Kriza u automobilskoj industriji i prelazak na električne modele uzeli su svoje žrtve, a među njima je i nekoliko legenda bez kojih bismo još nedavno teško mogli zamisliti modernu automobilsku industriju
Doviđenja i zbogom. Odlazi nam 2022. godina, a s njom i neka legendarna automobilska imena koja su obilježila nekoliko prošlih desetljeća. Kriza u automobilskoj industriji i prelazak na električne modele uzeli su svoje žrtve, a među njima je i nekoliko legenda bez kojih bismo još nedavno teško mogli zamisliti modernu automobilsku industriju. U nastavku donosimo pregled najvažnijih modela koji s 2023. godinom odlaze u povijest.
Audi R8
Još uvijek je tu, no kraj mu je blizu. Nije ni čudo, jer aktualni supersportski model je na tržištu još od 2015. godine. Audi će svoje supersportske ambicije očito prebaciti na električni pogon, a kraj aktualnog modela obilježiti će najnovijim R8 Coupéom V10 GT RWD koji je sa 620 KS najsnažniji Audi u povijesti sa stražnjim pogonom. Proizvest će se samo 333 primjeraka.
Audi TT
I malo blaži sportski Audi koji je na tržištu 25 godina odlazi u povijest. Aktualna generacija na tržištu je od 2014. godine i privlači sve manje kupaca. Neće biti nasljednika, no Audi planira odlazak u stilu: 100 primjeraka specijalnog modela Audi TT RS Coupé iconic edition sa 400 KS.
Ford S-Max i Ford Galaxy
Monovolumeni su već odavno osuđeni na propast, a tome su najviše pridonijeli SUV-ovi koji nude podjednaku praktičnost uz atraktivniji dizajn. Ford je dugo bio uporan s modelima S-Max i Galaxy ni i njima se bliži kraj. Na proljeće iduće godine prestaje proizvodnja oba modela. Ukupno je do sada prodano oko 1,4 milijuna ovih modela.
Ford GT
Fordov superautomobil također završava svoju karijeru. Novo izdanje legendarnog modela od prije pedesetak godina privuklo je mnogo entuzijastičnih kupaca no Fordu nije donijelo značajan profit. Vrijeme je da se emocije zamijene s razumom.
Hyundai Ioniq
Ioniq je gotov. Hyundai ga je zamislio kao moderni automobil koji se nudi kao hibrid, plug-in hibrid i potpuno električni auto i bio je dosta uspješan. Do danas je napravljeno oko 350.000 primjeraka. Ipak, ostat ime. Hyundai je po ovom modelu nazvao čitav niz budućih električnih modela, a jedan od njih već duže vrijeme krstari po našim cestama - Ioniq 5.
Lamborghini Aventador
Bliži se kraj i za jedan od najlegendarnijih superautomobila u povijesti. Nakon što je proizvedeno 11.465 primjeraka Lamborghini zaustavlja proizvodnju svoje ikone. Zadnji proizvedeni model je Ultimae Roadster sa specijalnom plavom bojom koji je prodan u Švicarsku.
Opel Insignia
Model srednje klase koji je kao Ascona i Vectra postojao duže od pola stoljeća je došao do kraja. Stellantis prekida proizvodnju posljednjeg "izvornog Opela" kako bi napravio mjesta za proizvodnju novih DS 4 i Opela Astre. Iako se prije pričalo o tome, izravnog nasljednika neće biti. Insigniju će možda naslijediti novi veliki SUV.
Renault Scénic
Penault je pokušavao spasiti svoj model koji je ne tako davno bio pravi bestseler. U prošloj generaciji dali su mu SUV izgled i predimenzionirane kotače no prodajne brojke su pod navalom SUV-ova samo padale. Tako i Scenic odlazi nakon 26 godina karijere i 2,8 milijuna prodanih primjeraka.
Seat Alhambra/VW Sharan
Kao i srodni Ford Galaxy iduće godine odlazi i Seat Alhambra te brat blizanac Volkswagen Sharan. To je bilo i za očekivati nakon čak 11 godina na tržištu. Rupu u ponudi Seata pokušat će zakrpati SUV Tarraco, dok se Volkswagen nada da će dosadašnji kupci Sharana preći na kombi T7 Multivan ili novi ID. Buzz.
BMW i3
Neočekivano uspješni električni auto na tržište je stigao prije gotovo deset godina i do danas je proizveden u oko 250.000 primjerka. Bio je to električni eksperiment za BMW koji je prošao neočekivano uspješno. No danas BMW nudi mnogo ozbiljnije električne modele uz koje i3 više nema nikakve šanse.
Citroën C4 SpaceTourer
Još jedan monovolumen koji odlazi i uz svoj kraj obilježava i kraj čitave klase koja je, ne tako davno, bila pravi hit u Europi. Bivši Xsara Picasso, Picasso, C4 Picasso trajao je 30 godina, a zadnjih godina je preživljavao na tržištu. Citroën je još nudio samo produženu verziju.
Ford Fiesta
Automobil bez kojeg smo još nedavno teško mogli zamisliti tržište automobila nestat će tijekom ljeta iduće godine. Ford potpuno mijenja svoje poslovanje u Europi i ukida većinu modela koji su bili namijenjeni specijalno za to tržište. Ostat će nam njihovi globalni i američki modeli. Fiesta je postojala čak 47 godina, no sada je kraj.
Ford Mondeo
Još jedna legenda koja odlazi. Ford je proizvodnju prekinuo 4. travnja ove godine, a zadnji je primjerak izašao iz tvornice u Valenciji. Ipak, ako nekoga to tješi. Mondeo će nastaviti postojati kao limuzina koja se proizvodi i prodaje u Kini, no nema nikakvih planova za njen izvoz u Europu.
Nissan GT-R
Legendarni Godzilla je mrtav, barem što se tiče europskog tržišta. Automobil koji je svojim performansama posramio svjetske velikane poput Ferrarija i Porschea proizvodi se već 13 godina i logično je da mu je došao kraj.
Renault Talisman
Već se duže vrijeme nagađalo da će ovaj model nestati s tržišta, no danas kad odlaze Mondeo, Passat i "društvo", nema nikakve sumnje da ista sudbina čeka i Renaultovu zadnju preostalu veliku limuzinu koja nikada nije, zapravo, bila vrlo uspješna.
Volkswagen Passat limuzina
Kao što smo već ranije napisali, osim monovolumena izumiru i limuzine srednje klase. Odlazi Mondeo, Insignia, a njima se pridružio i legendarni Passat. Model koji je na tržištu gotovo pola stoljeća odlazi kako je i stigao. U netipičnom obliku koji nije limuzina. Ostat će nam još samo karavanska verzija ovog automobila. Volkswagen čak planira iduću generaciju ovog modela, no čini se da će se raditi o svojevrsnom karavanskom crossoveru.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
esthersamuel112
esthersamuel112
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.