Isprobali smo jedan od najpoželjnijih Yamahinih nakeda koji iako izgledom retro, ispod rezervoara krije najmoderniju mašinsku i elektroničku tehnologiju...
Da mi je prije nekoliko godina netko rekao kako će proizvođači motocikala orijentirati svoju ponudu na nekakav retro, caffe racer stil... ne bih povjerovao. No upravo je taj trend danas ono što se prodaje. Supersportski motocikli ostaju i ostat će ekskluziva za odabrane, no retro-nakedi sve više mame kupce diljem svijeta.
Lansirajući MT-09 Yamaha je 2013. predstavila svoj prvi trocilindrični agregat koji će, nakon pune 32 godine i modela XS 850, postati glavna odlika Yamahinih 900 modela. Upravo taj 847-kubični agregat "ispucava" 115 KS, a u ponešto osvježenom izdanju krasi upravo i ovaj testni model XSR 900 koji je ujedno i najnoviji član Yamahine Faster Sons obitelji i Sport Heritage klase.
Na prvi pogled očit je dašak retro stila inspiriranoga povijesnim Yamahinim modelima, koji u kombinaciji s najnovijom tehnologijom, visokom završnom obradom i odličnim voznim značajkama uvelike pridonosi kompletnoj slici ovoga motocikla. Napredak u odnosu na MT-09 najočigledniji je u vidu elektronike koja u ovoj izvedbi serijski dolazi s ABS-om, kontrolom proklizavanja (TCS), Anti-Hopping spojkom te D-MODE sustavom odabira 3 raspoloživa načina i ponašanja agregata, odnosno kompletnoga motocikla.
Više nego "zahvalan" kočni sustav krase dvostruki prednji diskovi s promjerom 298 mm i stražnji disk s promjerom 245mm, koji su serijski opremljeni već spomenutim ABS sustavom. A 6-stupanjski mjenjač precizan je i mekan, u "suradnji" s najmodernijim agregatom rezultira potrošnjom od samo 5,2 litre na stotinu prijeđenih kilometara. Što se tiče voznih značajki, one su gotovo savršene. Motocikl je izuzetno upravljiv i okretan zahvaljujući ponajprije dobrome težištu i ovjesu, a onda i visoko postavljenom upravljaču i besprijekornoj ergonomiji.
Ovjes je i na ovome modelu razrađen vrhunski zahvaljujući prednjoj upside-down 41mm vilici, stražnjem Monocross amortizeru te mogućnosti njihova podešavanja svome stilu vožnje. Uz malu masu od samo 177 kilograma XSR ne ostavlja dojam teškog i velikoga motocikla, a živahnim i snažnim agregatom ipak podsjeća na svoju sportsku narav. Ljubiteljima modernih retro motocikala ovaj motocikl će se svidjeti na prvi pogled, a već na drugi uočit će visoku kvalitetu izrade te odabira materijala. Aluminijske komponente poput oslonaca za noge, blatobrana i poklopca spremnika goriva zamijenile su jeftinu plastiku, a time ovaj motocikl dodatno dobiva na kvaliteti i cjelokupnome dojmu.
Uz mogućnost personalizacije motocikla zahvaljujući originalnoj dodatnoj opremi, možemo reći da je Yamaha ovim modelom stvarno pogodila svaki segment i motocikl dovela do jako visoke razine. Očekivali biste ekstremno visoku cijenu s obzirom na razinu kvalitete i materijala, no ona će iznositi ne prevelikih 72.900 kuna. Rekli bismo - najbolji omjer cijene i kvalitete u klasi.
TEH. PODACI
MOTOR 3 cilindra, četverotaktni
OBUJAM 847 cm3
SNAGA 84,6 KW/115 KS pri 1000/min
MOMENT 87,5 Nm pri 8500/min
MAX. BRZINA 230 km/h
POTROŠNJA 5,2/100 km
POTROŠNJA TEST 6,1 /100km
MJENJAČ 6-brzina
SPOJKA višelamelna u uljua
OKVIR od čeličnih cijevi
OVJES sprijeda upside-down hidraulična vilica, straga dva hidraulična amortizera
GUME: sprijeda 120/70 ZR17,
straga 180/55 ZR17
MASA PRAZNOG VOZILA 177 kg
MEĐUO. RAZMAK 1440 mm
VISINA SJEDALA 830 mm
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.