Početna Off 4526 pregleda

Citroën zaista prodaje ove bizarne kombije. Kome oni trebaju?

FOTO: Citroën

U ponudi Citroëna se nalazi krajnje neobična verzija Jumpera, s "dvije glave, a bez repa"

Kao i većina velikih kombija, Citroen Jumper dostupan je u brojnim konfiguracijama s različitim duljinama, visinama i stilovima karoserije, što zadovoljava potrebe svih profesionalnih kupaca. Iako dobro znamo da se nudi kratki, dugi, visoki, niski, teretni, kombinirani, putnički, samo kabina sa šasijom i razne specijalne prerade smo dobro upoznati s većinom različitih verzija, postoji i naizgled potpuno bizarna opcija 'Back to Back' koja se sastoji od dva spojena prednja Jumpera postavljena jedan nasuprot drugog.

Author: Citroën foto: Citroën

Iako ovo na prvi pogled izgleda kao prvotravanjska šala ili zabavan projekt nekog "digitalnog umjetnika", zapravo se radi o nečem što zaista možete kupiti na mnogim tržištima. Svaka od dvije kabine dolazi s vlastitim pogonskim sklopom, što znači da se tehnički gledano vozilo može voziti u oba smjera, sve dok druga polovica ima mjenjač u neutralnom položaju. Šasije su spojene privremenom strukturom, dovoljno čvrstom da ih drži zajedno koliko god je potrebno.

Author: Citroën foto: Citroën

No zašto Citroen proizvodi kombi s dvije kabine i bez ikakvog prtljažnog prostora straga i kome to uopće treba? Odgovor je zapravo vrlo jednostavan, razlog za to je logistika. Neki komercijalni kupci, poput proizvođača kampera trebaju samo prednji dio vozila kao bazu za svoje proizvode. Ovakva konfiguracija štedi prostor i time troškove transporta, što koristi i prodavaču i kupcu. Samo prednji kraj bi bilo nemoguće transportirati, odnosno utovarit na klasične prikolice za prijevoz vozila pa je spajanje dva automobila u jedan zapravo vrlo pametna ideja. 

Author: Citroën foto: Citroën

S obzirom da su vozila namijenjena za opsežnu preradu, u osnovi su izuzetno skromno opremljena. Serijski imaju 15" čelične kotače, halogena prednja svjetla, zatamnjena stakla, ručni klima uređaj i 5-inčne zaslone za infotainment. Ipak, proizvođači kampera često sami nadograđuju kabinu s mnogo više opreme i stavljaju primjerenije naplatke tijekom pretvorbe u skupi kamper. 

Author: Citroën foto: Citroën

Ovaj Jumper dolazi s dva dizelska motora koji razvijaju po 140 KS. Snaga se prenosi na prednje kotače (sa svake strane) putem ručnog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa kojih je naravno dva. Cijene za ovaj model u Velikoj Britaniji počinju od 36.018 funti (oko 41.900 eura, "po polovici". Najjeftinija verzija Jumpera sa šasijom na na istom tržištu je oko 1000 eura skuplja, pa je stoga jasno da se proizvođačima itekako isplati ova verzija. Štede novac pri kupnji i transportu, a i privremena veza između dvije polovice kombija se mnogo lakše ukloni od rezanja čitave šasije. 

Za kraj valja napomenuti da Jumper nije jedini ovakav model koji se nudi na tržištu. Sličnu opciju imaju i Peugeot Boxer te Renault Master. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.