Početna Magazin 1871 pregleda

Zbogom Passat, Fiesta, Insignia...: Ovih auta neće biti 2023.

Kriza u automobilskoj industriji i prelazak na električne modele uzeli su svoje žrtve, a među njima je i nekoliko legenda bez kojih bismo još nedavno teško mogli zamisliti modernu automobilsku industriju

Doviđenja i zbogom. Odlazi nam 2022. godina, a s njom i neka legendarna automobilska imena koja su obilježila nekoliko prošlih desetljeća. Kriza u automobilskoj industriji i prelazak na električne modele uzeli su svoje žrtve, a među njima je i nekoliko legenda bez kojih bismo još nedavno teško mogli zamisliti modernu automobilsku industriju. U nastavku donosimo pregled najvažnijih modela koji s 2023. godinom odlaze u povijest. 

Audi R8

Author:

Još uvijek je tu, no kraj mu je blizu. Nije ni čudo, jer aktualni supersportski model je na tržištu još od 2015. godine. Audi će svoje supersportske ambicije očito prebaciti na električni pogon, a kraj aktualnog modela obilježiti će najnovijim R8 Coupéom V10 GT RWD koji je sa 620 KS najsnažniji Audi u povijesti sa stražnjim pogonom. Proizvest će se samo 333 primjeraka. 

Audi TT

Author:
I malo blaži sportski Audi koji je na tržištu 25 godina odlazi u povijest. Aktualna generacija na tržištu je od 2014. godine i privlači sve manje kupaca. Neće biti nasljednika, no Audi planira odlazak u stilu: 100 primjeraka  specijalnog modela Audi TT RS Coupé iconic edition sa 400 KS. 

Ford S-Max i Ford Galaxy

Author:

Monovolumeni su već odavno osuđeni na propast, a tome su najviše pridonijeli SUV-ovi koji nude podjednaku praktičnost uz atraktivniji dizajn. Ford je dugo bio uporan s modelima S-Max i Galaxy ni i njima se bliži kraj. Na proljeće iduće godine prestaje proizvodnja oba modela. Ukupno je do sada prodano oko 1,4 milijuna ovih modela. 

Ford GT

Author:

Fordov superautomobil također završava svoju karijeru. Novo izdanje legendarnog modela od prije pedesetak godina privuklo je mnogo entuzijastičnih kupaca no Fordu nije donijelo značajan profit. Vrijeme je da se emocije zamijene s razumom. 

Hyundai Ioniq

Author:

Ioniq je gotov. Hyundai ga je zamislio kao moderni automobil koji se nudi kao hibrid, plug-in hibrid i potpuno električni auto i bio je dosta uspješan. Do danas je napravljeno oko 350.000 primjeraka. Ipak, ostat ime. Hyundai je po ovom modelu nazvao čitav niz budućih električnih modela, a jedan od njih već duže vrijeme krstari po našim cestama - Ioniq 5. 

Lamborghini Aventador

Author:

Bliži se kraj i za jedan od najlegendarnijih superautomobila u povijesti. Nakon što je proizvedeno 11.465 primjeraka Lamborghini zaustavlja proizvodnju svoje ikone. Zadnji proizvedeni model je Ultimae Roadster sa specijalnom plavom bojom koji je prodan u Švicarsku. 

Opel Insignia

Author:

Model srednje klase koji je kao Ascona i Vectra postojao duže od pola stoljeća je došao do kraja. Stellantis prekida proizvodnju posljednjeg "izvornog Opela" kako bi napravio mjesta za proizvodnju novih DS 4 i Opela Astre. Iako se prije pričalo o tome, izravnog nasljednika neće biti. Insigniju će možda naslijediti novi veliki SUV. 

Renault Scénic

Author:

Penault je pokušavao spasiti svoj model koji je ne tako davno bio pravi bestseler. U prošloj generaciji dali su mu SUV izgled i predimenzionirane kotače no prodajne brojke su pod navalom SUV-ova samo padale. Tako i Scenic odlazi nakon 26 godina karijere i 2,8 milijuna prodanih primjeraka. 

Seat Alhambra/VW Sharan

Author:

Kao i srodni Ford Galaxy iduće godine odlazi i Seat Alhambra te brat blizanac Volkswagen Sharan. To je bilo i za očekivati nakon čak 11 godina na tržištu. Rupu u ponudi Seata pokušat će zakrpati SUV Tarraco, dok se Volkswagen nada da će dosadašnji kupci Sharana preći na kombi T7 Multivan ili novi ID. Buzz. 

BMW i3

Author:

Neočekivano uspješni električni auto na tržište je stigao prije gotovo deset godina i do danas je proizveden u oko 250.000 primjerka. Bio je to električni eksperiment za BMW koji je prošao neočekivano uspješno. No danas BMW nudi mnogo ozbiljnije električne modele uz koje i3 više nema nikakve šanse. 

Citroën C4 SpaceTourer

Author:

Još jedan monovolumen koji odlazi i uz svoj kraj obilježava i kraj čitave klase koja je, ne tako davno, bila pravi hit u Europi. Bivši Xsara Picasso, Picasso, C4 Picasso trajao je 30 godina, a zadnjih godina je preživljavao na tržištu. Citroën je još nudio samo produženu verziju. 

Ford Fiesta 

Author:

Automobil bez kojeg smo još nedavno teško mogli zamisliti tržište automobila nestat će tijekom ljeta iduće godine. Ford potpuno mijenja svoje poslovanje u Europi i ukida većinu modela koji su bili namijenjeni specijalno za to tržište. Ostat će nam njihovi globalni i američki modeli. Fiesta je postojala čak 47 godina, no sada je kraj. 

Ford Mondeo

Author:

Još jedna legenda koja odlazi.  Ford je proizvodnju prekinuo 4. travnja ove godine, a zadnji je primjerak izašao iz tvornice u Valenciji. Ipak, ako nekoga to tješi. Mondeo će nastaviti postojati kao limuzina koja se proizvodi i prodaje u Kini, no nema nikakvih planova za njen izvoz u Europu.

Nissan GT-R

Author:

Legendarni Godzilla je mrtav, barem što se tiče europskog tržišta. Automobil koji je svojim performansama posramio svjetske velikane poput Ferrarija i Porschea proizvodi se već 13 godina i logično je da mu je došao kraj. 

Renault Talisman

Author:

Već se duže vrijeme nagađalo da će ovaj model nestati s tržišta, no danas kad odlaze Mondeo, Passat i "društvo", nema nikakve sumnje da ista sudbina čeka i Renaultovu zadnju preostalu veliku limuzinu koja nikada nije, zapravo, bila vrlo uspješna. 

Volkswagen Passat limuzina

Author:

Kao što smo već ranije napisali, osim monovolumena izumiru i limuzine srednje klase. Odlazi Mondeo, Insignia, a njima se pridružio i legendarni Passat. Model koji je na tržištu gotovo pola stoljeća odlazi kako je i stigao. U netipičnom obliku koji nije limuzina. Ostat će nam još samo karavanska verzija ovog automobila. Volkswagen čak planira iduću generaciju ovog modela, no čini se da će se raditi o svojevrsnom karavanskom crossoveru. 

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • esthersamuel112

    zdravo prijatelji, ovo je moj tesitmoney, ja sam jedan od onih ljudi koji je rekao, "nikada neću zvati vidovnjaka ili mađioničara ili bilo što" da mi pomogne riješiti moje probleme - barem sve moje ljubavne probleme, ali imam do točke
  • esthersamuel112

    Želim svima ovdje reći kako je DR Apata promijenio moju sudbinu. Gotovo petnaest godina radila sam kao prodavačica u automobilskoj tvrtki i jedva dobivala proviziju da platim račune dok je izvjesna kolegica na umu kupovala kuće. Bila sam zbunjena oko

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.