Prema rezultatima istraživanja plug-in hibridi ove godine najproblematičniji tip pogona, s prosječno 237 prijavljenih problema na 100 vozila
Digitalni zasloni postali su novi standard u svijetu automobila, ali sve više vozača poručuje da im ih je dosta. Najnovije izdanje studije Initial Quality Study američke agencije J.D. Power, koja analizira probleme vlasnika novih vozila u prvim mjesecima korištenja u SAD-u, otkriva da upravo infotainment sustavi izazivaju najviše nezadovoljstva, više nego bilo koji drugi aspekt vozila. I dok proizvođači i dalje guraju sve veće zaslone i sve manje fizičkih tipki, korisnici sve češće žude za "starim dobrim gumbima".
Premda vizualno impresivni, veliki dodirni zasloni u praksi često frustriraju. Osnovne funkcije poput podešavanja klime ili otvaranja pretinca za rukavice skrivene su iza višeslojnih izbornika, što zahtijeva višestruko tipkanje, skretanje pogleda s ceste i nepotrebno komplicira svakodnevnu upotrebu. “Iako kupci vizualno vole veće zaslone, njihova funkcionalnost postaje sve veći izvor frustracije”, ističe Frank Hanley, viši direktor za evaluaciju vozila u J.D. Poweru. Mnogi proizvođači već tiho razmatraju ili glasno najavljuju povratak fizičkih prekidača za osnovne komande, svjesni da korisničko iskustvo mora biti intuitivno.
Osim zaslona, novi fokus nezadovoljstva postaju i držači za čaše. Kako vozači sve češće koriste termo boce i neobično oblikovane spremnike za piće, sve je više primjedbi da ih u automobile ne mogu adekvatno smjestiti. Naizgled sitnica, ali mnogim vlasnicima je to očito važno jer nemaju kada sa svojim bocama.
Što se ukupnih rezultata istraživanja tiče, Lexus je zauzeo prvo mjesto u ovogodišnjoj studiji zadovoljstva kupaca s rezultatom od 166 problema na 100 vozila, što znači da ima najmanje prijavljenih problema u prva tri mjeseca. Slijede Nissan (169), Hyundai (173), Jaguar (175) i Chevrolet (178). Jaguarov ulazak među prvih pet iznenadio je mnoge, budući da marka inače nije poznata po vrhunskoj kvaliteti.
S druge strane, najgore je prošao Rivian s čak 274 problema, dok su Audi (269) i Volvo (254) također loše rangirani. Tesla je zabilježila znatno poboljšanje, s 262 pala je na 200, no i dalje je ispodprosječna. Zanimljivo je da je i Toyota ispod prosjeka s rezultatom od 200 problema, kao i Mercedes (208), te Volkswagen koji je s 225 među najgorima. Čak ni BMW nije bolji od prosjeka (196), a isto vrijedi i za mnoge druge marke koje slove kao kvalitetne kao što su primjerice Mazda (225) i Mitsubishi (222). S druge strane, u top 10 su tri korejske marke: Hyundai (179), Kia (181) i Genesis (183).
Prema rezultatima istraživanja plug-in hibridi ove godine najproblematičniji tip pogona, s prosječno 237 prijavljenih problema na 100 vozila. Čak i električni automobili stoje bolje s 212, dok su klasični hibridi nešto bolji (196), ali još uvijek lošiji od benzinaca (184). Posebno se ističe i činjenica da novi modeli, lansirani ove godine, imaju više prijavljenih poteškoća (203) u usporedbi s prethodno poznatim modelima (190), što potvrđuje pravilo da inovacije često donose i nove “dječje bolesti”.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.