Uz zabranu pristupa podzemnim garažama za električna vozila koja su napunjena na više od 90 posto, nova pravila će nametnuti ograničenje punjenja za brze punjače diljem Južne Koreje
Vlasti u Južnoj Koreji toliko su zabrinute zbog opasnosti od požara električnih vozila da pripremaju nova pravila koja će spriječiti one s baterijom napunjenom preko 90 da uđu u podzemne garaže.
Ranije ovog mjeseca, Mercedes-Benz EQE zapalio se dok je bio parkiran u podzemnoj garaži u stambenom naselju, izazvavši katastrofalan požar. Iako su prvi izvještaji govorili o 140 oštećenih ili uništenih automobila i 23 osobe u bolnici kasnije se ispostavilo da su razmjeri štete mnogo veći. Štetu su prijavili vlasnici čak 880 automobila, a 1600 kućanstava bilo je bez struje i vode tjedan dana. Kako bi pokušala izbjeći slične incidente u budućnosti, gradska vlada Seula odlučila je povući drastične poteze.
Uz zabranu pristupa podzemnim garažama za električna vozila koja su napunjena na više od 90 posto, nova pravila će nametnuti ograničenje punjenja za brze punjače diljem Južne Koreje. Naime, oni neće smjeti puniti automobile na više od 80 posto kapaciteta baterije. Također postoje planovi za provođenje ovog ograničenja punjenja na privatnim punjačima. Korea JoongAng Daily tvrdi da bi pravila mogla stupiti na snagu do kraja rujna.
Mnogi stručnjaci za električna vozila u zemlji protive se najavljenim pravilima. Prema profesoru Yoon Won-subu, koji vodi centar za istraživanje baterija koji vode Sveučilište Sungkyunkwan i Samsung SDI, nema dokaza da potpuno napunjene baterije imaju veći rizik od zapaljenja.
"Pretjerano punjenje nije odlučujući čimbenik kod požara", rekao je. „Elektromobili su od samog početka dizajnirani tako da nikada ne dostignu punu napunjenost, čak i ako na nadzornoj ploči piše da su baterije na 100 posto. Nedokazan je argument da baterije nose veći rizik od požara kada su potpuno napunjene. Ovo se čini se pomalo poput lova na vještice koji blokira ulazak u podzemna parkirališta vlasnicima električnih vozila čiji su automobili puni 90 posto ili više. Bitno je osmisliti odgovarajuće protumjere nakon temeljite rasprave među stručnjacima.”
Od 139 požara na električnim vozilima prijavljenih u Južnoj Koreji u posljednje tri godine, samo 26 se dogodilo dok se automobil punio. Za usporedbu, 68 požara izbilo je dok je vozilo bilo u vožnji, dok se još 36 dogodilo kad je vozilo bilo parkirano. EQE koji je izazvao katastrofalni požar kada se spontano zapalio, bio je parkiran i nije se punio.
Ni vlasnici električnih vozila nisu zadovoljni. Ograničavanjem naplate, vlada će učinkovito smanjiti korisni doseg svih električnih vozila.
"Ako se automobili na benzin zapale, hoće li vlada ograničiti gorivo na 90 posto?" napisao je jedan vlasnik Tesle na korejskoj društvenoj mreži. “Ne mogu shvatiti kako je vlada došla do takvih brojki poput 80 i 90 posto, na temelju kojih dokazanih podataka? Ako je toliko opasno, zašto je vlada uopće poticala ljude da kupuju električna vozila?"
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.