Povijesni trenutak za japanskoga proizvođača dogodio se 1967., predstavljanjem malenoga dvosjeda s rotacijskim motorom - modela Cosmo Sport, koji je izvan Japana poznat po imenu 110S...
Točno na današnji dan prije 50 godina Mazda je napravila tehnološku revoluciju predstavljanjem prvog automobila s rotacijskim motorom, odnosno popularnoga 'Wankela' (naziv je dobio po svom izumitelju, Nijemcu Felixu Wankelu). Taj je dan označio početak tradicije ujedno i malenih sportskih dvosjeda te unikatne i revolucionarne tehnologije. Upravo je motor na istome principu ugrađivan u brojne Mazdine modele poput legendarne RX-7.
Model Cosmo Sport ili 110S (kako je bio nazvan izvan Japana) bio je Mazdin prvi sportski automobil i preteča svih legendarnih Mazdinih sportaša, od MX-5 do RX-8. Prvim se modelom prenio taj sportski duh i otada je Mazda u povijesti autoindustrije zapamćena kao proizvođač zabavnih i unikatnih automobila, a postala je i revolucionarna u pogledu tehnike s posebnim pristupom inženjerstvu i tehnologiji.
Također, 1991. Mazda 787B osvojila je mitsku utrku 24 sata Le Mansa 2,6-litrenim Wankel motorom koji je razvijao 710 KS.
Mazda je početkom godine predstavila koncept kojim je najavila povratak rotacijskoga motora u serijsku proizvodnju, no više detalja još uvijek se ne zna.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.