Osim Red Bull bolida Formule 1 u kojem je Vettel 2012. osvojio naslov, Nevera je bila brža i od čudesnog McMurtry Spéirlinga, električnog auta koji ima najbolje ubrzanje do 100 km/h na svijetu
Nakon što je pobijedila u najbržoj utrci ubrzanja u povijesti za serijske cestovne automobile protiv Bugatti Chirona i Teslinog Modela S Plaid, Nevera se sada namjerila na još jače protivnike, pravi bolid Formule 1 i model McMurtry Spéirling, čudesni električni prototip s velikim ventilatorom koji ga praktično lijepi za cestu i omogućava 0-100 km/h za nevjerojatnih 1,5 sekundi.
No gdje se Rimac Nevera pojavi tu konkurencija nema izgleda, a tako je bilo i ovaj put. Utrku između F1 bolida Red Bull RB8, s kojim je Vettel bio prvak 2012. godine, McMurtry Spéirlinga najbržeg auta u povijesti brdske utrke u Goodwoodu i hrvatske "nepogode" organizirao je popularni YouTube kanal Carwow.
Iako je Nevera cestovni automobil, što se za konkurente u utrci nikako ne bi moglo reći, Rimac se opet pokazao najbržim, iako je favorit na papiru bio McMurtry Spéirling koji ima 1000 KS i manje od 1000 kilograma te savršeno prianjanje na cestu zahvaljujući ranije spomenutom ventilatoru koji isisava zrak ispod auta.
Nevera je snage s protivnicima morala odmjeriti u tri klasične utrke ubrzanja na 402 metra (1/4 milje) te u utrci ubrzanja s letećim startom na 1/2 milje, a izgubila je samo jednom. U prvoj utrci na 1/4 milje Nevera je bila malo brža od McMurtry Spéirlinga, a u drugoj je bila sporija. U trećoj je hrvatski električni hiperautomobil s 1914 KS ponovo bio ispred "auta s ventilatorom". U ovoj kategoriji proglašena je pobjednikom, a postignuto vrijeme je na 1/4 milje je iznosilo samo 8,4 sekunde, 15 stotinki sporije od rekordno najbržeg vremena ovog automobila koje je postavio Rimac prije nekoliko mjeseci. Bilo je to ujedno i najbolje vrijeme na 1/4 milje ikada u nekoj Carwow utrci. Bolid F1 je u sve tri utrke bio uvjerljivo treći, a u utrci na 1/2 milje s letećim startom se pokazao konkurentnijim te je završio drugi iza Nevere.
U videu je Mat Watson, poznati voditelj kanala Carwow izjavio: "Bila je to, bez sumnje, najuzbudljivija utrka u kojoj sam ikad sudjelovao. Čestitam Rimac timu."
No valja priznati da se Nevera, Spéirling i F1 bolid nisu "borili jednakim oružjem". Nevera je imala cestovne gume, a konkurenti trkaće slickove koji bolje prijanjaju. S druge strane, F1 nije mogla ni približno tako dobro startati kao konkurenti, a Spéirling ima elektronsku blokadu maksimalne brzine na 241 km/h što je na kraju i presudilo pobjednika. Naime, pred kraj 1/4 milje je dosegao blokadu, a Nevera je nastavila ubrzavati i pobijedila.
Na nevjerojatan prikaz moći hrvatskog automobila osvrnuo se i Mate Rimac koji je na svom Facebooku napisao: "Jedna (bar meni) dosta važna pobjeda za Dan pobjede. Nevera je pobijedila Red Bull Formulu 1 i McMurty Spéirling u utrkama ubrzanja i međuubrzanja. Nevera je cestovni, homologirani auto, na cestovnim gumama, dok su druga dva trkaći automobili, na slick gumama. McMurty je najavio cestovnu varijantu automobila, no to će potrajati nekoliko godina i dalje biti jednosjed koji neće biti moguće homologirati regularno. Naravno, nije ubrzanje sve, i naravno da su Formula 1 i McMurty brži od Nevere u drugim elementima (recimo u kočenju su puno bolji od Nevere – što se može vidjeti u videu). No i dalje smatram da je to poprilično dobar rezultat za cestovni automobil koji ima puno prostora za dvoje, udoban je i ima iskoristiv domet. U svakom slučaju – ja sam sretan sa ishodom i ponosan na ekipu koja i dalje radi pun gas da iscijedimo sve što je moguće sa ovim autom.
Zanimljivo, Rimac je na kraju svoje objave najavio i dugo očekivani pohod na legendarnu staru Nurburgring najavljujući još jedan rekord.
"Da, da – znam. „Kad će Ring?!“ Saće…", napisao je Rimac.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.