Planirano je smanjenje tehničkog kapaciteta proizvodnje za 734.000 automobila u njemačkim tvornicama. Prema Volkswagen AG-u, ovo "stvara osnovu za važna ulaganja u buduće proizvode do 2030. godine".
Sukob između VW-a i sindikata dominirao je vijestima iz automobilske industrije posljednjih mjeseci. Volkswagen je želio ukinuti mnoga radna mjesta i čak je najavio zatvaranje pogona u Njemačkoj, a sindikat IG Metall se borio protiv toga. Sada je, nakon teških pregovora, postignut dogovor.
Dogovoreno je da će Volkswagen AG preusmjeriti proizvodne kapacitete na svojim lokacijama u Njemačkoj. Također, kolektivnim ugovorom "stvorit će se uvjeti za financijsko rasterećenje cijene rada" od 1,5 milijardi eura godišnje. Kratkoročno rasterećenje troškova rada kao i dogovorene strukturne mjere kroz smanjenje kapaciteta i uštede u troškovima razvoja srednjoročno bi trebale dovesti do uštede veće od 4 milijarde eura godišnje.
Planirano je smanjenje tehničkog kapaciteta proizvodnje za 734.000 automobila u njemačkim tvornicama. Prema Volkswagen AG-u, ovo "stvara osnovu za važna ulaganja u buduće proizvode do 2030. godine".
Sa sporazumom "Zukunft Volkswagen", Volkswagen AG tvrdi da je, sa zaposlenicima, "dogovorio ciljnu sliku koja kombinira sigurnost posla, ekonomsku stabilnost i tehnološko vodstvo u području održive mobilnosti."
Najvažniji element je smanjenje kapaciteta u njemačkim pogonima i smanjenje troškova rada za 1,5 milijardi eura godišnje. U tu svrhu, tvrtka i radnici su se dogovorili o "društveno prihvatljivom smanjenju radne snage" za više od 35.000 radnih mjesta u njemačkim Volkswagen lokacijama do 2030. godine. To će se postići izbjegavanjem novih zapošljavanja i odlaskom starijih radnika u mirovinu.
"Postavili smo si tri prioriteta za budućnost marke Volkswagen: smanjenje viška kapaciteta u Njemačkoj, smanjenje troškova rada i postizanje konkurentnih troškova razvoja. Pregovori su doveli do održivih rezultata u sve tri točke. S paketom mjera koje su usvojene, stvorili smo osnovu da Volkswagen postane tehnološki vodeći masovni proizvođač do 2030. godine, s jasnim planom, snažnim proizvodima i jasnom predanošću Njemačkoj kao lokaciji.", rekao je Thomas Schäfer, izvršni direktor marke Volkswagen osobna vozila.
Tehnički proizvodni kapacitet u Njemačkoj bit će smanjen za oko 734.000 automobila. Tako tvrtka reagira na pad automobilskog tržišta u Europi i sve intenzivniju konkurenciju. U središnjici u Wolfsburgu će se u budućnosti proizvoditi modeli ID.3 i Cupra Born, a proizvodnja modela Golf i Golf Variant bit će preseljena u Pueblu u Meksiku od 2027. godine. Kao rezultat toga, proizvodnja će se smanjiti s četiri proizvodne trake na dvije. Budućnost lokacije također će biti osigurana krajem desetljeća uvođenjem električnog Golfa i još jednog modela temeljenog na budućoj arhitekturi električnog automobila SSP.
Modeli ID.7 Sedan, ID.7 Tourer i ID.4 nastavit će se proizvoditi u tvornici u Emdenu i nakon redizajna. T-Roc kabriolet će se proizvoditi u Osnabrücku do sredine 2027. godine, a trenutačno se ispituju mogućnosti za alternativno korištenje ove tvornice. Zwickau će u budućnosti ostati proizvodna lokacija za Audi Q4 e-tron i Audi Q4 e-tron Sportback.
Krajem 2025. prestaje proizvodnja vozila u "staklenoj tvornici" u Dresdenu. Volkswagen još "razvija alternativne mogućnosti" za proizvodnju na toj lokaciji. Glavna tvornica Volkswagen gospodarskih vozila u Hannoveru ostaje proizvodno mjesto za ID.Buzz i Multivan.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.