Početna Novosti 1990 pregleda

Dacia predstavila novitete u Hrvatskoj i najavila novi smjer marke

FOTO: Dacia

Na prezentaciji smo upoznali neke novosti koje su upravo stigle na naše tržište, a kao posebnu poslasticu, mogli smo uživo vidjeti i konceptni Bigster, najavu novog dizajnerskog smjera marke i novog većeg SUV modela koji stiže 2025. godine

Iako je većina u početku sumnjala u uspjeh rumunjske marke u vlasništvu Renaulta, Dacia je ekspresno postala veliki hit. Koliko su danas popularni pokazuju sljedeći podaci. U Europi su već godinama u Top 3 najprodavanije marke kada su u pitanju privatni kupci. U Francuskoj i u Portugalu su najprodavanija marka po tom kriteriju, a u Hrvatskoj drže čak 10,4 posto udjela na tržištu privatnih kupaca. Također u Hrvatskoj, kada su u pitanju privatni kupci, Duster je najprodavaniji u svojoj klasi, Sandero drugi u klasi gradskih auta, Jogger drugi među kompaktnim autima i mali Spring drugi među svim električnim automobilima. 

Tranzicija Dacie je krenula kada ih je 1999. godine kupio Renault za 500 milijuna eura, što se s današnjeg gledišta doima kao gotovo besplatno. Model Logan koji je na tržištu od 2004. je s vrlo niskom cijenom zainteresirao kupce i utabao put za buduće modele ove tvrtke od kojih su najuspješniji Duster i Sandero. Od 2004. do danas Dacia je prodala više od osam milijuna auta i tako postala automobilski div i u svjetskim razmjerima. 

Author: Dacia foto: Dacia

Danas Dacia više ne prodaje samo jeftine automobile već su promijenili smjer te se trude ponuditi najbolju vrijednost za novac. Promjenu filozofije naglasili su i prošle godine novi logom i promjenom identiteta marke. Da bi nam objasnili kako stvari Danas stoje s Daciom i što od njih možemo očekivati u budućnosti ova marka je u Pleternici organizirala Dacia Day. Na prezentaciji smo upoznali neke novosti koje su upravo stigle na naše tržište, a kao posebnu poslasticu, mogli smo uživo vidjeti i konceptni Bigster, najavu novog dizajnerskog smjera marke i novog većeg SUV modela koji stiže 2025. godine. 

Da je Dacia promijenila tip kupaca i da cijena više nije najvažnija dokazuje i ono što kupci biraju. Naime, kod Sandera 62 posto prodanih modela u Hrvatskoj su skuplji Stepwayi, više od 50 posto Joggera se kupuje s najbogatijom, kao i više od 60 posto Dustera. Dacia se također koncentrirala na ono što kupci najviše žele. Ponuda je pojednostavljena pa nema previše kombinacija opreme i motorizacije, ukupno samo 30 verzija pet različitih modela. U pogledu sustava za pomoć u vožnji također se nudi ono što kupci žele i što im treba bez pretjerivanja s raznim sustavima koji većini vozača samo smetaju ili ih nikada ne koriste. 

Author: Dacia foto: Dacia

Također, Dacia je uz Renault i Fiat jedina marka koja u Hrvatskoj nudi modele na plin, a za razliku od konkurenata on je dostupan na gotovo svim modelima. Plinski pogon pravi je hit u Daciji jer omogućava gotovo 40 posto niže troškove korištenja tako da nije nikakvo iznenađenje da se za njega odlučuje gotovo svaki drugi kupac. Prednost za samu Daciju je ta što upotrebom plina snižavaju svoj CO2 za dodatnih 10 posto. 

Author: Dacia foto: Dacia

Iako nisu značajnije nove modele Dacia je i ove godine na našem tržištu predstavila mnogo novosti. Prva je serija Extreme sa specijalnom opremom ukrasima te karakterističnim bojama. Extreme oprema se nudi na svim modelima osim na "običnom" Sanderu, a karakterizira je zelena boja karoserije na većini modela (na Springu je specijalna Plava). 

Author: Dacia foto: Dacia

Mnogo važnija novost je Jogger Hybrid koji je upravo došao na tržište. Riječ je o prvoj hibridnoj Daciji. Ona koristi dobro poznati pogon iz Renaulta koji razvija 140 KS. potrošnja po WLTP-u je 4,8 do 5 l/100 km, a ubrzanje do 100 km/h traje 9,8 sekundi. Automobil u gradu omogućava do 80 posto vožnje na struju i 40 posto nižu potrošnju. Ovaj model donosi i jednu važnu novost u unutrašnjosti. Naime ovo je prva Dacia s digitalnim instrumentima. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Još jedna izuzetno zanimljiva novost je Sleeping Pack za Joggera. On ovaj veliki crossover karavan pretvara u priručni mikrokamper. naime u stražnjem dijelu je ugrađen preklopni krevet koji je dovoljno dugačak i za dvometraše. Ispod njega još uvijek ima dovoljno mjesta za prtljagu, a sve se može nadopuniti i vanjskim šatorom koji se montira na stražnji dio automobila. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ranije ove godine u Hrvatsku je stigao i novi Spring Extreme Electric 65 koji u odnosu na dosadašnju izvedbu malog električnog auta ima snažniji pogon od 65 KS i bogatiju opremu. 

Author: Dacia foto: Dacia

Ono što nas od Dacie očekuje u budućnosti još je zanimljivije. Za mjesec dana, preciznije 29. studenog bit će predstavljena nova generacija Dustera. Prema prvim informacijama, ovaj automobil neće više imati dizelske motore već samo benzinske i hibridne varijante. Prodaja će započeti polovicom 2024. godine.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Godinu dana kasnije, otprilike polovicom 2025. stiže i veliki SUV Bigster. Što možemo očekivati već je najavio konceptni model kojeg smo mogli razgledati u Pleternici. Konceptni Bigster je zaista atraktivan automobil, a prema najavama iz Dacie, većina njegovih dizajnerskih obilježja bit će preneseno i na serijski model. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.