Početna Novosti 935 pregleda

Volkswagen preduhitrio Teslu i Rimca: serijski robotaksi kreće 2026.

FOTO: Volkswagen

Tehničku jezgru ovog vozila čini sustav razvijen u suradnji s izraelskom tvrtkom Mobileye, istom od koje je hrvatski Verne kupio autonomne sustave za svoje autonomno vozilo

Neočekivano, utrka za dominaciju u autonomnoj mobilnosti upravo je dobila novi obrat. Volkswagen je službeno predstavio serijsku verziju robotaksija ID. Buzz AD, nadmašivši Teslu i Rimčev Verne u brzini realizacije. Dok je tvrtka Elona Muska tek krenula s probnim vožnjama vlastitih robotaksija, koji usput rečeno nisu ranije predstavljeni Cybercab, već prerađeni Modeli Y, a tvrtka Verne neprestano odgađa rokove, VW-ova marka MOIA već sada je spremna za komercijalni iskorak i to na obje strane Atlantika.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Za razliku od mnogih autonomnih koncepta koji i dalje ostaju u fazi ideja i prototipova, ID. Buzz AD je stvarno vozilo. Baziran na električnom kombiju ID. Buzz, ovaj model je dorađen i optimiziran za razinu autonomije 4, što znači da u većini uvjeta vozi potpuno samostalno, ali mu je još uvijek potreban nadzor. Dizajniran specijalno za urbane mobilne usluge, ID. Buzz AD ima produženi međuosovinski razmak i viši krov, čime se povećava komfor i kapacitet. U kabini su četiri sjedala za putnike, podovi s "drvenim" uzorkom, veliki rukohvati i tipke SOS, Support i Start/Stop, a ukrcaj i otključavanje vozila odvija se putem pametnog telefona.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Tehničku jezgru ovog vozila čini sustav razvijen u suradnji s izraelskom tvrtkom Mobileye, istom od koje je hrvatski Verne kupio autonomne sustave za svoje autonomno vozilo. ID. Buzz AD koristi čak 27 senzora - uključujući 13 kamera, 9 LiDAR-a i 5 radara, što mu osigurava potpunu 360° percepciju okoline. Sve to integrirano je u VW-ovu platformu Autonomous Driving Mobility as a Service (AD MaaS), namijenjenu flotnim i gradskim operaterima koji žele pokrenuti autonomne usluge.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Paket uključuje i inteligentni sustav upravljanja flotom, platformu za rezervacije i korisnički orijentiranu podršku kompletno rješenje, kako navode iz MOIA-e.

Iako se radi o robotaksiju, vozilo još uvijek ima vozačko sjedalo i upravljač, prekriven tkaninom, što sugerira da će u ranim fazama biti prisutan sigurnosni vozač. Kada to više ne bude potrebno, sjedalo se može pomaknuti kako bi se dobilo više prostora. Zanimljivo, uklonjeno je suvozačevo sjedalo i središnja konzola, a oslobođeni prostor koristi se za skladišni pretinac, primjerice za prtljagu.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Za razliku od Tesle, koja se orijentira na servis za individualne korisnike, Volkswagen cilja na gradove, općine i flotne operatere. Njihov model poslovanja više podsjeća na korporativnu mobilnost nego na Uber. Cilj je do 2026. omogućiti masovnu primjenu njihovog autonomnog prijevoza u Europi i SAD-u.

Kako je rekao izvršni direktor VW Grupe Oliver Blume, riječ je o velikom koraku prema statusu globalnog tehnološkog lidera: "Od 2026. dovest ćemo održivu, autonomnu mobilnost do široke primjene u Europi i SAD-u što je još jedna prekretnica na našem putu."
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.