Posebnu pozornost privukao je upravo kineski Dongfeng Box, jer je s osvojene tri zvjezdice pokazao zabrinjavajuće slabosti u zaštiti putnika
Najnoviji rezultati testa sigurnosne organizacije Euro NCAP donijeli su niz "petica", ali i nekoliko neugodnih iznenađenja. Od 18 novih ili obnovljenih modela koji su u listopadu prošli kroz standardni niz testova sudara, čak 15 ih je osvojilo maksimalnih pet zvjezdica. No, među njima su se našla i tri relativna razočaranja: Volkswagen T-Cross, DS N°8 i Dongfeng Box.
Posebnu pozornost privukao je upravo kineski Dongfeng Box, jer je s osvojene tri zvjezdice pokazao zabrinjavajuće slabosti u zaštiti putnika, unatoč tomu što je riječ o potpuno novom električnom modelu. Iako Box postiže solidne rezultate u zaštiti djece i pješaka, njegova zaštita odraslih putnika ostaje na skromnih 69 posto, znatno ispod prosjeka današnjih električnih automobila. U frontalnom sudaru nekoliko je točaka varova na karoseriji popustilo, što je dovelo do prekomjerne deformacije prostora oko putnika. Euro NCAP je ocijenio da struktura vozila nije dovoljno čvrsta i da bi pri stvarnom sudaru mogla ozbiljno ugroziti sigurnost vozača i suputnika.
Uz to, test je pokazao da se vrata automobila nakon sudara nisu automatski otključala, što bi u stvarnim uvjetima moglo otežati dolazak spasilačkih ekipa do unesrećenih. Kritike su upućene i na račun preniskih tlakova u zračnom jastuku vozača. Naime, glava lutke u testu udarila je u volan, što znači da zračni jastuk nije ispunio svoju zaštitnu funkciju.
Premda je Dongfeng Box relativno povoljan električni automobil, Euro NCAP ga je usporedio s konkurentima iste klase, poput BYD Dolphina, Fireflyja, Mini Coopera E i budućih Renaulta 4 i 5. Ti su modeli postigli četiri ili pet zvjezdica, pa razlika u ocjeni jasno pokazuje koliko Dongfeng još mora raditi na sigurnosnim standardima za europsko tržište.
Ni Volkswagen T-Cross nije briljirao. Premda je riječ o modelu koji je na tržištu već sedam godina i prošao je facelift 2023., njegove tri zvjezdice i posebno niska ocjena za zaštitu pješaka (60 posto) pokazuju da zastarjela konstrukcija teško prati današnje kriterije. Novi DS N°8, pak, zaustavio se na četiri zvjezdice jer ne posjeduje sustav prepoznavanja putnika na stražnjim sjedalima, no fizički testovi pokazali su zadovoljavajuću razinu zaštite.
S druge strane, velik broj automobila pokazao je visoku razinu sigurnosti, među njima Mazda 6e, koja je postigla izvanrednih 93 posto u zaštiti odraslih i djece, BMW X3, Audi Q3, Škoda Octavia i Volkswagen ID.4. Kompletne rezultate testiranja donosimo u nastavku.
Rezultati Euro NCAP testiranja – listopad 2025.
Model | Zvjezdice | Odrasli putnici | Djeca | Pješaci | Safety Assist |
---|---|---|---|---|---|
Audi Q3 | ⭐⭐⭐⭐⭐ | 87 % | 86 % | 80 % | 78 % |
BMW X3 | ⭐⭐⭐⭐⭐ | 88 % | 84 % | 77 % | 80 % |
Cadillac Optiq | ⭐⭐⭐⭐⭐ | 83 % | 81 % | 76 % | 74 % |
Chery Tiggo 7 | ⭐⭐⭐⭐⭐ | 82 % | 85 % | 80 % | 78 % |
Chery Tiggo 8 | ⭐⭐⭐⭐⭐ | 82 % | 85 % | 80 % | 78 % |
Cupra Born | ⭐⭐⭐⭐⭐ | 89 % | 87 % | 76 % | 76 % |
Dongfeng Box | ⭐⭐⭐ | 69 % | 81 % | 67 % | 77 % |
DS N°8 | ⭐⭐⭐⭐ | 76 % | 85 % | 80 % | 65 % |
Ebro S700 | ⭐⭐⭐⭐⭐ | 82 % | 85 % | 80 % | 78 % |
Ebro S800 | ⭐⭐⭐⭐⭐ | 82 % | 85 % | 80 % | 78 % |
Hongqi EHS5 | ⭐⭐⭐⭐⭐ | 81 % | 85 % | 74 % | 82 % |
IM IM5 | ⭐⭐⭐⭐⭐ | 89 % | 85 % | 85 % | 87 % |
Mazda 6e | ⭐⭐⭐⭐⭐ | 93 % | 93 % | 74 % | 77 % |
MG S6 EV | ⭐⭐⭐⭐⭐ | 92 % | 85 % | 84 % | 78 % |
Škoda Octavia | ⭐⭐⭐⭐⭐ | 85 % | 82 % | 81 % | 80 % |
Volkswagen Golf | ⭐⭐⭐⭐⭐ | 80 % | 86 % | 85 % | 79 % |
Volkswagen ID.4 | ⭐⭐⭐⭐⭐ | 89 % | 87 % | 84 % | 76 % |
Volkswagen T-Cross | ⭐⭐⭐ | 74 % | 81 % | 60 % | 57 % |
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.