POVIJEST U SLIKAMA Renault Clio žari i pali još otkako je prvi put sišao s trake 1990., a dosad je u svijetu prodan u 16 milijuna primjeraka!
Clio, najistaknutiji model u Renaultovoj ponudi, ujedno je najprodavaniji francuski automobil u povijesti. Otkako je prvi put stigao u prodajne salone 1990., taj je automobil prodan u gotovo 16 milijuna primjeraka u čak 120 zemalja!
16 milijuna nije malo! Kad bismo sve te primjerke postavili jedan uz drugi, okružili bi Zemlju točno 1,6 puta. A kad bismo ih posložili jedan na drugi, bili bi 75.000 puta viši od Eiffelova tornja.
Zašto je Clio bio takav hit među kupcima? Naime, kad je tek stavljen u prodaju kao zamjena za Renault 5, taj je automobil izazvao pravu revoluciju u segmentu svestranih gradskih automobila. Clio je u cijelosti bio opremljen novim i unaprijeđenim značajkama (šasija, oprema, ukupna kvaliteta i ostalo), a ubrzo je postao dostupan i u čitavom nizu inačica kako bi svi kupci, bez obzira na ukus i dubinu džepa, mogli pronaći model za sebe. „Nije dovoljno skup, sine” pisalo je nekoć na jednoj reklami.
Uspjeh svake nove generacije Clija gradio se na duhu i prednostima prethodnih modela. Stoga ne čudi da nakon 30 godina Clio i dalje uživa status jednog od najlegendarnijih automobila u segmentu, na svim tržištima na kojima se prodaje. I ne samo to, čak je dvaput proglašen Europskim automobilom godine!
Danas se u tvornicama u Bursi (Turska) i Novom mestu (Slovenija) dnevno proizvodi više od 1400 primjeraka Clija. Štoviše, s proizvodne linije u Bursi svake minute siđe jedan novi Clio!
16 milijuna primjeraka Clija prodano je u 120 zemalja
16 milijuna primjeraka Clija = 1,6 puta više od opsega Zemlje
16 milijun primjeraka Clija = 75.000 puta više od visine Eiffelova tornja
Kratak osvrt na 16 povijesnih izdanja modela Clio
U nastavku donosimo pregled različitih izdanja Clija. Neki od njih djelovat će vam poznato, a s drugima ćete se možda susresti po prvi put.
Prvi Clio ikad proizveden
Clio je 1990. godine naslijedio Renault 5. Bio je to jedan od modela pozicioniranih na viši položaj u Renaultovoj ponudi, koji je uzdrmao segment gradskih automobila. Povrh toga, Clio je zasjeo na sam vrh prodajne ljestvice u Francuskoj i bio proglašen Europskim automobilom godine 1991.
Clio 16S
U ožujku 1991., nešto manje od godinu dana otkako je predstavljen, Clio je dobio sportsku inačicu pod nazivom 16S koja je naslijedila Renault 5 GT Turbo. Njezin 1,8-litreni motor snage 140 KS, besprijekorne vozne osobine i impresivan izgled u trenu su joj priskrbili zvjezdani status.
Clio Baccara
Godine 1991. Clio je dobio elegantnu sestrinsku izvedbu Baccara, baš kao i Supercinq prije njega. Taj je model imao kožnate i drvene ugradbene elemente, najluksuzniju opremu i motor snage 92 KS. Ova luksuzna razina opreme naknadno je promijenila ime te se od 1997. prodaje pod nazivom Initiale.
Clio S
Godine 1992. svatko si je mogao priuštiti automobil sportskog izgleda. Clio S bio je energična i pristupačna interpretacija slavnog gradskog automobila. U njega se također ugrađivao motor 1.4 Energy, ali sa stepenastim zupčanikom za bržu promjenu brzina i naglo povećanje broja okretaja uz koje bi automobil zabrujao.
Clio Williams
Legendarni Clio Williams predstavljen je 1993. Ime je dobio po momčadi Formule 1 Williams-Renault te se preko noći upisao u povijest sportskih automobila. Zahvaljujući plavoj boji Pearly Sport, zlatnim naplatcima Speedline, motoru od 150 KS i krutom ovjesu, u trenu je postao najpoželjniji sportski kompakt svojeg vremena.
Nezaboravne ograničene serije
Chipie, Be Bop, MTV, Oasis, Night & Day i Aida posebna su izdanja modela Clio, a neka od njih ostala su zapamćena do danas. Na fotografiji je prikazan Clio Be Bop u koji se serijski ugrađivao radio.
Clio Electric
Godine 1995., kao pionir električnih vozila, Renault je predstavio električni Clio s dosegom od 80 do 100 km. Baš kao i Clio s termičkim motorom, ta je inačica imala četiri udobna sjedala, profinjene presvlake i najsuvremeniju opremu. Mogla se puniti na kućnoj utičnici, a punjenje do punog kapaciteta trajalo je 8 sati.
Clio Maxi
Clio je u tren oka osvojio reli staze, da bi nedugo zatim u inačici za Skupinu A izvodio čuda na nacionalnim prvenstvima na makadamu. Godine 1995., Clio Maxi (prikazan s pokojnim Philippeom Bugalskim za upravljačem) počeo se natjecati u kategoriji Kit-Car.
Clio II
Druga generacija Clija, predstavljena 1998., bila je veća, izraženijih oblina i prostranija. Nova ponuda modela bila je prilagođena potrebama svih kupaca, a ljubitelji sportskih automobila posebno su cijenili Clio R.S. i Clio V6.
Clio Symbol/Thalia
Budući da su limuzinske izvedbe bile posebno tražene na nekim tržištima, Renault je odlučio proizvesti Clio s prtljažnikom na stražnjoj strani. Prvi automobil iz te serije, Clio Symbol, proizveden je 1999. Njegovo se ime ubrzo promijenilo te je ostao poznat pod nazivom Symbol (ili Thalia, ovisno o tržištu, npr. u Hrvatskoj). Model je obnovljen 2008. i 2012., a 2021. zamijenio ga je Renault Taliant.
Clio V6
Teško je ne primijetiti njegove široke lukove blatobrana koji neodoljivo podsjećaju na R5 Turbo. Godine 2000., Renault Sport osmislio je Clio V6, a njegov 230 KS snažan motor ugradio iza vozačevih leđa. Ta je inačica danas kolekcionarski primjerak.
Clio III
Clio se s predstavljanjem treće generacije 2005. pozicionirao među više modele marke, budući da je nudio sveobuhvatnu opremu i bio ocijenjen s 5 zvjezdica na testiranjima sigurnosti Euro NCAP-a. Povrh toga, treća generacija je Cliju priskrbila drugi naslov Automobila godine.
Clio Grand Tour Concept
Iznimno elegantni konceptni automobil Clio Grand Tour predstavljen je 2007. kako bi najavio istoimeni serijski model iz 2008. godine. Slična inačica kasnije je postala dostupna i za četvrtu generaciju Clija.
Clio IV
Četvrtu generaciju Clija nadahnuo je konceptni automobil DeZir, a u koncesije je stigla 2012. Bio je to prvi automobil s novim vizualnim potpisom marke koji se mogao u potpunosti personalizirati. Na opće zadovoljstvo obiteljskih kupaca, Clio je bio ponuđen i u izvedbi Grandtour.
Clio Mio
Clio Mio predstavljen je 2012. na latinoameričkom tržištu, a temeljio se na drugoj generaciji Clija. U 4 godine, koliko se proizvodio, prodan je u gotovo 550.000 primjeraka!
Clio V E-TECH
Peta generacija Clija, opremljena iznimno učinkovitim hibridnim motorom E-TECH, predstavljena je početkom 2019. Nova se generacija odlikuje tehnološki naprednim putničkim prostorom i sustavima za pomoć u vožnji, uključujući sustav autonomne vožnje druge razine.
Srećom, priča ovdje ne završava! Clio će u četvrtak 18. travnja 2023. objaviti novo poglavlje svoje priče. Stiže šesta generacija.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.