Stižu novi snažniji motori i pogona na sve kotače
Volkswagen je proširio ponudu pogona za Tiguan i Passat i novi Tayron. Do sada je izbor motora bio prilično ograničen, a sada ga obogaćuju snažni turbo benzinski motori (TSI). Standardno dolaze s 4Motion pogonom na sve kotače. Ova kombinacija omogućuje i vuču tereta do 2.200 kg (Passat i Tiguan), odnosno do 2.500 kg za Tayron.
Tiguan i Tayron sada se nude kao 2.0 TSI 4Motion s 204 KS i 265 KS. Prodaja je već počela na nekim tržištima u Europi. Turbo benzinski motori u ponudi se sada nalaze iznad najsnažnijeg TDI motora sa 193 KS.
Pogon na sve kotače koristi 4Motion sustav za prijenos snage na stražnju osovinu, kojeg, prema VW-u, karakterizira inteligentno upravljanje energijom. U normalnim uvjetima vožnje, primjerice u gradu na suhim cestama, pokreće se samo prednja osovina kako bi se uštedjelo gorivo. Samo kada su potrebna veća opterećenja ili kada je jedan kotač u opasnosti od gubitka prianjanja, stražnja se integrira u pogon preko 4Motion spojke i kardanskog vratila. No, pogon na sva četiri kotača može se aktivirati i ručno kako bi se osiguralo stalno najbolje moguće prianjanje, primjerice na snježnim cestama.
Modeli s pogonom na sva četiri kotača s opcijskom kukom za prikolicu nude još jednu tehničku značajku. Čim sustav 4Motion otkrije da je prikolica spojena, automatski se aktivira dodatni profil vožnje prilagođen za vuču prikolice. Inteligentna spojka tada raspoređuje snagu između prednje i stražnje osovine na optimalan način za vuču.
Slabiji motor s 204 KS dolazi samo uz Tiguan i Tayron. Maksimalni okretni moment od 320 Nm isporučuje već od 1400 o/min, putem 7-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom (DSG). Vrijednosti WLTP potrošnje su između 7,5 i 8,3 l/100 km, ovisno o modelu i opremi. Oba modela postižu maksimalnu brzinu veću od 220 km/h i do 100 km/h ubrzavaju za manje od 7,5 sekundi.
TSI s 265 KS je najsnažniji motor u Tiguanu, Tayronu i Passatu i zapravo se radi o motoru iz Golfa GTI. Međutim, Volkswagenovi inženjeri posebno su ga prilagodili za korištenje u većim modelima i povećali maksimalni okretni moment. Umjesto 370 Nm, kao u Golfu GTI s prednjim pogonom, motor u Tiguanu, Tayronu i Passatu s pogonom na sve kotače razvija najveći okretni moment 400 Nm od 1.650 o/min. Ovaj motor uvijek dolazi uz opremu R-Line.
Passat 2.0 TSI 4Motion s ovim benzinskim motorom ubrzava iz mjesta do 100 km/h za 5,8 sekundi, a maksimalna brzina je 250 km/h. Vrijednosti ubrzanja i maksimalne brzine nešto su skromnije za Tiguan (5,9 sekundi i 242 km/h) i Tayron (6,3 sekunde i 240 km/h.) WLTP potrošnja je između 8 i 9 l/100 km, ovisno o modelu.
Cijene za Hrvatsku još nisu objavljene no u Njemačkoj Tiguan 2.0 TSI 4Motion sa slabijim motorom košta od 48.175 eura, a veći Tayron od 50.770 eura. Sa snažnijim motorom Passat košta od 62.990 eura, Tiguan od 57.995 eura, a Tayron od 59.755 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.