Početna Off 362 pregleda

I mi konja za utrku imamo – vjetrobrani za svjetsku auto kremu

LIPIK GLAS
Vidi galeriju 1/13
I mi konja za utrku imamo – vjetrobrani za svjetsku auto kremu I mi konja za utrku imamo – vjetrobrani za svjetsku auto kremu I mi konja za utrku imamo – vjetrobrani za svjetsku auto kremu I mi konja za utrku imamo – vjetrobrani za svjetsku auto kremu I mi konja za utrku imamo – vjetrobrani za svjetsku auto kremu I mi konja za utrku imamo – vjetrobrani za svjetsku auto kremu I mi konja za utrku imamo – vjetrobrani za svjetsku auto kremu I mi konja za utrku imamo – vjetrobrani za svjetsku auto kremu I mi konja za utrku imamo – vjetrobrani za svjetsku auto kremu I mi konja za utrku imamo – vjetrobrani za svjetsku auto kremu I mi konja za utrku imamo – vjetrobrani za svjetsku auto kremu I mi konja za utrku imamo – vjetrobrani za svjetsku auto kremu I mi konja za utrku imamo – vjetrobrani za svjetsku auto kremu

Iza vjetrobrana Aston Martina DB10 skriva se i Daniel Craig, tajni agent 007, u novom filmu Spectre, a Lipik više nije poznat samo po najboljoj ergeli lipicanaca i mineralnoj vodi već i po tome što je nezaobilazna adresa svih onih koji kupuju najbolja od najboljih stakala

Iza svake priče o uspjehu stoje ljudi koji ga ispisuju. U slučaju mega popularnog proizvođača stakala za Bentley, McLaren, Lamborghini, Lotus…, to je Zagrepčanin Danijel Zadjelović. Samozatajni četrdesetišestogodišnjak i Lipik Glas, tvrtka kojoj je na čelu, osmislili su i sva stakla za James Bonda. Tajni agent zahvaljuje sigurnost u Aston Martinu DB10, glavnom plehnatom junaku Spectra, novog filma o tajnom agentu 007, baš lipičkoj tvrtki.

Tvornica iznikla iz ostataka staklane u Lipiku nekada je zapošljavala 1000 radnika, a zahvaljujući talijanskogom kapitalu, know howu i hrvatskom manageru vodeći je svjetski dobavljača stakala za najekstremnije jurilice i luksuznjake

U Peugeotu 508, koji zanimljivo nema stakla Lipik glasa, svaki dan prevaljuje i više od 300 km. Ustaje i prije šest sati kako bi na svom radnom mjestu u Zapadnoj Slavoniji bio najkasnije u osam. I tako ustrajno zadnjih 14 godina. To što ne vozi i neki od brojnih auta koje opskrbljuje visoko kvalitetnim staklarskim proizvodima, nimalo ne čudi, jer osim navedenih kompanija u Lipiku su zaduženi i za opskrbu KTM-a, za Rimčev Concept One, Ford GT, Fiskers, Alpina, Bugatti, Audi, Pininfarinu…

LIPIK GLAS | Author: Željko Hitrec foto: Željko Hitrec

Sve odreda za modernu ergelu najsofisticiranijih, najsportskijih i najnaprednijih bijesnih jurilica, namijenjinih samo izabranim i ekstremno bogatima. Ni dva kilometra od tvornice kojom upravlja nalazi se uzgajalište možda i najljepših konja na svijetu. U Državnoj ergeli Lipik kočoperi se stotinjak predivnih lipicanaca, svojevrsnog simbola tradicionalonog i nacionalnog prestiža.

U samo 14 godina agilni 46. godišnjak Danijel Zadjelović uspio je iz devastirane tvornice i ratne ruševine pokrenuti biznis i stvoriti sofisticirana stakla za koje u redu čekaju tvorci Bentleya, McLarena, Lamborghinija, Lotusa, Pininfarine…

Na ogromnom posjedu koji je još 1843. ustrojio grof Izidor Janković, odgajani su konji ne samo za Austro-ugarsku monarhiju… Danas, nedaleko uzgajališta o kojem skrbi država nalazi se socijalistički građevinski recidiv. Izvana orunule zgrade ne odaju sliku kompanije koja ja zadužena za ostakljivanje najbrže, najekstremnije i najavangardnije oktanske konjice.

LIPIK GLAS | Author: Željko Hitrec foto: Željko Hitrec

Banuo sam u upravnu zgradu, pomislivši kako sam se vremeplovom vratio u socijalističku eru. Uredi su im mali, skromno uređeni. Nema tu luksuza, a ni prizvuka raskoši. Ni radna soba Danijela Zadjelovića ne izgleda ništa bolje. Bože moj, jesam li na pravoj adresi? Razgovaram li s čovjekom bez kojeg ne mogu magovi svjetske auto industrije?

Danijel Zadjelović – prvi čovjek Lipik Glasa je najuspješniji Zagrepčanin na privremenom radu u Zapadnoj Slavoniji

Uslijedila je duga pauza, kratko upoznavanje, a onda lavina riječi koja je otkrivala pozadinu senzacionalnog uspjeha skromnog poduzetnika, koji je bez prevelike pompe i bez značajnije potpore države uspio dovući u hrvatsku periferiju najzvučnija imena auto industrije. I ne samo to, osigurao je i posao za 160 vrijednih, obrazovanih, pametnih i marljivih Slavonaca.

LIPIK GLAS | Author: Željko Hitrec foto: Željko Hitrec

Za sada su srušili tek jednu zgradu koja je bila ostavština komunizma i to nakon što su onako u prolazu Zadjeloviću sugerirali moćnici iz Aston Martina. Njihova opaska da je ovo mjesto samo za Mad Maxa uvjerila je Zagrepčanina da je napokon vrijeme da se nakon ekstremno visokih ulaganja u modernu tehnologiju, u robotiziranu i automatiziranu proizvodnju, uloži bar koju kunu i na vanjski izgled i "fasadu" tvrtke.

Iako nije bio "ucijenjen" i prisiljen srušiti demonsku i nakaradnu zgradurinu, uvjeren je kako je dijelom i zbog toga dobio naklonost engleskih industrijalaca. Sve ove godine za njega nije bilo bitno kako mu tvornica izgleda, već što i kako radi. Kao da je želio poručiti kako je pametnije i prioritenije dizati posao, upošljavati nove radnike, a kad dođe vrijeme, valjda će nešto naći i za vanjsku kozmetiku.

Lipik Glas samo je jednom, 2007., dobio financijsku potporu za zapošljavanje, u iznosu od milijun kuna, od Fonda za razvoj i zapošljavanje. Od države Zadjelović nije dobio nikakvo priznanje

Tako razmišljaju svi razumni ekonomisti, koji katkada znaju i poručiti kako tvrtke koje pridaju pažnju raskoši, modernim staklenim zgradama i luksuzu, zapravo nemaju pametnijih poslovnih izazova. Bio sam tri sata "zarobljen" u Zadjelovićom skromnom uredu. Slušao sam priče o uspjehu, no nikako da sve to prihvatim zdravo za gotovo. A onda je uslijedio šok unutar pogona, unutar zidova nekadašnje lipičke staklane, začete 1903., a industrijski ustrojene 1963. Sasvim druga slika. Moderni strojevi, mirna i opuštena atmofera, zadovoljni radnici, zadivljujući proizvodni proces u urednom okružju…

LIPIK GLAS | Author: Željko Hitrec foto: Željko Hitrec

Lipik Glass nije tajni agent. Za njega su čuli i svjetski stručnjaci. Proizvode stakla ili kompletne setove za luksuzne modele: Bentley Continental Flying Spur, Bentley Continental GTC, Bentley Mulsanne, McLaren MP4-12C (coupe i spyder), McLaren P-12, Lamborghini Avantador, Aston Martin Rapide, Aston Martin One77, Aston Martin Zagato, KTM Xbow, Lotus Brooklands, Lotus Fuji, McLaren MP4-12C i McLaren P1.

Postati vodeći svjetski dobavljač stakla za niskoserijsku visokokvalitetnu autoindustriju vizija je te lipičke tvornice izrasle na inozemnim ulaganjima i domaćem znanju.

LIPIK GLAS | Author: Željko Hitrec foto: Željko Hitrec

Od 2001. u većinskome je vlasništvu talijanske grupacije Finind Group koja posjeduje još nekoliko proizvodnih pogona u Italiji i Meksiku. Zanimljivo, ova tvrtka jedino je hrvatskoj podružnici povjerila rad na najsofisticiranijim staklarskim proizvodima.

Danas u Lipik Glasu ne radi 1000 radnika kao što je to bilo u komunizmu, kad su na istom mjestu štancali boce i najjednostavnije staklarske proizvode. Crvena zastava namjeravala je sredinom osamdesetih otvoriti liniju za proizvodnju vjetrobrana za Floridu, ali taj model nikada nije uspio, a uslijedio je i rat.

Bez prevelike pompe i bez značajnije potpore države uspio dovući u hrvatsku periferiju najzvučnija imena auto industrije

Nakon godina agonije, strahota, gubitaka radnih mjesta…, uslijedio je preporod koji je rezultirao i visokokvalitetnim vjetrobranskim i inim sigurnim kaljenim staklima sa zaštitom od UV zračenja i buke, s ugrađenim mikro grijačima, senzorima za kišu i antenama... DNK analizom limenog ljubimca lako je saznati kako su ona 100% – hrvatski proizvodi.

LIPIK GLAS | Author: Željko Hitrec foto: Željko Hitrec

Od 2001. uloženo je više od 20 milijuna eura što je omogućilo Lipik Glasu najbolju svjetsku reputaciju, odlične poslove i mogućnost zapošljavanja i visoko obrazovanih. Danijel Zadjelović uživa veliko povjerenje talijanskih vlasnika. Oni u Lipik rijetko dolaze, a sve poslovne odluke argumentira im putem telefonske veze. Najčešće putem na posao, ili za povratka. A, to je sasvim dovoljno vremena, a tek po povratku kući vrijeme provodi sa suprugom i dva sina.

Tek danas, kada tvrtka posluje stabilno, kada se predugovori s naručiteljima dogovaraju i pet godina unaprijed, počinju u Lipik Glasu razmišljati o obnavljanju pročelja. Predstavnici Bentleya, Ferrarija, Lamborghinija, Aston Martina, McLarena i brojnih drugih ekskluzivnih marki, govori Zadjelović, gotovo su redom bili šokirani i skeptični kada su prvi puta došli u Lipik Glas. No, kada su vidjeli proizvodne pogone, a na kraju i finalne proizvode, nisu nimalo dvojili je Lipik Glas najbolji dobavljač.

LIPIK GLAS | Author: Željko Hitrec foto: Željko Hitrec

- Zamislite samo izraze lica Britanaca, koji su u Lipik došli iz McLarenovog tehnološkog centra koji izgleda poput NASA-ina centra – kaže nam s osmijehom Danijel Zadjelović.
Ključna stvar za uspjeh Lipik Glasa je to što su se orijentirali na nišu maloserijskih luksuznih i supersportskih vozila. Naručitelji za maloserijske aute ili konceptna vozila su brojni, a prednosti Lipik Glasa su fleksibilnost, brzina i dakako kvaliteta. Marka Bentley uživa poseban status, jer bila je prvi strani proizvođač za kojeg su odradili posao i koji im je otvorio vrata uspjeha na stranom tržištu. Upravo su od Bentleya još 2006. dobili nagradu za jednog od pet najboljih dobavljača, a ta je tvrtka dovezla jedan Bentley u pogone kako bi se djelatnici upoznali s proizvodom za koji rade dijelove i time im odala priznanje.

U Lipik Glasu i dalje namjeravaju pokrivati segment luksuznih auta, a ako poslovne prilike to budu dozvoljavale krenuti će u nabavku strojeva kojima bi se ušlo u segment auto većih serija, poput Porschea ili Jaguara.

Danijel Zadjelović, svakodnevno putuje od metropole do Lipika i natrag, a za to vrijeme telefonom "sastanči" s većinskim vlasnicima u Venetu. Talijani ne dolaze često u Lipik i stoga što mogu biti bezbrižni i zadovoljni

Lipik Glas samo je jednom, 2007., dobio financijsku potporu za zapošljavanje, u iznosu od milijun kuna, od Fonda za razvoj i zapošljavanje. Od države nikada nije dobio nikakvo priznanje. Danijel Zadjelović smatra da to i nije toliko bitno, ali da bi izvoznike trebalo porezno rasteretiti kako bi u budućnosti lakše poslovali. Tvrdi da naša zemlja ima potencijal rasta u proizvodnji dijelova za autoindustriju, posebice kada se u obzir uzme činjenica da se u našem okruženju nalaze mnoge tvornice. Unatoč visokim troškovima rada i parafiskalnim nametima tvrtka Lipik Glas s Danijelom Zadjelovićem na čelu najbolji je primjer da se znanjem, trudom i radom može uspjeti.

LIPIK GLAS | Author: Željko Hitrec foto: Željko Hitrec

Potvrđuje to i ostali proizvodni program tvornice. Vodećim svjetskim proizvođačima tračnih vozila, poput britanskog Bombardier Transportation ili talijanske Ansaldobrede, isporučuju prozore i vjetrobrane za njihova vozila. Osim proizvodnje samih stakala prema željama i specifikacijama kupca, Lipik Glas se bavi i ugradnjom prozora u aluminijske okvire te krajnjim kupcima u željezničkoj industriji isporučuje gotov proizvod, spreman za ugradnju. Zanimljivo, čak su staklom opremili i izradili prozirne stepenice u najvećem njujorškom dućanu Applea.

LIPIK GLAS | Author: Željko Hitrec foto: Željko Hitrec

Neprobojna stakla - Pancirka za aute

U svome proizvodnom programu Lipik Glas ima i neprobojna i sigurnosna stakla, sa svim certifikatima. Osim za ravna, specijalizirani su i za proizvodnju savijenih neprobojnih stakala. Vodeći su europski proizvođača savijenih neprobojnih stakala koja se koriste na zaštitnim ulaznim sustavima novčarskih institucija.

LIPIK GLAS | Author: Željko Hitrec foto: Željko Hitrec

Uzoran tata i besprijekorni direktor
Danijel Zadjelović, 46 godišnji Zagrepčanin, u Lipik Glasu je od 2001.. Započeo je kao pomoćnik i član Uprav, a 2005. imenovan je generalnim direktorom. Danas obnaša i brojne druge dužnosti, poput predsjednika Auto Clustera Croatia, član je Izvršnoga odbora Udruge nemetala pri HUP-u i član Izvršnoga odbora Savjeta talijanskih poduzetnika u Hrvatskoj, koji djeluje pri Veleposlanstvu Republike Italije. Tečno govori talijanski jezik. Završio je Rudarsko geološko naftni fakultet. I prije Lipik Glasa radio je u velikim i uspješnim tvrtkama, poput Ingre i Astaldija. Sretno je oženjen i otac je dva sina.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.