Početna Magazin 983 pregleda

Zašto je ovaj auto najprodavaniji 'Francuz' svih vremena

FOTO: Renault

POVIJEST U SLIKAMA Renault Clio žari i pali još otkako je prvi put sišao s trake 1990., a dosad je u svijetu prodan u 16 milijuna primjeraka!

Clio, najistaknutiji model u Renaultovoj ponudi, ujedno je najprodavaniji francuski automobil u povijesti. Otkako je prvi put stigao u prodajne salone 1990., taj je automobil prodan u gotovo 16 milijuna primjeraka u čak 120 zemalja!

16 milijuna nije malo! Kad bismo sve te primjerke postavili jedan uz drugi, okružili bi Zemlju točno 1,6 puta. A kad bismo ih posložili jedan na drugi, bili bi 75.000 puta viši od Eiffelova tornja.
 
Zašto je Clio bio takav hit među kupcima? Naime, kad je tek stavljen u prodaju kao zamjena za Renault 5, taj je automobil izazvao pravu revoluciju u segmentu svestranih gradskih automobila. Clio je u cijelosti bio opremljen novim i unaprijeđenim značajkama (šasija, oprema, ukupna kvaliteta i ostalo), a ubrzo je postao dostupan i u čitavom nizu inačica kako bi svi kupci, bez obzira na ukus i dubinu džepa, mogli pronaći model za sebe. „Nije dovoljno skup, sine” pisalo je nekoć na jednoj reklami.

Uspjeh svake nove generacije Clija gradio se na duhu i prednostima prethodnih modela. Stoga ne čudi da nakon 30 godina Clio i dalje uživa status jednog od najlegendarnijih automobila u segmentu, na svim tržištima na kojima se prodaje. I ne samo to, čak je dvaput proglašen Europskim automobilom godine!

Author: Renault foto: Renault

Danas se u tvornicama u Bursi (Turska) i Novom mestu (Slovenija) dnevno proizvodi više od 1400 primjeraka Clija. Štoviše, s proizvodne linije u Bursi svake minute siđe jedan novi Clio!

Author: Renault foto: Renault
16 milijuna primjeraka Clija prodano je u 120 zemalja

Author: Renault foto: Renault

16 milijuna primjeraka Clija = 1,6 puta više od opsega Zemlje

Author: Renault foto: Renault
16 milijun primjeraka Clija = 75.000 puta više od visine Eiffelova tornja


Kratak osvrt na 16 povijesnih izdanja modela Clio

U nastavku donosimo pregled različitih izdanja Clija. Neki od njih djelovat će vam poznato, a s drugima ćete se možda susresti po prvi put.


Prvi Clio ikad proizveden

Author: Renault foto: Renault
Clio je 1990. godine naslijedio Renault 5. Bio je to jedan od modela  pozicioniranih na viši položaj u Renaultovoj ponudi, koji je uzdrmao segment gradskih automobila. Povrh toga, Clio je zasjeo na sam vrh prodajne ljestvice u Francuskoj i bio proglašen Europskim automobilom godine 1991.


Clio 16S

Author: Renault foto: Renault
U ožujku 1991., nešto manje od godinu dana otkako je predstavljen, Clio je dobio sportsku inačicu pod nazivom 16S koja je naslijedila Renault 5 GT Turbo. Njezin 1,8-litreni motor snage 140 KS, besprijekorne vozne osobine i impresivan izgled u trenu su joj priskrbili zvjezdani status. 


Clio Baccara

Author: Renault foto: Renault
Godine 1991. Clio je dobio elegantnu sestrinsku izvedbu Baccara, baš kao i Supercinq prije njega. Taj je model imao kožnate i drvene ugradbene elemente, najluksuzniju opremu i motor snage 92 KS. Ova luksuzna razina opreme naknadno je promijenila ime te se od 1997. prodaje pod nazivom Initiale.


Clio S

Author: Renault foto: Renault
Godine 1992. svatko si je mogao priuštiti automobil sportskog izgleda. Clio S bio je energična i pristupačna interpretacija slavnog gradskog automobila. U njega se također ugrađivao motor 1.4 Energy, ali sa stepenastim zupčanikom za bržu promjenu brzina i naglo povećanje broja okretaja uz koje bi automobil zabrujao. 


Clio Williams

Author: Renault foto: Renault
Legendarni Clio Williams predstavljen je 1993. Ime je dobio po momčadi Formule 1 Williams-Renault te se preko noći upisao u povijest sportskih automobila. Zahvaljujući plavoj boji Pearly Sport, zlatnim naplatcima Speedline, motoru od 150 KS i krutom ovjesu, u trenu je postao najpoželjniji sportski kompakt svojeg vremena. 


Nezaboravne ograničene serije

Author: Renault foto: Renault
Chipie, Be Bop, MTV, Oasis, Night & Day i Aida posebna su izdanja modela Clio, a neka od njih ostala su zapamćena do danas. Na fotografiji je prikazan Clio Be Bop u koji se serijski ugrađivao radio. 


Clio Electric

Author: Renault foto: Renault
Godine 1995., kao pionir električnih vozila, Renault je predstavio električni Clio s dosegom od 80 do 100 km. Baš kao i Clio s termičkim motorom, ta je inačica imala četiri udobna sjedala, profinjene presvlake i najsuvremeniju opremu. Mogla se puniti na kućnoj utičnici, a punjenje do punog kapaciteta trajalo je 8 sati. 

Clio Maxi

Author: Renault foto: Renault
Clio je u tren oka osvojio reli staze, da bi nedugo zatim u inačici za Skupinu A izvodio čuda na nacionalnim prvenstvima na makadamu. Godine 1995., Clio Maxi (prikazan s pokojnim Philippeom Bugalskim za upravljačem) počeo se natjecati u kategoriji Kit-Car.


Clio II

Author: Renault foto: Renault
Druga generacija Clija, predstavljena 1998., bila je veća, izraženijih oblina i prostranija. Nova ponuda modela bila je prilagođena potrebama svih kupaca, a ljubitelji sportskih automobila posebno su cijenili Clio R.S. i Clio V6.


Clio Symbol/Thalia

Author: Renault foto: Renault
Budući da su limuzinske izvedbe bile posebno tražene na nekim tržištima, Renault je odlučio proizvesti Clio s prtljažnikom na stražnjoj strani. Prvi automobil iz te serije, Clio Symbol, proizveden je 1999. Njegovo se ime ubrzo promijenilo te je ostao poznat pod nazivom Symbol (ili Thalia, ovisno o tržištu, npr. u Hrvatskoj). Model je obnovljen 2008. i 2012., a 2021. zamijenio ga je Renault Taliant.


Clio V6

Author: Renault foto: Renault
Teško je ne primijetiti njegove široke lukove blatobrana koji neodoljivo podsjećaju na R5 Turbo. Godine 2000., Renault Sport osmislio je Clio V6, a njegov 230 KS snažan motor ugradio iza vozačevih leđa. Ta je inačica danas kolekcionarski primjerak.


 
Clio III

Author: Renault foto: Renault
Clio se s predstavljanjem treće generacije 2005. pozicionirao među više modele marke, budući da je nudio sveobuhvatnu opremu i bio ocijenjen s 5 zvjezdica na testiranjima sigurnosti Euro NCAP-a. Povrh toga, treća generacija je Cliju priskrbila drugi naslov Automobila godine. 


Clio Grand Tour Concept

Author: Renault foto: Renault
Iznimno elegantni konceptni automobil Clio Grand Tour predstavljen je 2007. kako bi najavio istoimeni serijski model iz 2008. godine. Slična inačica kasnije je postala dostupna i za četvrtu generaciju Clija.


Clio IV

Author: Renault foto: Renault
Četvrtu generaciju Clija nadahnuo je konceptni automobil DeZir, a u koncesije je stigla 2012. Bio je to prvi automobil s novim vizualnim potpisom marke koji se mogao u potpunosti personalizirati. Na opće zadovoljstvo obiteljskih kupaca, Clio je bio ponuđen i u izvedbi Grandtour. 


Clio Mio

Author: Renault foto: Renault
Clio Mio predstavljen je 2012. na latinoameričkom tržištu, a temeljio se na drugoj generaciji Clija. U 4 godine, koliko se proizvodio, prodan je u gotovo 550.000 primjeraka! 


Clio V E-TECH

Author: Renault foto: Renault
Peta generacija Clija, opremljena iznimno učinkovitim hibridnim motorom E-TECH, predstavljena je početkom 2019. Nova se generacija odlikuje tehnološki naprednim putničkim prostorom i sustavima za pomoć u vožnji, uključujući sustav autonomne vožnje druge razine. 


Srećom, priča ovdje ne završava! Clio će u četvrtak 18. travnja 2023. objaviti novo poglavlje svoje priče. Stiže šesta generacija. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.