Britanac znan kao Mr. Gumball prije petnaest godina prvi put je organizirao utrku za ekscentrične bogataše, koja se pretvorila u svjetski prepoznatljivi brend koji mu je donio bogatstvo od 300 milijuna USD
Četerdeset i četverogodišnji Britanac Maximillion Cooper zabavu, tulumarenje i super-sportske automobile pretvorio je u unosan posao. Utrka Gumball 3000 prerasla je u jedno od najvećih okupljanja superautomobila u svijetu. I medijima je zanimljiva zbog poznatih osoba koje sudjeluju, od Lewisa Hamiltona, Davida Hasselhoffa do članova bliskoistočnih kraljevskih obitelji. Mr. Gumball ili u prijevodu Gospodin Žvaka rođen je u ruralnome dijelu Velike Britanije, a djetinjstvo je proveo kao aktivni sportaš. Osim u nogometu vrhunske rezultate ostvarivao je u stolnome tenisu. Zanimala ga je i ulična kultura poput skateboardinga, BMX slobodnoga stila i grafiterstva. Uz brojne hobije završio je i studij modnoga dizajna, a to ga je odvelo i u manekenske vode gdje je početkom 90-ih bio "tražena roba" među muškim modelima. Odrađivao je reklamne kampanje za Armanija, Dolce & Gabannu i Ralpha Laurena. Druženje s Alexandrom McQueenom i Stellom McCartney vinulo ga je u društvenu elitu koju je prvi put okupio 1999. na utrci od Londona do Riminija i natrag.
Neobična, zamalo ilegalna utrka, dovela ga je na naslovnice Vanity Faira i ostalih etabliranih magazina što je bio daljnji poticaj za nove utrke. Vrijednost brenda Gumball 3000 danas je procijenjena na 300 milijuna dolara. Osim fanova postoje i oni koji kritiziraju utrku, smatraju je nepotrebnom demonstracijom bogatstva i rasipanjem novca, a tome su doprinijeli i neodgovorni natjecatelji nerijetko kršeći prometne propise u zemljama kroz koje su prolazili. Jedan od najcrnjih trenutaka Gumballa svakako je pogibija dvoje makedonskih državljanina kod Bitole u prometnoj nesreći 2007., koju je skrivio natjecatelj.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.