Početna Novosti 641 pregleda

Ugašen nasljednik najmanjeg Renaulta. S njim odlazi i cijela tvrtka

FOTO: Renault

Twizyjevi nasljednici Duo i Bento nisu ni dobili pravu priliku da se dokažu te su trajali jedva godinu dana

Renaultova epizoda s električnom mikro-mobilnošću završava brže nego što je itko očekivao. Francuski proizvođač potvrdio je gašenje marke Mobilize, čime se ujedno povlače i modeli Duo i Bento, nasljednici nekadašnjeg Twizyja, zamišljeni kao urbano rješenje za novu eru dijeljenja vozila i pretplatničkih usluga.

Mobilize je osnovan 2021. godine kao eksperimentalni krak Renault Grupe, s idejom da se istraže poslovni modeli izvan klasične prodaje automobila. U fokusu su bili car-sharing, financijske usluge, infrastruktura punjenja i mala električna vozila namijenjena isključivo gradovima. Već iste godine predstavljen je koncept EZ-1, iz kojeg su se 2022. razvili Duo i Bento, a serijska verzija stigla je 2024. godine.

Author: Renault foto: Renault

Duo je bio električni teški  putnički četverocikl, dok je Bento bio njegova teretna verzija.  Oba modela jasno su se naslanjala na filozofiju Twizyja, odnosno kompaktne dimenzije, neobičan dizajn i striktno urbanu namjenu. Ključna razlika bila je u poslovnom modelu, jer se vozila nisu prodavala klasičnim putem, već isključivo kroz pretplatničke programe.

No, eksperiment je kratko trajao. Samo godinu dana nakon lansiranja, i prije šireg izlaska na tržišta poput Ujedinjenog Kraljevstva, Renault je odlučio povući ručnu. Mobilize više ne postoji kao samostalna tvrtka, a s njime odlaze i Duo i Bento. Prema službenom objašnjenju, dio aktivnosti nije pokazao dugoročnu profitabilnost ili se više ne uklapa u trenutačni strateški smjer grupe.

Author: Renault foto: Renault

Posljedice nisun samo ukidanje modela.  Mobilizeovi car-sharing programi u Milanu već su ugašeni, dok će se usluga u Madridu postupno gasiti do 2026. godine. Time Renault priznaje da tržište, barem zasad, nije prihvatilo ovu vrstu urbane mobilnosti u mjeri u kojoj se očekivalo.

Ipak, Mobilize neće nestati bez traga. Energetske usluge i usluge punjenja Renault smatra ključnima za daljnju elektrifikaciju, pa će one biti integrirane u osnovno poslovanje grupe. To uključuje pristup više od milijun punionica diljem Europe, plan za 200 ultrabrzih punionica u Francuskoj i Italiji te razvoj dvosmjernog punjenja za poslovne korisnike.

Author: Renault foto: Renault

Mobilize je tako ostao zapisan kao kratkotrajan, ali poučan pokušaj. Renault je testirao granice mikro-mobilnosti, prepoznao što funkcionira, a što ne, i bez previše sentimenta povukao potez,a Duo i Bento nisu ni dobili pravu priliku da se dokažu te su trajali jedva godinu dana. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.