Električni CLA u hrvatsku stiže u trećem kvartalu godine, a benzinske hibridne verzije očekujemo do kraja godine, Novi salon je već otvoren
U zagrebu je Mercedes jučer predstavio dvije vrlo važne novosti za marku. Pretpremijerno je u Zagreb stigao novi Mercedes CLA, kako iz tvrtke ističu, velika prekretnica i jedan od najnaprednijih i najvažnijih automobila koji su ikada razvijeni u Stuttgartu. Osim toga predstavljen je i novi salon Mercedesa, MAR20X, standard maloprodaje koji kombinira luksuzno korisničko iskustvo s visokom razinom digitalizacije prodajnih procesa.
Mercedes CLA je ima svjetsku premijeru u ožujku i nije dugo trebalo da ga vidimo i u Hrvatskoj na pretpremijeri kojom je automobil predstavljen uzvanicima u Hrvatskoj te je najavljen njegov početak prodaje negdje tijekom ljeta, odnosno u trećem kvartalu godine.
CLA je nova kompaktna limuzina koja će naslijediti istoimeni model, a iz njega će uskoro nastati i neki kompaktni SUV-ovi kao i karavanski CLA Shooting Brake. CLA je predstavljen kao električni auto, no uskoro će uslijediti i benzinske hibridne hibridne verzije, dok dizela neće biti.
Proizvođač opisuje Mercedes-Benz Modularnu arhitekturu (MMA) kao namjensku električnu platformu, no ona je također dizajnirana za motore s unutarnjim izgaranjem. Arhitektura od 800 V omogućuje snagu punjenja do čak 320 kW što bi trebalo osigurati dovoljno energije za doseg od oko 300 km u deset minuta. Najveća baterija ima neto kapacitet od 85 kWh. Osnovna LFP baterija s iskoristivim kapacitetom od 58 kWh trebala bi uslijediti krajem ove godine. WLTP doseg je do 792 km, ovisno o varijanti.
Snaga sinkronog motora s trajnim magnetom na stražnjoj osovini 272 KS, a najveći okretni moment iznosi 335 Nm. Varijanta s pogonom na sva četiri kotača radi s dodatnim motorom na prednjoj osovini i isporučuje 354 KS i 515 Nm, što bi trebalo omogućiti CLA-u da ubrza do 100 km/h za 4,9 sekundi. Očekuje se i snažnija AMG verzija.
Mercedes je veliki naglasak tijekom razvoja stavio i na učinkovitost. Tu je tako mjenjač s dvije brzine, a 4x4 verzija uključuje prednji motor samo kada postoji velika potražnja za snagom ili trakcijom. Dodatno razvijena toplinska pumpa također je namijenjena očuvanju dosega izvlačenjem topline iz vanjskog zraka i pogonske jedinice za zagrijavanje unutrašnjosti. Mercedes navodi WLTP potrošnju 12,2 do 14,1 kWh na 100 kilometara za pogon na stražnje kotače i od 12,5 do 14,7 kWh za pogon na sve kotače.
Mercedes CLA (2025) s unutarnjim izgaranjem, koji bi trebao uslijediti ubrzo nakon premijere električnog automobila, koristit će novorazvijeni 1,5-litreni četverocilindrični benzinski motor, uz 48-voltni blagi hibridni sustav. S 27 KS električne snage, auto će biti u stanju povremeno voziti potpuno električno koristeći struju iz baterije od 1,3 kWh. Snaga triju najavljenih varijanti motora iznosi 136 KS, 163 KS i 190 KS. Osmerostupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom zadužen je za prijenos snage na prednju osovinu ili na sva četiri kotača, ovisno o verziji.
Vizualno se nova generacija može shvatiti kao tipičan daljnji razvoj prethodnika i ne slijedi dizajnerske primjere dosadašnjih EQ modela. Međuosovinski razmak je 279 cm, automobil je dugačak 472 cm, širok 186 cm i visok 147 cm. Zbog povećane vanjske duljine i 6 cm dužeg međuosovinskog razmaka, CLA se sada približio novom CLE-u. Oblik je i dalje u stilu coupea, a najveća dizajnerska novost su kontinuirane svjetlosne trake sprijeda i straga, sa svjetlosnim potpisima koji podsjećaju na Mercedesovu zvijezdu. "Maska hladnjaka" osvijetljena je sa 142 zvjezdice, a također su osvijetljeni i dijelovi logotipa marke. Ručke na vratima koje se mogu uvući su prvenstveno namijenjene poboljšanju aerodinamike. S koeficijentom otpora zraka od 0,21, CLA je među najboljima na svijetu, na razini s automobilima poput Tesle Model S ili Hyundaija Ioniqa 6.
U Mercedesu CLA debitira i najnovija verzija operativnog sustava MB.OS. Softver se također oslanja na povezivost s oblakom i povećanu pomoć umjetne inteligencije, koja se može aktivirati putem glasovne kontrole. Sustavom se opcijski upravlja putem "MBUX Superscreena", koji je opremljen najmanje 10,25-inčnim zaslonom instrumenata i središnjim 14-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir. Opcija je dodatni zaslon od 14" ispred suvozača. Središnji zaslon radi prema logici "nultog sloja", koja je namijenjena pružanju svih važnih funkcija i informacija u jednom sučelju, na koje se možete intuitivno vratiti u bilo kojem trenutku.
Pri lansiranju će se nuditi dvije varijante, ranije spomenute verzije (272 i 354 KS, 85 kWh) električnog CLA koji se službeno zove Mercedes CLA with EQ Technology. Hibridne verzije u Hrvatsku stižu krajem godine.
Mercedes-Benz je u zagrebačkom Emil Frey centru također službeno predstavio MAR20X salon, novi standard maloprodaje koji kombinira luksuzno korisničko iskustvo s visokom razinom digitalizacije prodajnih procesa.
U potpuno preuređenom i tehnološki opremljenom prostoru, imali smo priliku vidjeti kako izgleda prodajni salon za moderna vremena: s pažljivo prezentiranim vozilima, uz koje su tableti sa svim digitalnim informacijama, uz fokus na premium personalizaciju i taktilne dojmove. Ističu da žele kupce staviti u središte doživljaja i ponuditi i luksuzno iskustvo i proces prodaje, ali i kasnije podrške. Kupci mogu osjetiti materijale, birati opcije boja uživo te se upoznati s brendovima Mercedesove ponude (EQ, AMG, Maybach) u posebno dizajniranim prostorima.
Za sastanke s kupcima predviđene su individualne prostorije koje se mogu personalizirati ovisno o brendu – bilo da je riječ o Mercedesu, Maybachu ili AMG-u – stvarajući tako dodatni osjećaj pripadnosti i ekskluzivnosti.
Prolazeći kroz salon, vidjeli smo i posebno dizajniranu zonu s ladicama ispunjenima uzorcima materijala, gdje pod svjetlom koje simulira dnevno osvjetljenje kupci mogu precizno vidjeti sve boje vozila dostupne u ponudi te isprobati svaki materijal za sjedala i unutarnje obloge.
Zaposlenici salona – od prodajnih savjetnika do djelatnika servisa – više nisu vezani za klasične pultove. Sada se nalaze u odvojenom „back officeu“, ali su potpuno fleksibilni i mogu raditi bilo gdje u salonu, ovisno o potrebama i željama kupaca. Time se dodatno naglašava individualizirani pristup i stvaranje opuštenijeg, luksuznijeg ozračja.
MAR20X pristup također povezuje online i offline iskustva: kupac može započeti svoje putovanje online, a završiti ga u salonu – ili obrnuto. Djelatnici preuzimaju višestruke uloge (konzultanti, savjetnici, voditelji primopredaje), dok sama primopredaja vozila postaje svečan i personaliziran trenutak, u posebno uređenom prostoru.
Cijelo iskustvo završava u novom prostoru za preuzimanje vozila, gdje se kupac može detaljno upoznati s funkcionalnostima svog novog automobila, uz pomoć aplikacija i virtualnih vodiča.
Zagrebački salon time postaje više od prodajnog mjesta – pretvara se u potpuno opremljen multimedijalni centar, spreman i za organizaciju evenata, prezentacija i svih oblika premium korisničke interakcije, u skladu s najvišim globalnim Mercedes-Benz standardima.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.