Početna Novosti 95 pregleda

Francuski furgon na koji su kupci nekad čekali i do šest godina

Citroën 2 CV Fourgonnette
Vidi galeriju 1/7
Francuski furgon na koji su kupci nekad čekali i do šest godina Francuski furgon na koji su kupci nekad čekali i do šest godina Francuski furgon na koji su kupci nekad čekali i do šest godina Francuski furgon na koji su kupci nekad čekali i do šest godina Francuski furgon na koji su kupci nekad čekali i do šest godina Francuski furgon na koji su kupci nekad čekali i do šest godina Francuski furgon na koji su kupci nekad čekali i do šest godina

Citroën slavi dvostruki rođendan, a prigodnim specijalnim izvedbama starog i novog furgona za dućan Colette u Parizu obilježava se proslava 65 godina furgona 2CV i 20 godina modela Berlingo

Citroën je povodom proslave 65 godina automobila Citroën 2 CV Fourgonnette i 20 godina modela Citroën Berlingo napravio po jedan posebno dizajnirani primjerak u simboličnoj boji konceptnog dućana Colette (#2CVcolette). U tom slavnom dućanu na broju 213 u ulici Saint Honoré u Parizu tom će prilikom biti izložen mali vozni park. Furgonu je dodan element rebrastog lima koji krasi Berlingo.

Za redizajnirani primjerak odabrana je električna izvedba kako bi tijekom cijele kampanje krstario Parizom i obavljao sve dostave konceptnog dućana. Plava boja, zaštitni znak dućana, preuzeta je u logotipu Citroën koji je za tu priliku poprimio retro izgled. U istom je duhu i dućan Colette dobio logotip u vintage stilu.

Citroën 2 CV Fourgonnette | Author: Citroën foto: Citroën

Likovni umjetnik Steve Pitocco potpisuje njihovu izradu tehnikom ručnog slikanja po uzoru na tradiciju prvih gospodarskih vozila. Novi izraz dvaju vozila plod je rada dizajnerskog odjela marke Citroën, čiji je direktor Alexandre Malval pazio na svaki detalj preobrazbe „old to new“ za furgon 2 CV i „new to old“* za Berlingo.

Citroën 2 CV Fourgonnette predstavljen je u listopadu 1950. na Salonu automobila u Parizu. Komercijaliziran je u ožujku 1951., a ukupno je napravljeno 1.246.335 primjeraka. Kraj proizvodnje bio je 1978. U poslijeratnom razdoblju, Citroën je odlučio usavršiti malo gospodarsko vozilo osmišljeno kao sredstvo za rad koje je moralo biti praktično. Uspjeh je stigao vrlo brzo. Nakon narudžbe tog modela na isporuku se znalo čekati i do šest godina. Robustan, praktičan i ekonomičan – to su glavni epiteti koji ga opisuju.

Citroën 2 CV Fourgonnette | Author: Citroën foto: Citroën

2CV AU (od 1951. do 1956.):

U listopadu 1950. posjetitelji Salona automobila u Parizu mogli su prvi puta vidjeti novu izvedbu modela 2 CV: tip AU. Bila je to prva inačica furgona 2 CV. Time je predstavljen segment koji CITROËN više neće napustiti, a tip AU i danas ima posebno mjesto u srcima cijele jedne generacije obrtnika, trgovaca, poljoprivrednika, električara... Gotovo da i nema signalizacije jer stop-svjetla i pokazivači smjera 1950. nisu bili obvezni. Ulogu stop-svjetla tada je imalo osvjetljenje stražnje registarske pločice, koje je bilo prisutno već na limuzini tipa A.

Tehnički podaci izvedbe 2 CV AU:

Motor: benzinski 2 CV, četverotaktni s 2 vodoravna nasuprotna cilindra

Obujam motora: 375 ccm
Provrt: 62 mm

Hod: 62 mm
Snaga: 12 KS pri 3500 o/min

Omjer kompresije: 7:1

Prijenos: jednostrukim kardanom između kotača i mjenjača

Nosivost*: 250 kg i vozač
Struja: akumulator od 6 V – 50 Ah

Mjenjač: sinkronizirana tri stupnja prijenosa za vožnju unaprijed + jedan za vožnju unatrag + četvrti stupanj prijenosa „S“ (Surmultiplié)

Gume: MICHELIN „Pilote“ 135-400 sa zračnom komorom

Dimenzije: Duljina: 3,60 m; širina: 1,50 m; visina: 1,61 m

Korisni obujam prtljažnika: 1.800 ccm

Performanse: prosječno od 60 do 70 km/h uz potrošnju od 5 do 6 l/100km

Kočnice: Hidraulični sustav na svim četirima kotačima s bubnjevima kojima upravlja glavni cilindar

Citroën 2 CV Fourgonnette | Author: Citroën foto: Citroën

2 CV AZU (od 1954. do 1963.):

Model izložen ispred dućana colette: AZU serija A

Citroën je 1955. unaprijedio svoje gospodarsko vozilo zahvaljujući tehničkim promjenama na limuzini 2 CV te je nastao AZ. Tako je svjetlo dana ugledao novi 2 CV AZU, uobičajenog naziva AZU. Taj je model savršeno predstavljao svestrano gospodarsko vozilo zahvaljujući poboljšanim performansama. Dakako, ta je izvedba zadržala vrline svojeg prethodnika: jednostavnost, praktičnost, čvrstoću, funkcionalnost, udobnost i niske troškove uporabe. Posebnosti: Novi motor od 425 ccm. (375 ccm na furgonu 2 CV AU). Istinska živahnost i stabilnost na strminama. Svestranost, dostupna u opciji: mogućnost prerade izvedbe AZU u obiteljski automobil s četiri mjesta zahvaljujući opciji „glaçauto“ (bočna stakla i stražnja klupa). Tako je AZU postao AZU G. Proizvodnja (rujan 1954 do ožujka 1963): 291.147 proizvedenih AZU.

2 CV AK 350 (od 1963. do 1970.):

Nakon dva značajna razdoblja furgona 2 CV AU, a zatim AZU, Citroën je odlučio dodatno poboljšati svoje gospodarsko vozilo. Zahvaljujući povećanju nosivosti, udobnosti i boljim performansama u travnju 1963. svjetlo dana ugledala je izvedba AK 350. Posebnosti: Od 1964. više se nisu primjenjivala vrata koja se otvaraju prema naprijed te su zamijenjena novim vratima koja se otvaraju prema natrag. Uvođenje motora od 602 ccm, preuzetog s modela AMI 6, omogućilo je podnošenje većeg tereta. Kao i u modelu AZU, stražnji je dio moguće urediti uz opciju „glaçauto“. Tako je dobio naziv 2 CV AK G 350. Proizvodnja (travanj 1963 do srpnja 1970) : 142.949 furgona AK 350 proizvedenih.

2 CV AK 400 (od 1970. do 1978.):

Na taj su model uvedeni okrugli prednji pokazivači smjera smješteni na blatobranima i plosnatiji rebrasti bočni elementi karoserije te je povišen teretni dio furgona, sve kako bi se dobio najveći tovarni obujam u kategoriji. Postignut je i veći tovarni kapacitet: nosivost od 400 kg, odnosno 50 kg više od prethodnika. Pod poklopcem motora, obujam od 602 cm3 modela AK 350 ustupa mjesto naprednijoj verziji koja sada razvija 33 KS. Najveći obujam među svim furgonima 2 CV. Praktičniji utovar zahvaljujući većim stražnjim vratima i povišenom teretnom prostoru te veća snaga nego na izvedbi AZU.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.