Gradski automobili bi zbog Euro 7 norme i drugih promjena mogli poskupiti 3000 do 5000 eura što bi ih učinilo potpuno neisplativima
Osim zabrane automobila s motorima na fosilna goriva od 2035. automobilska industrija suočava se s još jednim velikim problemom koji bi se mogao pojaviti 10 godina ranije. Naime od 1. srpnja 2025. na snagu nova stroža Euro 7 norma o količini štetnih tvari u ispušnim plinovima. Zbog nje proizvođači će biti primorani razviti nove motore i sustave za pročišćavanje ispušnih plinova koji bi mogli biti izuzetno skupi.
Prema procjeni Europske komisije cijene novih automobila bi zbog toga trebale porasti od 90 do 150 eura, no stručnjaci iz automobilske industrije smatraju da će porast cijena biti mnogo, mnogo veći. Predsjednik Volkswagena Thomas Schäfer upozorava da je realnost potpuno drugačija nego što nas pokušavaju uvjeriti političari iz EU. Prema procjenama Volkswagena gradski automobili bi zbog Euro 7 norme i drugih promjena mogli poskupiti 3000 do 5000 eura što bi ih učinilo potpuno neisplativima i posljedično uništilo čitavu klasu automobila.
Pogonskim motorima trebalo bi dodati blagi hibridni sustav, sofisticirane sustave za pročišćavanje ispušnih plinova, a tu su i dodatni troškovi kako bi budući automobili zadovoljili sve strože sigurnosne standarde (sustavi za pomoć u vožnji). Zbog svega toga ukupna cijena gradskih automobila postala bi toliko velika da bi ih rijetko tko mogao ili želio kupovati. Također, zbog toga bi se cijena benzinskih gradskih automobila približila cijeni električnih.
Kraj za gradske automobile s motorima na unutrašnje izgaranje već je ranije najavio Ford ukidanjem Fieste koje je najavljeno 2023. godine. Auto im se jednostavno više ne isplati proizvoditi pa nasljednika neće biti. Jednako razmišljaju i mnogi drugi proizvođači. Zbog toga se sumnja da bi i Volkswagen Polo uskoro mogao u povijest. Stellantis grupa je najavila potpunu elektrifikaciju do početka idućeg desetljeća tako da ni Peugeot 208 i Opel Corsa ne bi trebali dobiti novu generaciju, a isto se sumnja iza Citroën C3.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
RS
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.