Stražnji zračni jastuci bit će serijska oprema automobila od 2017. godine – za zaštitu putnika na stražnjim sjedalima razvija se koncept zračnog jastuka u krovu i zračnog jastuka u naslonu prednjeg sjedala
TRW Automotive Holdings Corp. pokazala je učinkovitost zračnih jastuka u zaštiti putnika na stražnjim sjedalima pri frontalnim i bočnim sudarima. Za analizu je korištena banka podatka GIDAS u kojoj su prikupljeni podaci o ozljedama putnika u automobilima koji su sudjelovali u sudaru u razdoblju od 1999. do 2013. godine. GIDAS = German In-Depth Accident Study, rezultat je suradnje Savezne agencije za prometnu znanost i tvrtke Forschungsvereinigung Automobiltechnik. Kada su u pitanju ozljede putnika na stražnjem sjedalu, pri čeonim sudarima najčešće su ozljede glave i to pri udarcu glave u prednje sjedalo, a ako glava I nije imala kontakt sa sjedalom, opterećenje prsnog koša od strane sigurnosnog pojasa je veliko i kritično. Zaključeno je kako se sigurnosti putnika u automobilima na stražnjim sjedalima do sada posvetilo puno manje vremena i truda nego zaštiti putnika na prednjim sjedalima i to bi se trebalo vrlo brzo poboljšati. Stoga se predlažu dva rješenja koja je relativno lagano uvesti u praksu.
Prvo rješenje je ugradnja zračnog jastuka u krov vozila iznad glava putnika na stražnjim sjedalima. Provedene statičke i dinamičke simulacije pomoću test lutaka različite veličine (simulacije različite dobi putnika od djece do odraslih osoba različite visine i mase) pokazale su kako krovni zračni jastuk za stražnja sjedala je izuzetno efikasan i kako treba raditi na daljnjem njegovom razvoju. Krovni zračni jastuk u kombinaciji s usavršenim sigurnosnim pojasem s predzatezanjem i ograničenjem sile zatezanja znatno bi smanjio ozljede glave zbog udarca glave u prednja sjedala. Tvrtka TWR razvila je novi koncept zračnog jastuka za stražnja sjedala koji se postavlja u stražnji dio prednjih sjedala, no još treba riješiti problem različite udaljenosti prednjeg sjedala od putnika na stražnjem sjedalu koji je puni manji nego na prednjim sjedalima. Iz TWR-a poručuju kako će krovni zračni jastuk i zračni jastuk u stražnjem dijelu naslona prednjih sjedala za zaštitu putnika na stražnjim sjedalima biti do kraja razvijeni i spreman za serijsku ugradnju u nove automobile već od 2017. godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.