Mjesto Seata potpuno će preuzeti marka Cupra, a sam Seat bi se trebao transformirati u drugu vrstu tvrtke koja će se baviti "rješenjima za mobilnost"
Seat će kroz nekoliko godina prestati s proizvodnjom svojih aktualnih modela, a naseljenika očito neće biti. To je potvrdio šef Volkswagen grupe Thomas Schäfer koji je za britanski Autocar izjavio da aktualni modeli Seata neće biti zamijenjeni dođu do kraja svog "životnog ciklusa". Mjesto Seata potpuno će preuzeti marka Cupra, a sam Seat bi se trebao transformirati u drugu vrstu tvrtke koja će se baviti "rješenjima za mobilnost".
Na salonu automobila u Münchenu, Schäfer je za Autocar jasno rekao: "Budućnost Seata je Cupra!"
To nije ništa neočekivano jer Cupra je već nekoliko godina španjolski broj 1 u VW koncernu kada su u pitanju razvoj i ulaganja. Seat je prvotno bio zamišljen kao svojevrsna premium sportska marka unutar VW grupe, no s vremenom je postao samo alternativa za Škodu. Ulogu moderne premium sportske marke suvereno je preuzela Cupra iako su mnogi sumnjali u njen uspjeh. Model koji je promijenio sve bio je Formentor koji se pokazao ogromnim uspjehom nakon što se Cupra 2018. transformirala u zasebnu marku. Od tada Cupra stalno razvija nove modele, dok je Seat "zapeo na mjestu" i VW više ne vidi razloga da oba automobila nastave s proizvodnjom auta.
Ipak, kako stvari stoje, ime Seat neće u potpunosti nestati. Schäfer je najavio da će "Volkswagen grupa pronaći drugu ulogu za njega". Ranije se već "šuškalo" da će se marka okrenuti razvoju i proizvodnji alternativnih "rješenja za mobilnost", kao što su električni skuteri i romobili. Seat već tri godine u ponudi ima Mó skutere i romobile i pretpostavlja se da bi marka u budućnosti više mogla posvetiti tome. Također se nagađa da bi Seat osim toga mogao proizvoditi male električne automobile i četverocikle slične Citroënu Amiu.
Proizvodni pogoni Seata nisu upitni, VW grupa će nastaviti proizvoditi automobile i u Španjolskoj, a tvrtka je nedavno investirala i u novu gigatvornicu baterija u Valenciji vrijednu 10 milijardi eura. U Seatovoj tvornici Martorell trebao bi se također proizvoditi budući VW ID. 2.
I dok će se Seat potpuno promijeniti, u Cupru, koja je trenutno najbrže rastuća marka u Europi, povećat će se ulaganja.
"Kad sada pogledam unatrag, Cupra je bila kockanje, no mislim da je to bila ispravna odluka. Vidio sam puno novih imena koja se pojavljuju i odlaze, ali ovo je bila dobra odluka. Cupra je veća od Alfa Romea i Polestara, dakle ne samo od novih marki, već i starih”, zaključio je Schäfer.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.