Toyota tvrdi da je sustav dvostruko izdržljiviji nego prije, s pouzdanošću usporedivom s dizelskim motorima, ali uz dodatnu prednost jer mu nije potrebno održavanje
Toyota je prošle godine globalno prodala samo 1778 električnih vozila na vodikove gorive ćelije. Prodaja je pala za čak 55,8 posto u usporedbi s 2023., pa su mnogi pomislili da će Toyota odustati od svojih napora vezanih uz popularizaciju ovog pogona. No dogodilo se upravo suprotno, jer će Toyota uskoro početi proizvoditi svoj novi sustav gorivih ćelija treće generacije.
Najavljeni sustav je manji, lakši, pouzdaniji i učinkovitiji od svog prethodnika. Toyota tvrdi da je sustav dvostruko izdržljiviji nego prije, s pouzdanošću usporedivom s dizelskim motorima, ali uz dodatnu prednost jer mu nije potrebno održavanje. Potrošnja goriva također je poboljšana. Toyota tvrdi da osobna vozila opremljena novim sustavom mogu voziti 20 posto dalje nego prije.
Tvrtka tvrdi i da je novi sustav gorivih ćelija treće generacije mnogo jeftiniji za proizvodnju, zahvaljujući inovacijama u dizajnu ćelija i proizvodnim procesima. To bi trebalo rezultirati nižim cijenama za vozila.
Osim u automobile, Toyotin sustav gorivih ćelija do sada se ugrađivao u stacionarne generatore, lokomotive, brodove i građevinsku mehanizaciju. Unatoč ograničenoj dostupnosti postaja za punjenje vodikom, ovaj energent može biti prikladno rješenje za aplikacije gdje motori s unutarnjim izgaranjem i električni motori jednostavno nisu održivi ili primjenjivi. Vozila i oprema s vodikovim gorivnim ćelijama ne ispuštaju štetne plinove u atmosferu pa se mogu koristiti u osjetljivim okruženjima.
Toyota je najavila da će njezin najnoviji sustav vodikovih gorivih ćelija biti predstavljen sljedeći tjedan na Međunarodnom sajmu vodika i gorivih ćelija u Tokiju. Očekuje se da će prve komercijalne aplikacije biti implementirane u Japanu, Europi, Sjevernoj Americi i Kini najranije 2026. godine, a novi auto na vodik se za sada ne spominje.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.