Početna Magazin 5370 pregleda

Zbog mase će se 'mijenjati vozačka': Ovo su najteži auti u Europi

Kompaktni električni SUV-ovi poput Volkswagena ID.4 teži su od 2,2 tone, no oni su još uvijek "perolaka kategorija" u odnosu na najteže automobile koje možemo naći na tržištu

Moderni električni automobili imaju problema s težinom. Iako službeni tehnički podaci još nisu poznati, Teslin Cybertruck bi prazan trebao imati više od 3 tone, te ga zbog toga ne bi bilo moguće voziti s klasičnom vozačkom dozvolom u Europi, već bi vlasnicima bila potrebna C kategorija, ona za kamion!  EU tome planira doskočiti izmjenom pravilnika od vozačkoj dozvoli i povećanjem dopuštene ukupne mase za električna vozila na čak 4250 kg! No ne radi se to samo zbog Tesle, mnogi drugi automobili koji su već u prodaji ozbiljno su se približili masi od tri tone! Razlog za to su vrlo teške baterije, ogromne SUV karoserije i obilje opreme u novim automobilima. Na primjer, kompaktni električni SUV-ovi poput Volkswagena ID.4 teži su od 2,2 tone, no oni su još uvijek "perolaka kategorija" u odnosu na najteže automobile koje možemo naći na tržištu. Zanimljivo, mnogi od tih automobila nisu ni električni. U nastavku vam donosimo Top 10 najtežih modela u Europi, a mnogi od njih se prodaju i u Hrvatskoj. 

10. Audi SQ8 e-tron - 2.725 kg

Top 10 najtežih automobila otvara Audi SQ8 e-tron, koji je ujedno i "najmanji" na ovom popisu s dužinom od 491 cm. Njemački električni SUV s pet sjedala ima tri elektromotora, bateriju od 106 kWh i 503 KS.

Author: Audi foto: Audi

9. BMW i7 M70 xDrive - 2.770 kg

BMW-ova superluksuzna električna izvedba serije 7 ima bateriju od 101,7 kWh i razvija čak 660 KS. Ogromna masa nije izbjegnuta ni masovnim korištenjem lakih materijala poput aluminija i karbonskih vlakana.

Author: BMW foto: BMW

8. Rolls-Royce Cullinan - 2.785 kg

Ovaj automobil je jedan od modela koji su se popeli na ovu listu bez obzira što nemaju električni pogon i baterije. Ogromni britanski SUV dugačak je čak  5,34 metra, ima 6,7-litreni V12 motor i 600 KS. 

Author: Rolls-Royce foto: Rolls-Royce

7. Range Rover Autobiography P550e PHEV AWD - 2.810 kg

Range Rover je oduvijek bio teška kategorija i div na cestama, no najnovija generacija u plug-in hibridnoj izvedbi je najteži 'Range' ikada. 5,05 metara dugačak plug-in hibrid ima 3,0-litreni šesterocilindrični benzinski motor i električni motor za ukupno 550 KS. Baterija ima kapacitet od 31,8 kWh.

Author: Land Rover foto: Land Rover Author: Land Rover foto: Land Rover

6. Volvo EX90 - 2.811 kg

Veliki električni SUV sa 7 sjedala, ima dvije izvedbe s identičnom masom. Twin Motor razvija 408 KS i a Twin Motor Performance 517 KS. Oba imaju bateriju od 107 kWh. 

Author: Volvo foto: Volvo

5. Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC - 2,815 kg

Ovo je još jedan benzinski model na listi, no on ima blagu hibridnu tehnologiju. Najteži njemački benzinski SUV ima 7 sjedala, dugačak je 5,21 metar i opremljen je elektrificiranim 4.0 V8 twin-turbo motorom koji razvija 557 + 22 KS. 

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

4. Ineos Grenadier - 2,828 kg

Britanski auto je zamišljen kao moderni nasljednik originalnog Land Rover Defendera. Ovaj rasni terenac ima BMW-ov 3-litreni turbodizelski redni šesterocilindrični motor s 249 KS. 

Author: Ineos foto: Ineos

3. Mercedes-Benz EQS SUV - 2.845 kg

Najteži njemački automobil je električni SUV u varijanti 580 4MATIC AMG Line. Dugačak je 512 cm ima sjedala i dva elektromotora s ukupno 544 KS. Kapacitet baterije je 108,4 kWh. Još snažniji i luksuzniji Mercedes-Maybach EQS SUV 680 4MATIC stiže uskoro, a mogao bi težiti i blizu tri tone. 

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

2. Cadillac Escalade - 2.906 kg

Najteži benzinac prodaje se u nekoliko europskih država. S dugim međuosovinskim razmakom dugačak je čak 576 cm. Pokreće ga benzinski V8 motor obujma 6,2 litre sa 691 KS.

Author: Cadillac foto: Cadillac

1. Rolls Royce Spectre - 2,965 kg

Prvi električni automobil britanskog luksuznog brenda već i prije isporuke kupcima, koja je planirana za kraj ove godine, nosi titulu trenutno najtežeg automobila na europskom tržištu. Njegova masa od 2.965 kg premašuje sve dosadašnje rekorde unatoč aluminijskoj platformi. Ima 584 KS i bateriju od 102 kWh koja sama teži čak 700 kg.

Author: Rolls-Royce foto: Rolls-Royce

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.