Danas poslijepodne VW je prvo naredio dileru u Berlinu da prestane prodavati prošlogodišnje zaostale modele s 1.2, 1.6 i 2.0 TDI agregatima, a samo koji sat kasnije to se proširilo i na dileraje diljem Europe. Oni će moći u prodaju, ali tek kad im se zamjeni softver koji je odašiljao lažne podatke
Reuters je prenio vijest kako je danas poslijepodne VW prvo naredio dileru u Berlinu da prestane prodavati prošlogodišnje zaostale modele s 1.2, 1.6 i 2.0 TDI agregatima, a samo koji sat kasnije to se proširilo i na dileraje diljem Europe. Oni će moći u prodaju, ali tek kad im se zamjeni softver koji je odašiljao lažne podatke. Važno je istaknuti kako se nakon 1. rujna 2015. u Hrvatsku nisu mogla uvesti vozila s motorima koji ne udovoljavaju Euro6 normu. Usprkos svemu u listopadu se Volkswageni prodaju jednako dobro kao i prijašnjih mjeseci.
Kako je izvijestio Reuters, Volkswagen je danas poslijepodne zaustavio prodaju unutar Europske unije svih novih vozila koji sadrže sporni softver, uz čiju su pomoć dobivani lažirani rezultati. Naime, riječ je o do sada neidentificiranom broju Volkswagena, Škoda, Seata i Audija koji su opremljeni TDI agregatima od 1.2, 1.6 i 2.0 litre i koji su još uvijek neprodani na skladištima.
Kako je od 1. rujna 2015. nemoguće uvesti vozila koja ne udovoljavaju Euro6 normi tako to upućuje isključivo na prošlogodišnju modelsku godinu i na vozila s TDI agregatima Euro5 norme. Glasnogovornik Volkswagena istaknuo je kako se radi o neprodanim modelima širom Europe koji su opremljeni dizelskim agregatima kodnog naziva EA 189 (Euro5).
Očigledno je da su u Volkswagenu krajnje ozbiljno shvatili situaciju u kojoj su se našli. Kako danas prenosi najčitaniji automobilski portal Automotive News Europe, Uprava VW-a donijela je i odluku o podizanju kaznene prijave protiv dvojice visoko pozicioniranih djelatnika koji su sredinom listopada «otuđili» dokumentaciju koja daje odgovore na pozadinu afere. Isto tako, njihova sestrinska internetska ekspozitura iz Njemačke, Automobilwoche, dodaje da se ipak nije dogodilo brisanje podataka, jer originalne su verzije sačuvane.
Usprkos svemu, Volkswagen se odlučio na još jednu tešku mjeru, a prvi je za nju saznao njihov diler u Berlinu koji je dobio nalog da zaustavi prodaju zaostalih vozila Volkswagen Grupe s dizelskim motorima Euro5. Naredba je ne prodavati, već ukloniti sporni softver i zamijenti ga novim. To su posve novi elementi u ovoj aferi koji ukazuju da detektiranih 8,5 milijuna VW dizelaša širom Europe te dodatnih 2,2 milijuna diljem svijeta nisu konačna inkriminirana brojka!
Danas se kasno poslijepodne u Wolfsburgu oglasio i Matthias Mueller, čelnik VW-a koji je kazao kako će sasvim izvjesno tvrtka kojoj je na čelu samo za pokriće štete nastale skandalom izdvojiti 6,5 milijardi eura. To su sredstava koja će se koristiti za opoziv vozila, kazao je. Isto tako je naglasio kako se Volkswageni, Audiji, Škode i Seati prodaju u skladu s planovima i kako ni u ovom mjesecu nema oscilacija. Potvrdio je to i Stefan Weil, VW član Nadzornog odbora i premijer Niedersachsena, izjavivši da je prodaja VW vozila i u listopadu stabilna.Vrlo važna je to izjava, jer država Saksonija iako sa 20 posto vlasničkog udjela posjeduje zlatnu dionicu.
Matthias Mueller nije dao odgovor na pitanje je li cijelu aferu zakuhala tek mala skupina managera i inženjera, ustvrdivši da istraga kojoj je na čelu ima za cilj otkriti i najsitnije detalje ove iznimno neugodne situacije za Volkswagen te dometnuo kako će VW iz ove krize izaći jači no što je bio.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.