Ne samo da je to bio prvi izlazak ovog hiperautomobila na Laguna Secu, već je i vozač prvi puta vozio na ovoj stazi što dodatno naglašava veličinu ovog pothvata
Koenigsegg još uvijek planira rušenje rekorda najveće brzine za cestovni auto s Jesko Absolutom, ali u međuvremenu postavlja druge vrste rekorda. Jesko Attack, izvedba auta usmjerena na stazu sada je postala najbrže serijsko vozilo na kultnoj američkoj stazi Laguna Seca. Dana 18. kolovoza, auto je prešao izazovnu stazu od 3,6 kilometara za 1 minutu i 24,86 sekundi.
Ne samo da je to bio prvi izlazak ovog hiperautomobila na Laguna Secu, već je i vozač prvi puta vozio na ovoj stazi što dodatno naglašava veličinu ovog pothvata. Razvojni i testni vozač Koenigsegga Markus Lundh prije nije nikada bio na 66 godina staroj stazi u Kaliforniji. Unatoč neistraženom području i za čovjeka i za stroj, Jesko Attack nadmašio je Czinger 21C za 0,58 sekundi.
Intenzivna snimka kruga iz kabine prikazuje Markusa Lundha kako se bori s teškom stazom Laguna Seca Raceway i njezinim slavnim dvostrukim zavojem koji nosi naziv Corkscrew (vadičep). Zvučni zapis koji čujete rezultat je twin-turbo 5,0-litrenog V-8 motora koji razvija 1300 KS. Kada motor radi na gorivu E85 (85 posto etanola), snaga se povećava na čak 1.600 KS.
Ovo nije prvi rekord Jesko Attacka. Krajem 2023. tvornički testni vozač Niklas Lilja prešao je krug Gotland Ringa u Švedskoj za 2 minute i 56,97 sekundi i za skoro osam sekundi poboljšao stari rekord Porschea 911 GT3 RS MR.
Da se radi o verziji Attack lako je prepoznati po masivnom stražnjem krilu, dok Absolut umjesto toga ima par "peraja". Ta varijanta za velike brzine nedavno je također postavila rekord postigavši 0 do 400 km/h i zatim natrag do 0 za 27,83 sekunde, rušeći rekord Rimac Nevere za 1,33 sekunde. Međutim, tu je nova hardcore Nevera R s više snage i manje težine koja bi uskoro mogla pokušati vratiti rekord.
Naravno, najuzbudljiviji rekord je najveća brzina. Koenigsegg je izračunao i procjenjuje da će Jesko lako probiti barijeru od 480 km/h. Nedavni test na valjcima pokazao je teoretskih 500 km/h što se aktivirao graničnik broja okretaja u devetoj brzini.
Neblokirani Bugatti Chiron Super Sport ostvario je 489 km/h, no samo u jednom smjeru prilikom testa, tako da to nije službeni Guinnessov rekord. Unatoč tome, sigurni smo da Koenigsegg, Hennessey i SSC žele tu brzinu nadmašiti. Bugatti je službeno odustao od lovljenja brzinskih rekorda, ali Tourbillon sa šesnaest cilindara nije baš spor s obzirom na to da će u seriji juriti do 445 km/h.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.