Brojne automobilske tvrtke počet će ponovno povećavati radne zapremine motora, nakon što je utvrđeno da sve manji pogonski agregati neće moći proći nove, stroge testove emisije ispušnih plinova koji će se provoditi u realnim uvjetima
Proizvođači poput Volkswagena, General Motorsa i Renaulta okrenut će takozvani downsizing proces koji je posljednjih godina naročito uzeo maha i doveo do toga da su motori ispod jednog litra zapremine uobičajena pojava u manjim automobilima. Navodi se da je uočeno kako mali benzinski motori izbacuju "znatnu količinu finih čestica i ugljikovog monoksida” te je povećano očitavanje dušikovih oksida, čak 15 puta iznad dozvoljenih granica.
Tako se, naprimjer, očekuje da će zbog problema sa previsokim emisijama štetnih plinova Volkswagen ukinuti trocilindarski 1.4-litreni dizel, i zamijeniti ga s 1.6-litrenom jedinicom sa 4 cilindra. Renault bi također trebao povećati zapreminu svog 1.6-dizel motora, dok će sljedeća generacija pogonskih agregata General Motorsa, koja će se pojaviti 2019. godine, također biti veća za 25-30% u odnosu na aktualni 1.2-litreni dizelaš.
- Tehnologija koju smo dosad koristili za smanjenje kapaciteta motora više nam ne omogućava da ispunjavamo postavljene standarde. Dostigli smo granicu u downsizingu, rekao je Alen Raposo, direktor Renault-Nissana zadužen za pogonske sustave, na upravo završenom salonu automobila u Parizu.
Analitičari procjenjuju da će zbog strogih testova koji će se obavljati u realnim uvjetima vožnje, a ne kao dosad u kontroliranom laboratorijskom okruženju, u budućnosti nestati benzinci ispod 1.2 litra zapremine, kao i dizelaši ispod 1.5 litara.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.