Početna Novosti 32 pregleda

Kiteboarding automobilom? Kako za pogon auta koristiti vjetar

EVONIK WIND EXPLORER
Vidi galeriju 1/2
Kiteboarding automobilom? Kako za pogon auta koristiti vjetar Kiteboarding automobilom? Kako za pogon auta koristiti vjetar

Evonik Wind Explorer je elektromobil koji za pogon koristi i vjetar u stilu kiteboardinga – uspješno je u Australiji prevalio udaljenost od 5.000 km uz utrošak manje od 15 dolara za električnu energiju

Evonik Wind Explorer je elektromobil budućnosti, a koliko bliske ili daleke tek treba vidjeti. Prva praktična testiranja pokazala su odlične rezultate. Evonik Wind Explorer je električno vozilo koje osim litij-ionskih baterija kapaciteta 8 kWh (dosega 280-360km) za pogon koristi i vlastiti pokretni izvor energije koji radi na vjetar. Kada se isprazne baterije za pogon elektromotora vozač ih može ponovno napuniti koristeći malu prenosnu vjetroturbinu koja proizvodi struju kojom se pune baterije u vozilu ili se za punjenje baterije jednostavno koristi strujna utičnica ako je na dohvat 'ruke'. Treba samo pola sata kako bi se iz vozila rasklopila mala vjetroturbina koja stoji na teleskopskom stupu visokom 6 metara, a izrađenog od bambusa. No, konstruktori su zamislili još jedna dodatni način pokretanja Evonik Wind Explorera i to pomoću vjetra u stilu kiteboardinga.

Kiteboarding je novi adrenalinski hit sport za mlade i sve koji se tako osjećaju. U pitanju je jedrenje na kratkoj dasci s krila padobranom (oblikom podsjeća na zmaja), a pogon je na čisti vjetar. Dakle, u zrak se pusti krilo padobran na dugačkim konopocia čiji je drugi kraj učvršćen za vozilo, te snagom vjetra krilo padobran vuče vozilo Evonik Wind Explorer, a vozač dalje cestom upravlja volanom. Evonik Wind Explorer doslovno jedri po suhom i pri tom ne troši nikakvu energiju. Na takav pogon Evonik Wind Explorer može razviti najveću brzinu do 80 km/h, ovisno o jačini vjetra koje puni krilo padobran. Evonik Wind Explorer je podvrgnut maratonskom testu, vožnji od zapada do juga Australije za 10 dana u dužini 5.000 km, pri čemu je potrošeno manje od 15 dolara za električnu energiju. Prvih 800 km puta vozilo se na električni pogon, a dolaskom u područje jakih vjetrova prešlo se na pogon kiteboardingom. Naravno vuča padobranom na snagu vjetra moguća je bila samo na mjestu gdje nema strujnih ili telefonskih vodova, te stupova, koji bi smetali konopcima koji povezuju vozilo i krilo padobran.

EVONIK WIND EXPLORER | Author: EVONIK foto: EVONIK

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.