Sve u svemu Yaris Cross je sofisticiran, izvanredno osmišljen i napravljen napravljen mali SUV. Prednosti su niska potrošnja goriva, dobre vozne sposobnosti, ergonomična unutrašnjost...
Kada je Toyota prije nekoliko godina predstavila svoj Yaris Cross mnogi su sumnjali u njegov uspjeh. Zamjerali su mu da nije dovoljno odvažno dizajniran, da je premalen u odnosu na konkurenciju i da odabir imena nije najpametniji jer ga spušta na razinu jeftinijeg i manjeg Yarisa. No svi ti kritičari su se grdno prevarili. Toyota Yaris Cross je ekspresno postala apsolutni hit, a prošlu je godinu završila u Top 10 najprodavanijih auta u Europi, te je bila najprodavaniji mali SUV i najprodavanija Toyota u Europi, uspješnija čak i od Yarisa i Corolle. Dakle Japanci nisu u ničem pogriješili, već su zapravo u potpunosti pogodili preferencije i potrebe kupaca.
Nakon otprilike četiri godine na tržištu Toyota je svoj Yaris Cross obnovila, nadogradila nešto snažnijim hibridnim sustavom, novim sustavima za pomoć u vožnji i novim infotainmentom. Kakav je automobil ada provjerili smo testom najprestižnije verzije koju Toyota nudi, modela s hibridnim sustavom snage 130 KS i s najbogatijom opremom Premiere.
Ovaj redizajn je proveden u skladu s geslom "nikada ne mijenjaj konja koji pobjeđuje". I neke velike razlike nećete na prvi pogled uočiti, čak je i maska ostala potpuno ista. Japanci su pažljivo pristupili ažuriranju samo detaljno, gotovo neprimjetno Yaris Cross učinili malo aktualnijim i boljim. Jedina stvar koja se dosta ističe u pogledu izgleda je boja "Urban Khaki" koju možete vidjeti na testnom autu i koja mu dobro pristaje.
I u unutrašnjosti su promjene također suptilne. Teško da ćete primijetiti nešto novo osim novog većeg zaslona (12,3" u ovoj verziji) s novim infotainment sustavom, te novih digitalnih instrumenata sa zaslonom iste dijagonale. Testni model uključuje i lako čitljivi veliki head-up zaslon, što nije previše uobičajeno u ovoj klasi.
Budući da je Yaris Cross ostao na 4,18 metara u smislu vanjske duljine, prostor u unutrašnjosti također ostaje na istoj razini. U prijevodu to znaci da većina konkurenata nudi više mjesta u kabini i u prtljažniku s dvostrukom podnicom u koji stane 397 litara. S konkurentima koji su u međuvremenu narasli i na više od 430 centimetara dužine, Yaris Cross ovdje ima mali hendikep, no s druge strane ima i prednost. Ostaje vrlo kompaktan auto koji je svojim dimenzijama vrlo blizu klasičnim gradskim autima.
Iako u unutrašnjosti ima relativno mnogo tvrde plastike, njena kvaliteta kao i kvaliteta izrade su besprijekorne. Dizajn unutrašnjosti je, klasično za Toyotu, "trijezan" i konzervativan sa savršenom ergonomijom, dovoljno tipki, fizičkim komandama klime, klasičnom ručicom automatskog mjenjača... Dok drugi jure za digitalizacijom, Toyota se drži klasike koju kupci žele, koja je praktična i koja dobro polazi. Ipak, sam infotainment sustav je također jednostavan za korištenje i jasno strukturiran, iako nije prebogat funkcijama. Digitalni instrumenti također izgledaju klasično i vrlo su pregledni.
Redizajnom je Yaris Cross dobio snažniji hibridni sustav, kao i Yaris ranije. Osim verzije od 116 KS, sada je u ponudi snažniji pogon sa 130 KS koji je pokretao i testni primjerak. Jezgru i ovdje čini 1,5-litreni trocilindrični benzinac sa 92 KS, koji je potpomognut nešto snažnijim elektromotorom. Snaga sustava od 130 KS dobrodošlo je pojačanje za Yaris Cross koji postaje živahniji automobil. Ipak, performanse ostaje trezvene. Sa 10,7 sekundi do 100 km/h, što je pola sekunde brže od varijante sa 116 KS, nećete biti među bržim autima na cesti, no snage je taman dovoljno za opuštenu vožnju i bezbrižna preticanja na otvorenoj cesti. Maksimalna brzina od 170 km/h relativno je niska, što je boljka svih Toyotinih hibrida.
U gradskom prometu ili pri ravnomjernoj vožnji otvorenim cestama, hibridni pogon radi nenametljivo u pozadini i interakcija između motora s unutarnjim izgaranjem i elektromotora je svršena. U gradu Yaris Cross često radi samo na električnu energiju, bez ikakve buke motora. Međutim izvan grada i na autocesti, može postati glasnije. no i to je sada bolje zahvaljujući dodatnoj izolaciji u motornom prostoru i debljim prozorima.
Česta električna potpora osigurava da mali SUV troši vrlo malo goriva. Tvornički podaci najavljuju prosječnih 4,8 litara i to nije uopće daleko od istine. Mi smo na testu trošili između 3,7 l/100 i 6,2 l/100 km, ovisno o prometu i ruti koju smo odabrali. Najmanja potrošnja od 3,7 l/100 km ostvarena je u gradu uz iznimno nježnu nogu na gasu, a 6,2 l/100 km smo trošili na dionici koja je velikim dijelom uključivala autocestu. Test smo završili s prosječnom potrošnjom od 5,0 l/100 km.
Još jedna pozitivna strana Yarisa Crossa je odlično podešen ovjes, koji pronalazi pravu ravnotežu između udobnosti vožnje i dinamičkih sposobnostima. Yaris Cross je tako istodobno prilično udoban za svoju klasi i među dinamičnijim predstavnicima klase.
Zaključak
Sve u svemu Yaris Cross je sofisticiran, izvanredno osmišljen i napravljen napravljen mali SUV. Prednosti su niska potrošnja goriva, dobre vozne sposobnosti, ergonomična unutrašnjost, a relativna slabost je ponuda prostora u unutrašnjosti koja nije mogla biti mnogo veća s obzirom na male dimenzije. Također buka pri većim brzinama i pri jakom ubrzanju nije nam se previše svidjela. O cijeni je teško pričati kod ovako bogato opremljenog auta. Na cjeniku nećete pronaći skuplji Yaris Cross, no jeftinijih opcija je mnogo, i za do 10.000 eura manje. Naravno da uz manje opreme gubite i dosta luksuznih detalja, no osnova ostaje jednaka: zahvalni i štedljivi mali automobil.
Plus:
Potrošnja
Kvaliteta izrade
Vozna svojstva
Minus:
Buka pri većim brzinama
Ponuda prostora u kabini
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1200 kg
dimenzije: 418 x 177 x 160 cm
obujam motora: 1490 ccm
snaga sustava: 96 kW/130 KS
0-100 km/h: 10,7 s
najveća brzina: 170 km/h
potrošnja: 4,8 l/100 km
cijena: 36.020 € (testni model), 26.225 € (osnovni model, hibrid 116 KS)
Važnija oprema testirana Toyota Yaris Cross Hybrid 130 Premiere
Aluminijski naplatci 18", LED svjetla, automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 12,3", dodirni zaslon 12,3", head-up zaslon grijana sjedala presvučena kožom, grijani upravljač, prednji i stražnji parkirni senzori, sustav kamera s pregledom od 360°, bežični punjač za mobitel, JBL premium audio sustav, premiere odbojnici...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.