Početna Magazin 1007 pregleda

Volkswagen Golf Country: Luda ideja i 'tata' svih crossovera

FOTO: Volkswagen

U rubrici "SJEĆATE LI GA SE?" govorimo o automobilima koji su obilježili našu prošlost, ali su bili toliko neupadljivi da smo ih vrlo brzo zaboravili. Današnji gost je najčudniji Golf ikada

Znate za njih, ali ste ih nekako i zaboravili. Ovi automobili obilježili su našu prošlost, neki od njih su svojedobno bili i vrlo uspješni, no istodobno toliko neupadljivi da su brzo zaboravljeni. U rubrici "SJEĆATE LI GA SE?" podsjećamo vas na automobile koje ipak ne bismo trebali prepustiti zaboravu. Iz ovog ili onog razloga...

Većina konceptnih automobila su samo lude ideje koje nikada neće završiti u serijskoj proizvodnji. No ovaj automobil je luda ideja koja je na kraju i realizirana. Prije više od tri desetljeća Volkswagen je napravio najluđi serijski automobil u povijesti ove tvrtke - Golf Country. Zašto? Vjerojatno zato što su mogli, da se pokažu jer neki drugi razumni razlog nam ne pada na pamet. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Sve je počelo godine 1989. kada je VW na Ženevskom sajmu automobila predstavio koncept "Montana". Terenska varijanta Golfa dvojke s povišenim podvozjem, rezervnom gumom na prtljažniku, robusnim terenskim zaštitnim detaljima i  pogonom na sve kotače nije bila namijenjena za serijsku proizvodnju, no iznenađujući interes publike na sajmu i potražnja trgovaca natjerala je Volkswagen da promijeni mišljenje. Tako je rođen Golf Country.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Volkswagen nije trebao previše raditi na razvoju. U principu su preslikali konceptni auto koji je samo blago modificiran kako bio bio jeftiniji za proizvodnju i praktičniji u praksi. Već 1990. godine, Golf Country je krenuo u serijsku proizvodnju. Mnogi nisu mogli vjerovati što to vide, a bilo je i ruganja Volkswagenu na račun ovog automobila. Danas kada svijetom vladaju SUV-ovi, a svi drugi automobili polako postaju crossoveri ta ideja se ne čini nimalo lošom. No onda je još bilo prerano za nju i VW je to brzo shvatio.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Volkswagen Golf Country je bio sasvim solidan terenac, mnogo sposobniji od velike većine današnjih SUV-ova. Realno, ovo je bio mnogo više pravi terenac nego šminkerski SUV. Proizvodnja je bila prilično jednostavna. Već sastavljeni modeli Golf Syncro s pogonom na sve kotače isporučivani su iz Njemačke u Steyr-Daimler-Puch u austrijskom Grazu. Austrijska tvrtka je imala ogromna iskustva s proizvodnjom terenaca jer tamo se proizvodio i originalni Mercedes G-klase. Tako im nije bio nikakav problem civilni golf pretvoriti u terenski auto. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Steyr-Puch je osjetno podigao Golf za 7 centimetara, što je autu dalo udaljenost od tla koja je iznosila respektabilnih 21 centimetar. Ukupno 438 jedinstvenih dijelova ugrađeno je u svaki Golf Syncro kako bi dobio oznaku Golf Country! To je između ostalog uključivalo promijenjeni ovjes, prednji i stražnji branik, stražnji nosač guma, četiri pomoćna prednja svjetla i zaštitne obloge podvozja. Neki modeli su također bili opremljeni Thule krovnim nosačem i dodatnim svjetlima na krovu. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Sva ta dodatna težina i pogon na sve kotače nisu dobro djelovali na performanse i 1,8-litreni benzinski motor s 98 KS dosta se mučio s ovim autom. No ubrzanja nisu bila tragična i Golf Country se mogao sasvim solidno voziti. Terenske sposobnosti auta su u ono vrijeme proglašene vrlo dobrima, a posebno je naglašena vrlo dobra udobnost, karakteristika koja je bila strana terencima onog vremena. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Automobil je, očekivano, izazivao velik interes gdje god se pojavio, no kupci nisu baš stajali u redu. Rijetko kome je trebao ovakav auto, a problem je bila i cijena koja se ovisno o izvedbi kretala od 33.000 do čak 50.000 maraka za specijalnu seriju Chrom Edition. Za usporedbu, osnovni Golf je tada koštao oko 15.000 maraka.  Stoga je proizvodnja Golfa Country trajala vrlo kratko, samo dvije godine, a proizvedeno je ukupno 7735 vozila. Dolazak Golfa trojke značio je i kraj za dvojku Country. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

U Hrvatskoj razumljivo nije bilo puno primjeraka ovog automobila, no sjećamo se da smo prvom polovicom devedesetih u Zagrebu vidjeli jedan. Danas ih je pravi raritet vidjeti i u Njemačkoj iako ima dosta primjeraka po oglasima. Cijena za dobro očuvani Golf Country danas iznosi oko 20.000 eura s tendencijom rasta. 

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Komentator

    AMC Eagle je ipak prije izašao

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.