Početna Novosti 204 pregleda

Toyota osniva novu marku, luksuzniju od Lexusa

FOTO: Toyota

Toyota mijenja koncept vlastitog luksuza. Nakon desetljeća u kojem je Lexus bio vrh ponude, japanski div odlučio je osnovati potpuno novu marku nazvanu Century. Ona će zauzeti poziciju iznad Lexusa i postati svojevrsni japanski odgovor na Rolls-Royce. Odluku je službeno potvrdio predsjednik Akio Toyoda, istaknuvši da želi stvoriti nešto "iznad Lexusa", nešto što će predstavljati vrhunac japanskog luksuza i ručne izrade.

Toyoda, poznat i pod nadimkom Morizo, pojasnio je da se Lexus sve više oslanja na masovne, globalno uspješne modele, dok Century mora postati "klasa za sebe". U toj filozofiji, Century ne bi trebao konkurirati Lexusu nego ga nadopunjavati.

Author: Toyota foto: Toyota

Model Century Sedan, prisutan od 1967. godine, i noviji Century SUV iz 2023. (slika iznad) sada su temelj potpuno nove marke. Na Japan Mobility Showu Toyota je prikazala koncept Century One of One (slika ispod), luksuzni coupe s povišenim podvozjem koji najavljuje smjer brenda - ručno izrađene, personalizirane automobile za uski krug najzahtjevnijih kupaca.

Author: Toyota foto: Toyota

Toyota je već eksperimentirala s takvim idejama, poput jedinstvenog Century SUV Convertiblea izrađenog za japanskog cara, a s novim brendom planira sustavno razvijati program potpuno personaliziranih vozila. Cilj je pozicionirati Century kao najekskluzivniji japanski automobil, namijenjen onima koji cijene tradiciju, tihi luksuz i vrhunsku izradu, baš kao što to čine kupci Bentleyja ili Rolls-Roycea.

Dok Century sada zauzima tron, Lexus dobiva "slobodnije ruke". Glavni direktor dizajna Simon Humphreys objasnio je da će Lexus sada imati "više prostora za inovacije". Lexus, kaže on, "treba ostati pionir i istraživač, marka koja ne kopira nikoga drugoga".

Author: Toyota foto: Toyota

To potvrđuje i najavljeni Lexus LS Concept (Luxury Space), futuristički električni model s tri reda sjedala i čak šest kotača, zamišljen kao potpuno drugačiji nasljednik dosadašnjeg LS-a. Lexus želi redefinirati luksuz kroz tehnologiju i oblik, dok Century ostaje usidren u tradiciji, luksuzu i individualnosti.

Author: Lexus foto: Lexus

Akio Toyoda podsjetio je na 1989. godinu, kada je Lexus LS prvi put pokušao stati uz bok europskim premium markama. Sada, kaže, vrijeme je da Lexus ponovno otkrije svoje korijene, ali i da ide "iznad očekivanja", dok Century preuzima ulogu automobila za one koji žele nešto potpuno jedinstveno. Zajedno stvaraju novu strukturu japanskog luksuza: Lexus kao laboratorij inovacija, Century kao njegova tiha, profinjena kruna.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.