Početna Novosti 185 pregleda

Istraživanje kvalitete: Evo koje su marke u najbolje i najgore

FOTO: Igor Šoban/PIXSELL

Prema rezultatima istraživanja plug-in hibridi ove godine najproblematičniji tip pogona, s prosječno 237 prijavljenih problema na 100 vozila

Digitalni zasloni postali su novi standard u svijetu automobila, ali sve više vozača poručuje da im ih je dosta. Najnovije izdanje studije Initial Quality Study američke agencije J.D. Power, koja analizira probleme vlasnika novih vozila u prvim mjesecima korištenja u SAD-u, otkriva da upravo infotainment sustavi izazivaju najviše nezadovoljstva, više nego bilo koji drugi aspekt vozila. I dok proizvođači i dalje guraju sve veće zaslone i sve manje fizičkih tipki, korisnici sve češće žude za "starim dobrim gumbima".

Premda vizualno impresivni, veliki dodirni zasloni u praksi često frustriraju. Osnovne funkcije poput podešavanja klime ili otvaranja pretinca za rukavice skrivene su iza višeslojnih izbornika, što zahtijeva višestruko tipkanje, skretanje pogleda s ceste i nepotrebno komplicira svakodnevnu upotrebu. “Iako kupci vizualno vole veće zaslone, njihova funkcionalnost postaje sve veći izvor frustracije”, ističe Frank Hanley, viši direktor za evaluaciju vozila u J.D. Poweru. Mnogi proizvođači već tiho razmatraju ili glasno najavljuju povratak fizičkih prekidača za osnovne komande, svjesni da korisničko iskustvo mora biti intuitivno.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Osim zaslona, novi fokus nezadovoljstva postaju i držači za čaše. Kako vozači sve češće koriste termo boce i neobično oblikovane spremnike za piće, sve je više primjedbi da ih u automobile ne mogu adekvatno smjestiti. Naizgled sitnica, ali mnogim vlasnicima je to očito važno jer nemaju kada sa svojim bocama. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se ukupnih rezultata istraživanja tiče, Lexus je zauzeo prvo mjesto u ovogodišnjoj studiji zadovoljstva kupaca s rezultatom od 166 problema na 100 vozila, što znači da ima najmanje prijavljenih problema u prva tri mjeseca. Slijede Nissan (169), Hyundai (173), Jaguar (175) i Chevrolet (178). Jaguarov ulazak među prvih pet iznenadio je mnoge, budući da marka inače nije poznata po vrhunskoj kvaliteti.

Author: JD Power foto: JD Power

S druge strane, najgore je prošao Rivian s čak 274 problema, dok su Audi (269) i Volvo (254) također loše rangirani. Tesla je zabilježila znatno poboljšanje, s 262 pala je na 200, no i dalje je ispodprosječna. Zanimljivo je da je i Toyota ispod prosjeka s rezultatom od 200 problema, kao i Mercedes (208), te Volkswagen koji je s 225 među najgorima. Čak ni BMW nije bolji od prosjeka (196), a isto vrijedi i za mnoge druge marke koje slove kao kvalitetne kao što su primjerice Mazda (225) i Mitsubishi (222). S druge strane, u top 10 su tri korejske marke: Hyundai (179), Kia (181) i Genesis (183).

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prema rezultatima istraživanja plug-in hibridi ove godine najproblematičniji tip pogona, s prosječno 237 prijavljenih problema na 100 vozila. Čak i električni automobili stoje bolje s 212, dok su klasični hibridi nešto bolji (196), ali još uvijek lošiji od benzinaca (184). Posebno se ističe i činjenica da novi modeli, lansirani ove godine, imaju više prijavljenih poteškoća (203) u usporedbi s prethodno poznatim modelima (190), što potvrđuje pravilo da inovacije često donose i nove “dječje bolesti”.
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.