Ovogodišnja nagrada pokazala je da električni modeli osvajaju sve više kategorija, ali i da vrhunski mehanički automobili GTI, M5 Touring, 911 GT3 još itekako imaju što reći
Tradicionalna dodjela nagrada "Goldenes Lenkrad" (Zlatni volan) ponovno je okupila najbolje novitete automobilske godine. Od 1976. AutoBild i Bild am Sonntag biraju automobile koji najviše oduševe čitatelje i stručni žiri, a ove godine u konkurenciji je bilo čak 72 modela. Nakon glasovanja publike, 21 finalist stigao je na Lausitzring gdje su ih profesionalni vozači, njemačke javne osobe i drugi članovi žirija testirali pod identičnim uvjetima. Rezultat je sedam pobjednika po klasama, od kojih su neki vrlo zanimljiv odabir.
U kategoriji malih automobila slavio je Opel Mokka GSE, električni SUV koji je kombinacijom 280 KS, iznenađujućom udobnosti i vrhunskom upravljivošću nadmašio Mini Cooper Cabrio i Volvo EX30 Cross Country. Žiri je posebno istaknuo precizno upravljanje, izbalansiran ovjes i najbolji omjer cijene i kvalitete.
Među kompaktima Volkswagen Golf GTI Edition 50 nadjačao je električne konkurente Kiu EV4 i Škodu Elroq RS. Sa 325 KS, adaptivnim ovjesom i boljim infotainmentom, GTI je oduševio povratkom ergonomske i mehaničke preciznosti koja se dugo čekala.
U srednjoj klasi titulu je osvojila Cupra Terramar VZ 1.5 e-Hybrid. Plug-in hibrid sa 272 KS pokazao je najharmoničniji pogon, ostavivši iza sebe BMW X3 i Audi Q5. Cupra je visoke ocjene dobila i za dizajn kabine te ergonomiju.
U višoj srednjoj klasi najbolji je Volkswagen ID.7 GTX Tourer. Električni karavan impresionirao je stabilnošću, niskom potrošnjom i ogromnim prtljažnikom. Mercedes CLE i Audi A6 Avant su završili na drugom i trećem mjestu.
U prestižnoj top klasi nije bilo iznenađenja. BMW M5 Touring odnio je uvjerljivu pobjedu nad Mercedes-AMG G 63 i Bentleyem Continental GT Speed. Sa 727 KS i nevjerojatnom lakoćom upravljanja s 2,5 tone mase, žiri ga je proglasio referencom u svakoj disciplini.
STUDIO GOICO
Među sportskim automobilima Porsche 911 GT3 ostaje mjerilo. Atmosferski boxer koji vrti do 9000 o/min i savršeno mehaničko upravljanje ponovno su ga doveli na vrh ispred Mercedesa AMG GT 63 Pro i Forda Mustanga GTD.
U obiteljskoj kategoriji trijumfirao je Volkswagen Tayron 2.0 TDI 4Motion, SUV s čak 885 litara prtljažnika, vrlo tihim i štedljivim motorom te iznimno dobro pogođenim ovjesom. Škoda Kodiaq RS i Volvo XC90 ostali su korak iza.
Ovogodišnja nagrada pokazala je da električni modeli osvajaju sve više kategorija, ali i da vrhunski mehanički automobili GTI, M5 Touring, 911 GT3 još itekako imaju što reći.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.