Europski plan prema kojem se od 2035. godine više ne bi smjeli prodavati novi automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem nikada nije bio pod većim upitnikom. Sve izvjesnije ublažavanje tog plana izaziva zabrinutost kod proizvođača koji su se već duboko obvezali na električnu tranziciju. Među njima je i Lucid, čiji europski direktor Lawrence Hamilton upozorava da bi takav zaokret mogao imati ozbiljne posljedice.
"Neizvjesnost na kratki rok loša je za automobilsku industriju, ali povlačenje već donesenih odluka na dugi rok još je pogubnije", rekao je Hamilton u razgovoru za Automotive News. Prema njegovim riječima, cilj za 2035. godinama je bio jasan i poslužio je kao temelj za investicije vrijedne milijarde eura. Promjena smjera sada bi značila da velik dio tog novca postaje praktički izgubljen.
Lawrence Hamilton
Hamilton priznaje da kao čelnik proizvođača električnih automobila ima jasan interes, no ističe da se ne radi samo o poslovnoj perspektivi. "Fizički zakoni ne mijenjaju se zato što je gospodarstvo u problemima. Sagorijevanje fosilnih goriva, pa i u hibridima ili vozilima s produženim dosegom, proizvodi emisije. O tome postoji jasan znanstveni konsenzus", kaže. Posebno kritizira ideju o dopuštanju određenog udjela vozila s klasičnim motorima nakon 2035. godine, primjerice kroz iznimku od 10 posto. Po njemu bi to stvorilo velike neučinkovitosti jer bi proizvođači bili prisiljeni paralelno razvijati dvije tehnologije.
Još jedan argument odnosi se na ponašanje kupaca. Automobil se, podsjeća Hamilton, u pravilu kupuje jednom u nekoliko godina. Ako netko danas kupi novo vozilo s motorom s unutarnjim izgaranjem, vrlo je vjerojatno da će njime voziti duboko u 2030-e, iako bi uz jasne i dosljedne političke signale možda već sada odabrao električni model.
Na kraju se otvara i pitanje globalne konkurentnosti. Prema Hamiltonu, Europa si ne može priuštiti dodatno kolebanje ako želi zadržati korak s Kinom. "Kada se politički rokovi zamagljuju, povjerenje potrošača slabi. Cijenu toga Europa plaća kroz veće onečišćenje, veću energetsku ovisnost i gubitak konkurentnosti u odnosu na Kinu”, zaključuje europski čelnik Lucida.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.