Najnovija studija otvara prostor novim dvojbama i raspravama. Električni automobili zbog svoje mase, suprotno uvriježenome mišljenju, više štete ljudima nego vozila pogonjena motorima s unutarnjim izgaranjem
Prema Peteru Achtenu i Viktoru Timmmersu s Edinburškoga sveučilišta težina baterija čini eko-friendly automobile štetnijima jer za ubrzavanja i kočenja proizvode više štetnih čestica. Kako studija objašnjava, takva vozila u pravilu imaju veću masu nego standardna te brže troše gume i kočnice.
Malene čestice koje se odvajaju od guma i kočionih obloga za vožnje električnih automobila ispuštaju se u atmosferu u puno većoj količini nego za vožnje lakših vozila pokretanih fosilnim gorivima. Također, ceste više stradavaju kada se po njima kreću teža vozila, a trošenjem asfalta stvara se materijal koji je štetan.
Ova studija objavljena je u časopisu Atmospheric Environment. Opsežna istraživanja navodno dokazuju kako je takav tip čestica (asfalt, guma, kočione obloge), koje nastaju većim trošenjem zbog mase vozila, daleko opasniji od čestica u ispušnim plinovima. Ističe se kako one mogu u ljudi dovesti do razvoja astme te drugih plućnih i bolesti krvožilnoga sustava.
Mnogi sada zacijelo kažu: Pa i 'obična' vozila proizvode slične čestice trošenjem guma, asfalta i kočnica!' Posve su u pravu. Dokazano je, pak, kako je ovaj tip čestica nemjerljivo veći te je stoga štetniji za ljudski organizam. Ispušni plinovi više štete ozonu pa se na kraju možemo pitati što je gore - veći rizik od plućnih bolesti u ljudi ili zaštita ozonskog omotača? Teško pitanje.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Hodac
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.