Volkswagen je najprodavanija marka, a Octavia najprodavaniji model automobila u 2022. godini na hrvatskom tržištu. Prodaja je malo pala u odnosu na 2021.
Agencija Promocija Plus objavila je konačne rezultate prodaje novih automobila u Hrvatskoj tijekom prošle godine. Kao i godinu dana ranije "kraljevi" tržišta ostali su Volkswagen kada je u pitanju marka i Škoda Octavia kad je u pitanju model automobila.
Prošle je godine u Hrvatskoj registrirano ukupno 44.088 novih automobila što je malo manje u odnosu na 2021. godinu (45.289 automobila) i otprilike upola manje u odnosu rekordne godine hrvatskog tržišta. Glavni razlog za relativno malu prodaju nisu ni (pre)visoke cijene niti nadolazeća kriza već nedostupnost automobila zbog poremećaja u lancima opskrbe i nedostatka čipova. Svi proizvođači u Hrvatskoj bi prodali osjetno više da su imali što prodati. Slično je bilo i prošle godine.
Kada su u pitanju marke Volkswagen je prvi s 5288 registriranih automobila, a slijedi Škoda s 4506 i Kia s 3413 automobila. Ovo je poredak prvih deset:
1. Volkswagen 5288
2. Škoda 4506
3. Kia 3413
4. Opel 3219
5. Dacia 3217
6. Toyota 2938
7. Renault 2612
8. Hyundai 2314
9. Suzuki 1785
10. Peugeot 1636
Među modelima automobila kraljica je već godinama Škoda Octavia. Ona u 2022. bilježi 1957 registracija ispred Dacie Duster (1523) i Opela Crosslanda (1286). Među deset najboljih čak šest modela su SUV-ovi, a tri gradski auti. Nekadašnji bestseler Golf nije se plasirao ni među 20 najprodavanijih. Poredak prvih 10 izgleda ovako:
1. Škoda Octavia 1957
2. Dacia Duster 1523
3. Opel Crossland 1284
4. Dacia Sandero 1229
5. Kia Stonic 1025
6. Volkswagen Taigo 1024
7. Volkswagen T-Cross 958
8. Toyota Yaris 935
9. Renault Clio 870
10. Volkswagen T-Roc 862
Što se vrste pogona tiče prednjače modeli s benzinskim motorima koji imaju udio od 51,8 posto u ukupnoj prodaji. Dizelaši više nisu tako popularni i za njih se odlučilo samo 20,3 posto kupaca, manje nego za hibridne modele koje je odabralo 20,7 posto kupaca. Modeli s pogonom na plin drže 4,1 posto tržišta dok se za električne automobile odlučilo 3,1 posto kupaca. Gotovo polovica automobila je u 2022. godini prodana na području grada Zagreba i Zagrebačke županije.
Što se tiče premium marki najbolje je u 2022. prošao Audi s 1578 registracija novih vozila. Drugi je Mercedes s 1208, a treći BMW s 1156 automobila. Od ostalih marki valja istaknuti da se Citroën našao na prilično niskom 17. mjestu po prodaji (913 primjeraka). Ispred njega je čak i Seat (924). Fiat je još slabiji na 19 mjestu (733), a Honda je tek 27. sa samo 127 prodanih automobila. Nova marka MG zauzela je 28. mjesto sa 118 prodanih automobila, a povratnik na tržište DS 31. s 54 automobila. Iza njega je Alfa Romeo sa samo 43 registrirana automobila.
Tesla je ostvarila solidnu prodaju od 213 primjeraka, no nije najprodavanija "električna marka" u Hrvatskoj. Dosta više električnih automobila prodao je Renault (349).
Porsche je najbolje prošao među proizvođačima sportskih automobila s čak 247 registracija.
Od egzotičnih marki valja istaknuti kineski Dongfeng s 10 prodanih automobila, Bentley s čak sedam, Lamborghini s četiri, Ferrari s tri i Aston Martin s jednakim brojem novih registracija. Registrirane su i dvije Nevere, a vjerojatno se radi o testnim ili promocijskim vozilima tvrtke Rimac. Ista tvrtka registrirala je i jedan Bugatti.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.