Ovo ej sustav bez klasičnog mehaničkog sustava i kardana koji bi prenosio snagu motora na stražnje kotače
Volkswagenovi kombiji iz T serije već su desetljećima sinonim za praktičnost, obiteljsku mobilnost i kampersku slobodu. No sada, s novim hibridnim 4MOTION sustavom, ovaj kultni kombi otvara novo tehničko poglavlje. Zahvaljujući elektrificiranom pogonu na sve kotače bez klasičnog mehaničkog sustava i kardana koji bi prenosio snagu motora na stražnje kotače, Multivan i California postaju 4x4 automobili.
Umjesto teškog kardanovog vratila i glomaznog razvodnog prijenosa, Volkswagen koristi dva električna motora, po jedan na svakoj osovini, uz potporu 1,5-litrenog turbobenzinca sa 177 KS. U svakodnevnoj vožnji prednji elektromotor pokreće vozilo u potpunosti električno, dok se stražnji uključuje po potrebi, primjerice na klizavom terenu, prilikom oštrije vožnje, ili tijekom naglih ubrzanja.
Pogon je plug-in hibridni, a baterija kapaciteta 19,7 kWh osigurava između 85 i 95 kilometara dosega prema WLTP-u, što prema tvrdnjama VW-a pokriva dnevne potrebe oko 95 posto privatnih vozača. Vožnja do 130 km/h moguća je bez ispušnih plinova, iznad toga u pogon se uključuje i benzinski motor.
Vozaču su na raspolaganju četiri profila: Eco, Comfort, Sport i Individual. U načinu Sport, sustav pogona na sve kotače ostaje aktivan do 130 km/h, dok se u Eco načinu prioritiziraju štedljivost i blaga reakcija na gas. U svakom slučaju, sustav inteligentno dozira snagu i ovisno o uvjetima aktivira stražnji motor kad zatreba, što je osobito korisno u zimskim uvjetima ili izvan asfalta.
VW koristi digitalno upravljanu distribuciju momenta, i tako se on može preusmjeriti u potpunosti na stražnju osovinu ako se, primjerice, prednji kotači proklizavaju. Benzinski motor u tom slučaju djeluje kao generator za električni pogon.
Standardna oprema uključuje električnu stacionarnu klimatizaciju koja grije, hladi ili ventilira vozilo u mirovanju, bilo na punjaču, parkiralištu ili na kamperskom odmorištu. Ovaj sustav ne koristi fosilna goriva i može se upravljati putem infotainment sustava ili mobilne aplikacije.
Multivan se na kućnoj wallbox punionici puni do 11 kW, a putem brzog DC punjenja može doseći do 50 kW. U idealnim uvjetima to znači punjenje od 10 do 80 posto za oko 26 minuta.
Kada nove izvedbe Multivana i Californie dolaze na naše tržište još se ne zna, kao ni cijena.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.