Mercedes je još 2021. najavio da će do 2025. imati 50 posto udjela električnih i plug-in hibridnih automobila u svojoj prodaji. Sada je taj cilj pomaknut za 2030. godinu
Mercedes je morao priznati da su možda bili malo previše euforični i optimistični oko svojeg prelaska na elektromobilnost. Na tiskovnoj konferenciji o godišnjim rezultatima za 2023., predstavnici njemačkog premium proizvođač izjavili su da im je novi cilj 50 posto udjela za plug-in hibride i električne automobile do 2030. godine. Velika je to promjena, jer Mercedes je još 2021. najavio da će taj cilj postići već 2025. godine.
Prije nekoliko godina Mercedes je predstavio strategiju "Ambition 2039" . Jedna rečenica u iznimno opsežnom dokumentu tada je posebno privukla pažnju: "Do kraja ovog desetljeća Mercedes-Benz Automobili namjeravaju biti potpuno električni, tamo gdje tržišni uvjeti to dopuštaju." U novom dokumentu za investitore, Mercedes procjenjuje da će hibridi i električna vozila činiti "do 50 posto" u drugoj polovici desetljeća, ali samo "tamo gdje to tržišni uvjeti dopuštaju".
Proizvođač automobila tvrdi da će "moći odgovoriti na različite potrebe kupaca sve do 2030-ih." To znači da će Mercedesovi automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem i za desetak godina još uvijek biti itekako aktualni.
Izvršni direktor Mercedes-Benz grupe Ola Källenius također je morao priznati da automobili na konvencionalni pogon i dalje čine okosnicu prihoda tvrtke. Rekao je na Bloomberg televiziji da je "paritet troškova između automobila s unutarnjim izgaranjem i električnih automobila još uvijek godinama udaljen".
Prošle godine Mercedes je isporučio 401.943 plug-in hibrida i čisto električnih automobila, što je povećanje od 20,5 posto u odnosu na 2022. godinu. Plug-in hibridi su zabilježili pad od 12,5 posto na 161.275 primjeraka, dok je prodaja električnih vozila porasla za 61,3 posto na 240.668 primjeraka. Udio plug-in hibrida i električnih automobila u ukupnoj prodaji bio je 19,7 posto (u usporedbi sa 16,3 posto u 2022.). Cilj za 2024. je udio između 19 i 21 posto, što je daleko od ranije planiranih 50 posto.
Mercedes, na sreću, ima "aduta u rukavu" kada su u pitanju automobili s klasičnim motorima. Nova MMA platforma prvenstveno je razvijena za električne automobile, ali još uvijek podržava korištenje motora s unutarnjim izgaranjem. Ona će biti osnova za najmanje četiri modela koji su već potvrđeni u proizvodnom planu: CLA, CLA Shooting Brake i GLB te za “malu G-klasu”. CLA i GLB bi trebali u potpunosti zamijeniti niz dosadašnjih modela kao što su A i B klasa, GLA, GLB i sve njihove druge izvedenice. Čisto električni modeli trebali bi pružati doseg do 750 kilometara prema WLTP-u i podržavati snagu punjenja do 300 kW. Ovisno o modelu i izvedbi, snaga bi trebala biti između oko 200 i 540 KS.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.