Početna Novosti 1194 pregleda

Turci dolaze: Ovo je njihov SUV Togg T10X

FOTO: Togg

Ciljevi proizvođača su jako, jako ambiciozni: do 2030. turska marka želi proizvoditi milijun automobila godišnje!

Turska je već desetljećima velesila kada je u pitanju proizvodnja novih automobila. Prošle je godine iz Turskih tvornica izašlo čak 1,35 milijuna novih automobila, a neki od njih su završili i u Hrvatskoj. Mnogi veliki svjetski proizvođači u Turskoj imaju ozbiljne proizvodne pogone, no ozbiljne turske marke automobila do sada nije bilo. Sve se mijenja premijerom modela Togg T10X, prvog potpuno turskog automobila s kojim ovaj proizvođač ima vrlo ozbiljne planove. 

Author: Togg foto: Togg

Togg je osnovan 2018. godine, a iza njega stoji pet jakih turskih kompanija koje su u tvrtku uložile velik novac. Togg ima ambiciozne planove te od kraja 2024. godine svoje električne automobile želi prodavati u Europskoj uniji, s naglaskom na njen zapadni dio. U Turskoj bi prvi primjerci električnog SUV-a T10X kupcima trebali biti isporučeni već krajem ožujka 2023. U godinama koje slijede Togg namjerava predstaviti još četiri modela. 

Author: Togg foto: Togg

Novi T10X je moderni kompaktni SUV s električnim pogonom od 160 kW/218 KS. Dostupne su dvije varijante opreme, V1 i V2, kao i dvije baterije. Manja baterija s 52,4 kWh i dosegom od 314 kilometara bit će dostupna za obje konfiguracije. Verzija V2 može se kombinirati s vrlo velikom baterijom od 88,5 kWh što autu daje WLTP doseg od 523 kilometra. Električni SUV bi po tim podacima trebao biti prilično konkurentan. Planira se i snažnija verzija s pogonom na sve kotače i dva motora. 

Author: Togg foto: Togg

Interijer je vrlo moderan, a u njemu najviše dominiraju dva velika zaslona koji se protežu gotovo cijelom širinom vozila. Na ne bi stalo samo na tome tu je i dodatni dodirni zaslon za upravljanje funkcijama klime na središnjoj konzoli.  Svi modeli T10X standardno dolaze s 12-inčnim zaslonom ispred vozača za instrumente i čak 29-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir za infotainment sustav koji se proteže ostatkom prednjeg dijela unutrašnjosti. U unutrašnjosti je i kamera koja može snimati selfije na zahtjev vozača, a sve se može prenijeti na internet zahvaljujući 4G internetskoj vezi.

Author: Togg foto: Togg

Togg je toliko moderan da proizvođač govori o "mobilnom pametnom uređaju"  s funkcijama "potpuno integrirane povezivosti". Umjetna inteligencija trebala bi moći učiti iz interakcije s vozačem i davati preporuke, koje se mogu koristiti i za glasovno upravljanje u dijalogu. 4G internetska veza je standardna, kao i Wi-Fi pristupna točka u vozilu i mogućnost bežičnog ažuriranja. Online navigacija ili upravljanje "pametnim domom" iz vozila trebalo bi biti moguće putem aplikacija.

Author: Togg foto: Togg

Verzija opreme V2 ima 19-inčne aluminijske naplatke, prilagodljivi tempomat, električna stražnja vrata, unutrašnjost od "sintetičke kože", ambijentalno osvjetljenje promjenjive boje, električno podesiva i grijana prednja sjedala te grijače za vjetrobransko staklo i stražnja sjedala u vozilu. Moderni sustavi pomoći poput asistenta za mrtvi kut, upozorenja na poprečni promet i pospanost te automatskog asistenta pri parkiranju također su dio opreme. 

Author: Togg foto: Togg

Lokalni kolorit vidljiv je u izboru boja. Boje su inspirirane "prirodnom ljepotom Turske", kako navodi proizvođač u priopćenju za javnost. T10X izlazi iz dvorišta u "Gemlik plavoj", "Anatolia crvenoj", "Oltu crnoj", "Kula sivoj", "Cappadocia bež" ili "Pamukkale bijeloj".

Author: Togg foto: Togg

U Turskoj cijene za T10X počinju od oko 47.500 eura. Cijene za Europu još nisu objavljene kao i u koje će se države ovaj auto izvoziti. Pretpostavljamo da će prvo pokušati s najjačim tržištima, a nakon toga bi Togg mogao stići i na manja poput našeg. Ciljevi proizvođača su jako, jako ambiciozni: do 2030. turska marka želi proizvoditi milijun automobila godišnje!

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.