Borba protiv krivotvorina luksuzne robe doima se poput borbe s vjetrenjačama no Ferrari je odlučan da uništi što god mu dođe pod ruku. Prošle godine uništili su čak 400.000 predmeta s logom Ferrarija, a među njima su bila i tri cijela automobila! Ferrari ne navodi detalje o kojim se modelima, odnosno replikama radilo, no morale su biti prilično uvjerljive da bi privukle njihovu pozornost.
"Krivotvoritelji postaju sve sposobniji", rekao je Carlo Daneo, glavni pravni savjetnik Ferrarija. “Možda zvuči nevjerojatno, ali, osim krivotvorenih predmeta poput majica i kapa, postoje ljudi koji genijalno dobro rade lažne Ferrarijeve automobile, naravno, kako bi ih prodavali po vrlo visokim cijenama.”
Ferrari might be one of the world’s most desired brands, but this has a downside – attempts to create counterfeits.
— Ferrari (@Ferrari) July 4, 2024
We have always been deeply committed to the integrity and authenticity of our brand and products.
Find out more at the link.https://t.co/utXbZ0bVgF#Ferrari pic.twitter.com/xdVOX1hQuE
Prema Daneu, ovi spretni majstori automobile rade na orginalnom podvozju na kojem izrade ostatak nekog skupljeg modela. Neki od tih prevaranata toliko su impresivno dobri da kupci i stručnjaci ne primječuju razliku, a njihove kreacije dospiju sve do dražbi skupih automobila. Ako Ferrari otkrije da nešto nije u redu, vozilo se na vrijeme povlači s tržišta. Nažalost, to se ne događa uvijek i ponekad se vozila zapljene od prevarenog kupca.
"Ponekad stranka koja posjeduje lažni Ferrari ne želida automobil bude uništen, pogotovo kada je potrošila nemalu svotu novca da ga nabavi. U tom trenutku, na nama je da rigorozno primijenimo pravila i natjeramo kupca da shvati pravne posljedice s kojima se suočava”, rekao je Daneo.
Osim toga, čak i autentična Ferrarijeva vozila koja su modificirana mogu dovesti vlasnike u probeme. “Tko god to učini mora shvatiti da takav automobil nikada neće biti dozvoljen na službenim okupljanjima i da, ako su izmjene ugrozile tehničke aspekte automobila, možda neće biti pokrivene relevantnim jamstvom. U ekstremnim slučajevima mogli bi čak ugroziti njegovu homologaciju za korištenje na cesti”, objasnio je Daneo.
Ferrari nije robna marka za široke mase i zato nečudi da se detaljno trudi zaštititi sve što je vezano uz njihovo ime. Iako krivotvoreni automobili mogu biti vrlo skupi, mnogo više nvoca prevaranti zarađuju na masovijoj i jeftinijoj robi poput kapa, sunčanih naočala, odjeće, satova, parfema i drugih dodatka vezanih za Ferrari koji se najčešće lažiraju. Prevaranti će staviti Ferrarijevu značku na sve i svašta, pa je tako otkriven i jedan hladnjak. Ne za auto, već onaj za kuhinju.
Ferrari pokušava potaknuti vlasnike krivotvorene robe da im pomognu u njihovoj misiji lova na varalice. Tako je prošle godine uveden program nagrađivanja u borbi protiv krivotvorina koji omogućuje registriranim korisnicima da prijave svaki primjerak Ferrarijevog proizvoda koji nije autentičan. Oni koji takvu robu prijave za uzvrate dobivaju neki originalni Ferrarijev "suvenir". Daneo kaže da kroz program nagrađivanja Ferrari svakodnevno prima prijave o krivotvorinama.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.