Škoda ove godine očito uživa u vlastitoj povijesti, a sve je očito usko povezano s proslavom 130 godina. Nakon što je reinterpretirala modele 1000 MB, 110R i Favorit, češki je proizvođač predstavio još jedan retro koncept, ovaj put inspiriran legendarnom Škodom 100. Rezultat je atraktivna, hipermoderna limuzina koja spaja duh istočnog bloka s današnjim dizajnerskim ambicijama marke.
Za razliku od nedavne reinkarnacije modela 1000 MB koja je bila zamišljena kao coupé, nova Škoda 100 dobila je puno ozbiljniji oblik. Riječ je o velikoj limuzini čije proporcije, prema riječima autora koncepta Martina Paclta, slijede liniju današnje srednje klase. Na prvi pogled koncept nije očiti retro hommage, no detalji otkrivaju namjerne poveznice s originalom. Na stražnjim bočnim panelima smješteni su diskretni otvori za zrak, točno na mjestu gdje je njihova povijesna prethodnica imala usisnike za hlađenje motora postavljenog straga. Ispod stražnjih svjetala nalazi se još jedan decentan rešetkasti element, također preuzet iz izvornog modela 100.
Najneobičniji detalj jest odsutnost stražnjeg stakla. Umjesto njega, iznad ruba krova izdiže se dodatni otvor za zrak, nešto između aerodinamičkog usisnika i stilskog ukrasa, s jasnim sportskim "prizvukom". Škoda u koncept tako unosi neočekivanu dozu F1 estetike.
Ipak, kao i ostali retro modeli iz ove nove Škodine serije, ni ovaj koncept nije najava proizvodnog automobila niti je stvarni automobil već samo digitalni render. Kao i kod prethodnih digitalnih koncepata, ove reinterpretacije povijesnih modela Škodini dizajneri rade isključivo iz zabave, nakon radnog vremena.Šteta bi, naravno, bila da nijedan od tih šarmantno oživljenih detalja ne pronađe put do serijskih modela. A kako Škoda sve snažnije gradi identitet koji se oslanja na baštinu, nije teško zamisliti da će se barem neki od elemenata ove moderne stotk” jednog dana doista pojaviti na cestama.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.