Još donedavno Dacia je otvoreno izbjegavala električne pogone, smatrajući ih preskupima za svoju filozofiju niske cijene. Sada već imaju važnu ulogu
Brend koji je dugo oklijevao s elektrifikacijom danas bilježi rekordne brojke prodaje električnih i hibridnih modela. Dacia, sinonim za pristupačne automobile, od improviziranog pristupa e-mobilnosti stigla je do toga da gotovo 25 posto novih vozila ima elektromotor.
Još donedavno Dacia je otvoreno izbjegavala električne pogone, smatrajući ih preskupima za svoju filozofiju niske cijene. Prvi ozbiljniji iskorak dogodio se prije četiri i pol godine, lansiranjem Springa, tada najjeftinijeg električnog automobila u Europi, temeljenog na kineskoj izvedbi Renaulta. Time je brend želio ponuditi e-mobilnost bez velikog udara na džep kupaca. Hibridne opcije stigle su kasnije. Tek krajem 2022. predstavljen je Jogger Hybrid, prvi model s klasičnim hibridnim sustavom. Danas elektrificirane varijante, električne i hibridne, čine ključan dio Dacijine ponude i prodaje.
U prvih šest mjeseci 2025. Dacia je globalno prodala 356.084 vozila, što je blagi pad od 0,7 posto u odnosu na prošlu godinu, ponajviše zbog promjene strategije s Dusterom, koji se u nekim zemljama sada prodaje pod Renaultovim imenom i ne spada više pod statistiku Dacie. No ono što impresionira jest rast udjela elektrificiranih modela. Čak 23,5 posto svih prodanih vozila imalo je elektromotor. Godinu ranije taj udio bio je svega 9,1 posto.
Električni Spring bilježi izuzetan skok prodaje, gotovo 19.500 primjeraka, što je 62,5 posto više nego lani. Tako danas čini 6,2 posto ukupne prodaje marke. Još veći rast bilježe hibridni modeli, čiji udio sada iznosi 17,2 posto, dok je u prvoj polovici 2024. iznosio tek 5,4 posto. Najzaslužniji za to su hibridni Duster i Jogger, a uskoro će tim brojkama početi doprinositi i Bigster koji je nedavno stigao na tržište.
Ovaj primjer Dacie pokazuje kako se strategije mogu promijeniti brže nego što mislimo. Ako je elektrifikacija donedavno izgledala skupa i nepraktična, rumunjski proizvođač dokazao je suprotno. I vrlo je uspješan u tome.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.