Početna Novosti 53 pregleda

Range Rover: Ovo je najprljaviji dio auta, ne treba nam to

FOTO: Range Rover

Premijera novog električnog Range Rovera očekuje se krajem godine, a prve isporuke su planirane za 2026. godinu.

Land Rover već više od dvije godine najavljuje svoj prvi potpuno električni Range Rover. Model koji će zadržati prepoznatljiv dizajn i luksuz brenda, ali bez motora s unutarnjim izgaranjem, na tržište stiže iduće godine. No, već sada poznato je kako neće imati značajku koju mnogi povezuju s električnim vozilima - prednji prtljažnik.

Za razliku od Tesle i nekih drugih proizvođača, Land Rover nije vidio smisao u dodatnom prostoru sprijeda. Glavni inženjer projekta, Lynfel Owen, objasnio je kako su kupci jasno dali do znanja da im nije potreban. Provedeno istraživanje pokazalo je da je prtljažnik straga sasvim dovoljan, a dobra vijest je da zapremina ostaje jednaka onoj kod klasičnog Range Rovera, unatoč ogromnoj bateriji od 117 kWh. Nije bilo potrebe podizati pod prtljažnika, iako baterija sadrži 344 prizmatične ćelije složene u dvije razine.

Author: Range Rover foto: Range Rover

Ipak, kompromisi postoje. Električni Range Rover će imati isključivo konfiguraciju s dva reda sjedala. Treći red, popularan kod većih SUV-ova, ovdje nije opcija. Land Rover će ponuditi rezervni kotač, no on će biti smješten iznad poda prtljažnika, što znači manji koristan prostor ako ga kupci odaberu.

No zašto nema prednjeg prtljažnika? Osim rezultata anketa, Owen je ponudio i praktično objašnjenje: "Prednji dio auta je najprljaviji. Zašto bih se naslanjao na njega kako bih stavio stvari unutra?" I zaista, u praksi, otvaranje prednjeg poklopca nakon vožnje po makadamu ili kroz blato ne zvuči kao luksuz. Jaguar I-Pace, električni pionir iz JLR-a, imao je mali prednji prostor od 27 litara, no auto se pokazao kao promašaj, iz drugih razloga. I-Pace je prošle godine povučen iz ponude, a Lynfel Owen priznaje kako su naučili iz slabosti tog auta: "Ne možemo to više raditi kupcima i nećemo ponoviti istu grešku."

Author: Range Rover foto: Range Rover

Što se tiče mase budućeg električnog Range Rovera, jesno je sa ona neće biti mala. Točan podatak još nije služben, ali britanski Autocar navodi da Land Rover cilja masu od oko 2800 kilograma. To ga čini približno 285 kg lakšim od izravnog konkurenta, Mercedesove električne G-klase (G580 EQ). Ni G-klasa nema prednji prtljažnik, ali zato nudi kutiju na vratima prtljažnika, u obliku rezervnog kotača, za odlaganje kabela.

Owen tvrdi kako Range Rover Electric neće biti samo još jedan električni SUV: "Ovo je i dalje Range Rover. Ne postoji drugi automobil koji spaja ovakve terenske sposobnosti i ovu razinu luksuza." Premijera modela očekuje se krajem godine, a prve isporuke planirane su za 2026. godinu. Na fotografijama je prototip električnog Range Rovera prikazan prošlog vikenda u Goodwoodu. 
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.