Početna Novosti 3075 pregleda

Novi problemi za Teslu: Cybertruck se jako slabo prodaje

FOTO: Tesla

Neobični pick-up kamionet čini samo 2% ukupnih registracija svih Tesla prodanih u SAD-u, uz spori uzlazni trend

Tesla Cybertruck je bio jedan od najvažnijih novih automobila ove godine . Rijetko koji automobil je bio toliko iščekivan, ili je dobio toliku pažnju javnosti prilikom premijere kao Cybertruck. No kako vrijeme prolazi, Elonu Musku sigurno pada na pamet da je možda pametnije bilo uložiti u nešto "normalnije" od ovog terenskog monstruma teškog tri tone čija je karoserija izrađena od nehrđajućeg čelika i navodno otporna na metke.

Author: Tesla foto: Tesla

Tesla je imala vrlo velika očekivanja od Cybertrucka jer je segment pick-up automobila u SAD-u izuzetno popularan. No ispostavilo se da kupci ovog tipa automobila baš i ne preferiraju električna vozila. Iako je samo nekoliko mjeseci nakon dolaska na tržište prerano donositi zaključke o komercijalnom uspjehu ovog automobila jer mu je dostupnost vrlo ograničena, prodajne brojke su alarmantne.

Prema podacima JATO Dynamicsa, Tesla Cybertruck prodan je u samo 2803 primjerka u između siječnja i ožujka ove godine. Od toga je 869 prodano u siječnju, 925 u veljači i 1009 u ožujku. Dakle, vidljiv je nekakav uzlazni trend, no to je ništa u odnosu na milijune rezervacija s kojima se Tesla hvalila prije nekoliko godine. 

Author: Tesla foto: Tesla

Za usporedbu, Tesla je u istom razdoblju prodala ukupno 140.200 automobila. To znači neobični pick-up kamionet čini samo 2% ukupnih registracija svih Tesla prodanih u SAD-u. To je vrlo malo s obzirom na to što se očekivalo od ovog automobila s obzirom na snagu pick-up segmenta u Americi.

No glavni problem je motorizacija, odnosno električni pogon. Električni automobili općenito se ne sviđaju većini američkih potrošača, a pogotovo onima koji kupuju pick-up automobile. Između siječnja i ožujka ove godine u SAD-u je prodano 595.400 pick-up automobila od toga, gotovo 540.000 s benzinskim, dizelskim ili blagim hibridnim pogonom i 41.500 s hibridnim pogonom. Električnih pick-up automobila prodano je svega 14.200, što je udio od samo 2,3 posto. To je jasan primjer preferencija potrošača za ovu vrstu vozila.

Author: Tesla foto: Tesla

U obranu Teslinog novog modela treba ipak naglasiti da se ekspresno probio na drugo mjesto najprodavanijih električnih pick-up modela iza Forda F-150 Lightning i ispred Riviana R1T. No to je Tesli sigurno mala utjeha. 

Ostaje za vidjeti što će se dogoditi kada se proizvodnja Cybertrucka bolje uhoda i kada počnu proizvoditi veće količine. Kada će do toga doći je vrlo upitno jer proces proizvodnje ovog jedinstvenog auta od nehrđajućeg čelika je vrlo složen i tu bi još moglo biti podosta problema. U svakom slučaju sve se više čini da je Tesla polako "na putu prema dolje" jer nedavno su krenuli u otpuštanja 10 posto radnika (14.000 ljudi), odustali su od novog "jeftinog modela", a i prodaja im je osjetno pala u prvom kvartalu ove godine. Sve to prati i konstantni lagani pad dionice Tesle. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.