Početna Novosti 54 pregleda

Renault i vatrogasci zajedno spašavaju živote u nesrećama

FOTO: Renault

Suradnja s vatrogascima u procesu oblikovanja vozila iznjedrila je brojne sigurnosne inovacije

Renault obučava vatrogasce diljem svijeta kako bi im pomogao uštedjeti dragocjeno vrijeme pri dolasku na mjesto nesreće, čime posredno smanjuje broj žrtava na cesti. Važan zadatak obuke i poduke povjeren je potporučniku Christopheu Lenglosu koji je iz centra za vatrogasne i druge hitne službe (SDIS) u Yvelinesu u Francuskoj privremeno premješten u Renault, gdje je trenutačno zaposlen na puno radno vrijeme. Zajedno s Claire Petit-Boulanger (Renaultovom stručnjakinjom za sigurnost nakon sudara) putuje svijetom, od Paragvaja do Češke, kako bi širio Renaultovu stručnost u području sigurnosti kroz konferencije, vježbe spašavanja, stvarne i virtualne vježbe oslobađanja iz vozila i donacije Renaultovih vozila u svrhu izvođenja vježbi.

Author: Renault foto: Renault

Suradnja s vatrogascima u procesu oblikovanja vozila iznjedrila je brojne inovacije. Jedna od njih je pristup za vatrogasce: poseban pristup u konstrukciji auta omogućuje prskanje jezgre visokonaponske baterije električnih vozila, a time i gašenje požara u manje od 10 minuta u usporedbi s tri sata koliko je obično potrebno za gašenje požara na električnim i plug-in hibridnim vozilima drugih marki.

Tu je i kod za spasilačke službe QRescue. Od 2023. sva Renaultova vozila opremljena su naljepnicom s QR kodom za brz pristup tehničkim informacijama o vozilu (motor, položaj baterije itd.). Položaj za postavljanje tog koda dogovoren je u suradnji s vatrogascima te im pomaže da prilikom hitnih intervencija uštede i do 15 minuta.

Author: Renault foto: Renault

Još jedna inovacija razvijena zajedno s vatrogascima je prekidač SD koji isključuje bateriju iz visokonaponskog električnog kruga. U vozila Renault Grupe ugrađen je tako da mu hitne službe mogu u trenu pristupiti, bez upotrebe posebnih alata ili pomicanja unesrećenih u području zdjelice. Pod okriljem partnerstva trenutačno se razvijaju i druge inovacije, poput mogućnosti modificiranja sjedala. „Razmišljamo kako modificirati naslone naših sjedala da bi ih vatrogasci s lakoćom postavili u ravan položaj te brzo i sigurno izvukli žrtve automobilske nesreće. Za to smo osmislili i patent.”, izjavila je Claire Petit Boulanger. 

Sve ove inovacije štede dragocjeno vrijeme tijekom prvih, ali i najvažnijih sat vremena spašavanja, kada je unesrećenicima potrebno pružiti liječničku pomoć. U protivnom se njihove šanse za preživljavanje smanjuju za 50 %. Tih 60 minuta ujedno je polazna točka za vatrogasce i Renault koji nastoje poboljšati ishode prometnih nesreća. S ciljem približavanja važnosti svojega rada javnosti, Renault i agencija Publicis Conseil predstavili su globalnu kampanju dana 29. ožujka.

Publicis Conseil angažirao je braću Julesa i Gédéona Naudeta, režisere nagrađivanih dokumentaraca o napadima u New Yorku 11. rujna, terorističkim napadima u Parizu 13. studenoga i o požaru u pariškoj katedrali Notre-Dame, za snimanje dokumentarca:  „Borci s vremenom: svaka je minuta važna”.

Filmska je ekipa nekoliko dana pratila živote vatrogasaca iz vatrogasnih domova u Montigny-le-Bretonneuxu (Yvelines, Francuska) te bilježila i prikazala opsežnu suradnju između Renault Grupe i hitnih službi na cesti. Braća Naudet oduvijek su fascinirana vatrogascima i rizicima koje poduzimaju kako bi spasili živote drugih, stoga ih je ideja o snimanju svakodnevnih hitnih operacija i istraživanju koje će unaprijediti plan spašavanja u nesrećama u oduševila. „Bili smo silno uzbuđeni kad nas je Renault kontaktirao i zatražio da snimimo dokumentarac. Otkrili smo kako izgleda surova obuka onih koji prvi reagiraju u kriznim situacijama, a sve kako bi uštedjeli dragocjeno vrijeme kojeg, u kontekstu hitnih intervencija na cesti, gotovo uvijek manjka. Štoviše, iznenadila nas je činjenica da je Renault jedini proizvođač automobila u svijetu koji se u završnim fazama dizajna savjetuje s vatrogascima.”

Author: Renault foto: Renault

Predstavljen kroz pronicljive oči braće Naudet, dokumentarac otkriva pozadinu malo poznate suradnje između Renaulta i vatrogasaca te prikazuje neke od vodećih inovacija marke. Kampanja koja se trenutačno provodi na društvenim mrežama trebala bi dodatno istražiti i rasvijetliti Renaultovu predanost sigurnosti.

Alati za obuku vatrogasaca bit će dostupni na platformi #TimeFighters, a pristupiti im mogu vatrogasci diljem svijeta. Razmišlja se čak i o tome da se inovacije Grupe, kao što su pristup za vatrogasce i uklonjivi nasloni sjedala, stave na raspolaganje svim proizvođačima automobila.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.