokazao sasvim prosječnim. Kroz godine dominacije na testovima, popularnost ovog proizvođača se osjetno povećala no to je za sobom donijelo i visoku cijenu, stoga je Continental danas među uvjerljivo najskupljim gumama na tržištu. Ukupno gledano najbolje rezultate ostvario je nešto povoljniji Goodyear s jednim prvim i jednim trećim mjestom.
Da poznata marka i cijena nisu jamstvo vrhunskog rezultata pokazao je Michelin koji je u kategoriji većih guma ostvario ispodprosječni rezultat, dok je kod manje dimenzije bio izvrstan. Vrlo dobre rezultate su ostvarili i Dunlop, Fulda, Yokohama, Bridgestone, Nokian, sve redom poznate marke. Sve testirane zimske gume dobile su prolazne ocjene kada je u pitanju držanje na snijegu i ledu, a one koje su razočarale pale su na mokroj podlozi. Iako je riječ o zimskoj gumi, držanje na mokroj podlozi realno još je važnije od onog na snijegu i ledu jer tijekom perioda kada na kotačima imate zimske gume podloga je najčešće suha ili mokra, a zaista vrlo rijetko prekrivena snijegom ili ledom. Loše držanje i kočenje na mokroj podlozi koje su pokazali neki modeli stoga je zaista ključan minus. Rezultate možete provjeriti u tablicama, a cijene guma su okvirne, od najpovoljnijih ponuđača u Hrvatskoj na dan pisanja članka.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
fcjan
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.